Kellemes olvasgatást!

Pest

Simson SR50 Üzemeltetési útmutató

Győr-Moson-Sopron megye, 2014-10-15

Veteránbörze Győr

2014-10-23: Győr-Moson-Sopron megye
jelentkezők száma: 6

Simson robogó teszt

Molnár Gábor   2002-09-19



Teszt: Simson SR 50/1 Bunny

Nyúlcipő


Sivár motorkerékpár-piacunkon üditő szinfolt a Simson robogó. A célszerű kis járművet Nyugatnémetországban is árusitják, ami testvérlapunkat, a Motorradot közelebbi ismerkedésre inditotta. Az értékelés pozitiv eredménnyel zárult.




Húzzuk fel a nyúlcipőt - a Simson robogót a Német Szövetségi Köztársaságban Bunny (bani - nyuszi) néven hozzák forgalomba. Az első kérdés tehát igy hangzik: szalad-e a Bunny, mint a nyúl? A válasz: még jobban is, mert 50 km/h csúcssebessége egyben tartós sebesség. Ami viszont a tapsifülesekre jellemző villámgyors rajtot illeti, a z SR 50/1 elmarad névadójától, elsősorban azért, mert az első és a második fokozat közötti áttétellépcsö kissé nagyra sikerült. Ennek okát abban kereshetjük, hogy a gyár a robogók nagyobb részét 70 köbcentiméteres motorral késziti, váltómű viszont csak egyféle van és azt a felnőttebb motorhoz tervezték. A váltó egyébként négyfokozatú, ami a 3 lóeros teljesitményt és a teletankolva is csak 88 kilogrammos tömeget figyelembevéve teljességgel elegendő. Csak a váltókar szokatlan: nem fel-le, hanem előre-hátra kell taposni. Efféle jármu nem a technikarajongóknak vagy sebesség megszállottaknak való, hanem azoknak készül, akik egyszerű, problémamentes közlekedési eszközt szeretnének. Ok nem is járnak rosszul a Bunnyval. Inditani a gázmarkolat mellett elhelyezett zöld gombbal lehet, amely bádoghangon csikorgó, de üzembiztos inditómotort helyez üzembe. A baloldalra szerelt berúgókar csak tartalék arra az esetre, ha a kis, 5,5 amperórás akku sztrájkba lépne. Igen célszerü a robogó burkolata, nyugodtan rá lehet ülni rendes ruhában, a jól párnázott ülés két személynek megfelelo hosszúságú, és megoldott a csomagok elhelyezése is. A benzintank az ülés alá került, 6,5 literes befogadóképessége 200 kilométerre elegendő. Ami az üzemanyagminoséget illeti, egyik szemünk sir, a másik nevet. Suhlban még mindig nem találták fel a szivattyús olajozást, a Bunny keverékkel jár - de ez a keverék már 1: 100 arányú, tankolásonként csak egy jókora kupicának megfelelo olajra van szükség, ami csökkenti a kétütemuekre jellemzo füstölést. Az elso futómű kissé primitiv a csillapitás nélküli teleszkópjával, de az úttartáson ez nem érezhető, a rendszer belso súrlódása elegendőnek bizonyul. Hátul már hat fokozatban állitható, hidraulikus lengéscsillapitóval szerelt rugóstagok vannak. A porfestéses eljárással bevont vázra hároméves rozsdagarancia (mit tesz a keményvalutás piac!) és kellő stabilitás jellemző. A Bunny jól fekszik az úton, fürgén lehet kanyarodni vele és fékjei is megfelelők, csak a hátsó harapós egy kissé. A 35/35 wattos halogénlámpa fénykibocsátása a kategória átlaga felett van.


Célszerű részletek: jól tokozott lánc, pakktáskával ellátható csomagtartó.

Műszaki adatok:

Motor

Egyhengeres, kétütemű, résvezérléses, léghűtéses. Furat 38 mm, löket 44 mm, lökettérfogat 50 cm3. Névleges teljesitmény 2,2 kW (3 LE) 5000/min-nél. Elektronikus gyújtás, 1:100-as keverékolajozás, elektromos inditómotor és berúgókar. Mechanikus muködtetésű, többtárcsás olajos tengelykapcsoló, négyfokozatú váltómű.

Váz, futómű

Préselt lemezváz,elől csillapitatlan teleszkópvilla 130 mm rugóuttal, hátul acélcső lengővilla hat fokozatban állitható, csillapitott rúgóstagokkal, rugóút 85 mm. Elől-hátul 130 milliméter átmérűjű dobfékek. Gumiabroncsméret mindkét keréken 3,00-12.

Méretek és súlyok

Ülésmagasság 760 mm, tengelytáv 1200 mm, teljes hossz 1820 mm, menetkész tömeg 88 kg, megengedett össztömeg 260 kg, benzintank 6,5 liter.


Mindent egybevetve, szivesen felhúznánk a nyúlcipot.

A cikk az SKM tulajdona, adatvédelmi szabályzatunk itt található!