Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
21666 - 21637 | 21636 - 21607 | 21606 - 21577 | 21576 - 21547
 |
21665: |  |
Kiss Lajos -lajkó- |
2021-05-22 18:25:01 |
|
 |
Ha tudtok, segítsetek!
Simson S50N. Szinte pöccre beindul, jól húz szépen jár alapon, de üzem meleg állapotban ha megállítom, és várok kb 10 percet, a motor nem hajlandó elindulni. Kiveszem a gyertyát, csont száraz. Cseppentek rá benzint, visszatekerem, a motor pöccre indul, szépen jár és megy. Ha megállok vele, a jelenség ismétli önmagát.
-új gyujtótekercs
-új megszakító és kondenzátor, a kondenzátor kivülre helyezve.
-a karbi rendben
simmering hibára utaló jeleket nem tapasztalok.
Előre is köszönöm a tanácsokat.
|
 |
|
 |
 |
21662: |  |
Lukács Gábor -luky21- |
2021-01-21 22:38:17 |
|
 |
Kedves Simsonos társak!!!
Egy tapasztalattal és egy kérdéssel fordúlnék hozzátok.
Beleszaladtam egy gyújtás-átalakításos problémába.
Simson(S51N 60-as henger)gyári megszakítóst szerettem volna tirisztoros 12 v-ra cserélni mert az utóbbi időben meguntam a kondik,megszakítók,gyertyák cserélgetését , ...zabálta.Gyertyák: Brisk,Nkg,volt vmi. japán is, meg aztán minden.Kondi: mza,taiwan,wartburg...meg amit éppen kaptam.Megszakító:Mza,meg szintén amit kaptam,...Rászántam ennek után magam a tirisztorosra cserélésre "mégis csak jobb lesz".A bolt nevét nem említeném ahonnan a gyújtás szettet vettem,nem akarok megbántani senkit.Tehát magyar tirisztoros 12V-os alaplap komplett,Taiwan lendkerék,magyar tirisztor(doboz)állítható,bulgár kicsi trafó tirisztoroshoz 12 V,új gyertya(brisk)kábel,stb. Lekötöttük a világítást elől hátúl,bilux ,stb.hogy csak a gyujtással foglalkozzunk, elsőnek az legyen meg, induljon a gép,más vezeték,kapcsoló áramkör ne zavarjon be.(A főtengely ép új,csapágyak szimeringek újjak nem lóg semmi). Új alaplap fel,gyújtás beállít,a helyére,..jön a gond...taiwan lendkerék közepe félre van szegecslve,üt,beleér az alaplap tekercseinek lapkáiba kézzel alig fordúl át...Bolt..kicserél garancia.Jön a "német"Plitz lendkerék feltettük, ez ugyan nem üt,de a jó magyar alaplap nem pontos így csiszolni kell rajta,hogy ne zárjon össze,végre szépen átfordúl van mágneses mezőnk,helyén van a gyújtás,tirisztorra(dobozra) leírás szerint rákötve.Trafó, minden a helyén, kilóméteres gyönyörű szikra minden rúgásra,akkor amikor kell.Indítunk,és.......gyönyörűen jár....10másodpercig..kb...leáll,magától.Indítunk,nem indúl,gyertya ki próbál,..eltünt a szikra, örökre..Átnéztünk minden lehetséges hibát,a világítás sem szólhat bele mert annak rákötéséig nem is jutottunk el.Egyébként van áram kifelé a világító tekercsekből,de szikra nincs,nincs nincs.Fórumok garmada ezt követően amiket elolvastam,de ez 10mp.alatt nem melegedett túl,nem rázkódott le,nem lehet baja,ilyet ami nálam van nem is olvastam máshol.Ok...Hivatalos tekercselő műhelybe vittem másnap az egész cuccot ,minden kütyü amivel ezeket ki lehet mérni kimértünk,kivéve a tirisztort mert azt nem bírta a mester megmérni.Az alaplapon a tekercsek,és a trafó is mindenhol gyári értéket produkál,nincs gond.Ok.Elmentem és vettem egy drágább új tirisztort máshonnan szintén 12 V,állíthatót.Majd újra beköt, feltesz beállít,....és van szikra gyönyörű.Indít,egy rúgás, azonnal,gyönyörűen jár kb 11mp-ig,leáll magától és a szikra elköltözött nem látható helyre.(Tapasztalat)Na itt lett elegem a tirisztoros gyújtásból,kb 46000Ft meg 3 nap ment rá a gyakorló gyújtásra.(Segítség!!!!)Kérlek titeket,ti sokkal tapasztaltabbak vagytok ahogy olvasom,mint mi.Írjátok le,mit ronthattunk el és mi a megoldás.Az utángyártottat,ha ennyire rossz miért árúlják,fordúljak hatósághoz??Ha bemegyek a boltba 1kg friss kenyérért és kapok negyed kiló penészest helyette..ez ilyen?? Vagy én rontottam el valamit?Írjatok!!!Előre is köszönöm!!!
|
 |
|
 |
21666 - 21637 | 21636 - 21607 | 21606 - 21577 | 21576 - 21547 |