Kellemes olvasgatást!

Pest

Simsonális 2017

2017-07-06: Bács-Kiskun megye
Jelentkezők: 9

Simson Star Streetfighter - Avagy, hogyan keltsünk nagy feltűnést a városban

Szűcs Péter   2003-05-16



Simson Star Streetfighter - Avagy, hogyan keltsünk nagy feltűnést a városban

mako_hu_legend.jpg (29112 bytes)

Talán az egészet ott kellene kezdjem ahol igazából elkezdődött. Szóval anno úgy 2001-ben láttam Mókust a TV-ben. Nagyon megtetszett amit csinál, de a streetfighter motorozás már régebb óta foglalkoztatott. Ekkor jutott az eszembe, hogy mi lenne, ha Én is először egy ilyen géppel kezdeném, el művelni ezt a műfajt.

Elő is álltam az ötlettel a szüleimnél. Hát mondanom se kell az eredményt. Apukámnak egyből felcsillant a szeme, Anyukám meg totál ellene volt a dolognak. Eltelt már majdnem egy év, a haverok mindig csak húztak, hogy hol van már a Star, meg nem is lesz, meg ilyesmi. Aztán sikeresen letettem a technikusi vizsgáimat és a szülők úgy döntöttek, hogy veszünk motort nekem. Persze jött a bombázó szöveg, hogy robogó, meg normális motor, de én nem tágítottam a Star-tól.

Hosszas keresgélés után találtam rá erre a gyönyörűségre, ahogyan ott állt egy tanya falához támasztva. Egy öreg bácsitól vettem, aki régen motor versenyző volt, és itt a környéken nagyon sokan ismerik. Csak arra használta az öreg, hogy kijárt vele a földbe. Nagyon nehezen a kart megvállni tőle. Végülis elhoztuk, Apukám vitte haza lábon, kb 50 km!!!

Megmutattam haveromnak a motort, és totál le volt akadva, de végre elhitte, hogy Star-om van!

Másnap este Apuval a garázsban kerülgettük a motort és lelazítottuk ezt a csavart azt a csavart, megnéztük mi van ez alatt, az alatt, és kb. 3 óra múlva az égész motor ott hevert romokban, a blokk meg szétkapva!

Másnap elkezdtem az egyes alkatrészeket a több centis olajsárból kiszabadítani, és lassan kezdem megismerkedni az alkatrészekkel. Apu a blokk felújítással volt elfoglalava, míg én a vázat próbáltam rendbehozni.

A motorban annyira nem volt kompresszió, hogy az is csoda, hogy egyátalán működött még! A blokk egyszer nem volt szétszedve, ezt bizonyítja a csavarok sértetlensége, az alapméretű dugó, és az elhajlott berugókar.

Durván egy hét alatt összeállt a masina, bár még apró hiányosságok, olyan mint ülés, hiányoztak róla. Elkezdtem vele motorozni, és szépen lassan kezdtünk összeszokni.

mako_star1_legend.jpg (25294 bytes)

Az egyedi fényezésen sokan ki voltak, akadva, meg lehordták mindennek az én kicsikémet. Kérdezgettek ilyeneket, hogy : "Honnan jöttél, tán a cirkuszból??" meg ehhez hasonlóakat. De Én nem tágítottam, és nem is fogok. Ez a saját design, nem veheti el tőlem senki!

Ja és hogy miért éppen csillagok, hát a névből adódóan ami ugye Simson STAR << ez az angolban csillagot jelent, na hát innen lettek csillagok a motoron.

A bejátatás után egyből elkezdtük a lényeges átalakításokat elvégezni a motoron. Tuning  gyanánt, le vettünk a hengerfejből 0.55 mm-t és raktunk rá egy itthon gyártott kipufogót. A poén az, hogy olyan jól sikerült ez a hasraütés szerűen kreált kipufogó, hogy nemcsak a hangja lett nagy a gépnek, hanem érezhetően jobban megy, mint az eredeti kipufogóval.

Az elektromos rendszert kis ügyességgel át alakítottam 12V-osra, hogfy a halogén fényszórót is fel tudjam tenni, ami a street motorok egyik nagy jellemzője. Ki lettek cserélve a gumik is,dögös street stílusúakra. Elöl 2.75 R16-os gumi van, hátul pedig egy 90/80 R16-os van. A hátsó gumi éppen elfér a lánctól és a villától.

A kormány egy S51-esre gyártott darab, amibe bele van toldva 10-10 cm mind a két oldalt. A felfogatását kiszuperált BMX-ből csináltam.

mako_kormany_legend.jpg (21093 bytes)

A váz is meg lett erősítve, mert a nagy igénybevétel miatt eléggé ki van használva a váz szakító szilárdásga.

mako_eros_legend.jpg (37579 bytes)

A hátsó sárvédőből le kellett vágni egy darabot, mert az bizony leért a betonra egykerekezés közben. Így neki estünk a fűrésszel. :)

mako_tuning_legend.jpg (30120 bytes)

Felkerült a hátsó kitámasztó is ami az egykerekezséhez fontos biztonsági eszköz, és az első tárcsfék is, aminek fék hatása igencsak jónak bizonyult.

mako_elsokerek_legend.jpg (22226 bytes)

Jelenlegi állapotában most így néz ki a motorom, de még mindig nem tökéletes

mako_ok_legend.jpg (31389 bytes)

Aki esetleg nagy elhatározásba kezd és szetkapja a motorját, ne keseredjen el, a szétszedett motor láttán, nekem is 3 hónapig, így nézett ki az átalakítás előtt.

Apukám csinált a motorcsónak utánfutónkból egy motor szállító utánfutót is, így mostmár bárhová el tudom vinni a gépet. Talákozókon amelyiken tudok ott leszek!!!!!!

mako_visz_legend.jpg (27289 bytes)

Mindenkinek jó motorozást, és minél kevesebb szerelést: Szűcs Péter a makói régióelnök

A cikk az SKM tulajdona, adatvédelmi szabályzatunk itt található!