Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22615 - 22586 | 22585 - 22556 | 22555 - 22526 | 22525 - 22488 | 22487 - 22458 | 22457 - 22428 | 22427 - 22398

22525: Zámbó Dávid -Zédé- 2006-07-01 21:34:19

már majdnem ki van tekerve teljesen
előzmény: (22523) Spekker István

22524: Bodnár Gábor -GaBo #533- 2006-07-01 21:13:51

Valószínűleg azért, mert 125-ös MZ lamellákat vettél (vagyis azt adott a boltos). Azok ugyanúgy néznek ki, mint a simsoné, csak véknyabbak.
előzmény: (22520) Spekker István

22523: Spekker István -spekki- 2006-07-01 20:57:53

Valószinű az új bovden nem olyan hosszú mint a régi ...
Be kell lőni a hosszát a kuplung karnál a kormányon...
Valószinű, hogy nem emel ki rendesen, ezért az állító csavart kifelé kell tekerni..
előzmény: (22522) Zámbó Dávid

22522: Zámbó Dávid -Zédé- 2006-07-01 20:50:23

Üdv mindenkinek!
Van egy Starom és elmentem motorozni és elszakadt a kuplung bowdenem és másnap vettem egy bowdent be is szereltem de nem jó, behúztam a kuplungot beraktam 1-sbe és lefulladt. Nem állítottam semmit se el úgy hagytam mindent ahogy volt, és míg nem szakadt el a bowden addig tökéletes volt minden.
Mit tegyek???? mit nézzek meg rajta?????
Mi lehet a baj????

22521: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 20:36:42

5lamellás? :)
előzmény: (22520) Spekker István

22520: Spekker István -spekki- 2006-07-01 20:28:36

Vettem új kuplung lamellákat, de ezek vékonyabbak mit ami benne volt :(
Majd 1.5 mm errel... Most mi a fenét csináljak ?
A régivel negyon csúszott már...

22519: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 20:06:27

Nem vettem le, csak a lendkereket, úgy szárítottam ki. Az alaplap tartócsavarjai nincsenen kilazulva. Most 1,4-es előgyújtáson van. Jóval előrébb áll az alaplap, mint a gyári jelzés. Eddig pedig jó volt...
előzmény: (22518) Bacsányi Gábor

22518: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 20:03:11

Ha levetted akkor elvileg ujra bekellene pontosan állitani... Na nem tudom azért nézd meg!
előzmény: (22517) Császár Martin

22517: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 19:55:26

Eddig is teljesen jó volt, most sem mozdult el semmi. De teljesen olyan, mintha nagy utógyújtása lenne.
előzmény: (22515) Bacsányi Gábor

22516: Teleki Zsolt 2006-07-01 19:44:35

A benzinszintnél már akár plusz-mínusz 1 mm is számíthat (de esetleg még ideális keverésen belül).
A tolattyút akkor nem kell vágni. Érdekes, korábban azt írtad, 16N3-12-es porli!? Vagy tán már levágták a tetejét.
Milyen gép is ez Roller, vagy 51-es?
Lehet, hogy még a negyvenre fojtottnak megfelelő a kiömlő csatorna vezérlési tartománya. Azt viszont nem fogom megmondani, hogyan kell megcsinálni, mert a sajátomnál mikor bedugtam a reszelőt a kiömlőbe, vért izzadtam, hogy esetleg most teszem tönkre a gyári, teljesen jó hengeremet. Persze nem lett baja, de ez már nagyon kényes munka, akik csak fényképről ismerik a szerszámokat, azoknak semmiképp nem ajánlom, kell hozzá tapasztalat, bátorság és önbizalom.
Na meg, némi gépész/lakatos/fémmunkás véna.
előzmény: (22499) Ficsúr János

22515: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 19:43:36

Gyujtás jo helyen gyujt?
előzmény: (22514) Császár Martin

22514: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 19:40:45

Kiszellőztettem, megint kifújtam az egész gyújtást hajszárítóval, de még mindig semmi. Azt vettem észre, hogy amikor kiadja a psz hangot, akkor ott, ahol a kipufcső és a dob találkozik, mintha egy kis robbanás lenne, mintha valami kis lángnyelv jönne ki a hengerből. A kipuf végén pedig füstöl egy nagyot. Azért látom a cső és a dob között a lángot, mert nem teljesen van ott összeillesztve, egy kis lyuk van ott. Ezt csak azért írtam, nehogy valaki ebbe kössön bele. :)
előzmény: (22513) Varga György

22513: Varga György -gylab- 2006-07-01 19:12:40

Pipa. Vedd le, hajszárítót neki. Lehet meg is szívattad a rugdosással, ezért gyertya ki, szellőztetés.
előzmény: (22512) Császár Martin

22512: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 18:48:28

Nem. Akkor is csak idegesítő psz hangot ad a kipufogó. :(
Többet nem mosok motort...
előzmény: (22511) Németh György

22511: Németh György -szoci- 2006-07-01 18:37:48

Tolásra sem indúl?
előzmény: (22510) Császár Martin

22510: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 18:36:53

S50, megszakítós, külső trafó nélküli motorom van. Ott sem vizes. Sajnos nem indulok így a többiekkel horgászni...
előzmény: (22509) Németh György

22509: Németh György -szoci- 2006-07-01 18:35:09

Nézd meg a gyújtáskábelt a trafónál és a gyertyánál, hátha vizes!
előzmény: (22507) Császár Martin

22508: Németh György -szoci- 2006-07-01 18:32:50

Sziasztok. Tanács kellene! Egyik napról a másikra behalt a simóm. 51-es blokk 16N-es karbival. Már kicseréltem a karbiban mindent, kapott új megszakítót, trafót és szimeringet ne és gyertyát, de még mindíg nem tökéletes, nincs alapjárat és nehezen indúl. Az alap hiba az volt, hogy nem pörgött fel, köpte az anyagot a légszűrő fele.

22507: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 18:14:48

Ott minden rendben van, száraz minden.
előzmény: (22506) Császár Martin

22506: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:57:13

Az lehet. Már csak az maradt, hogy a gyújtáskapcsoló deknije alá befolyt a víz és ott okozott valamit.
előzmény: (22505) Bacsányi Gábor

22505: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 17:53:29

Valamiféle rövidzárlat?
előzmény: (22500) Császár Martin

22504: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:46:18

Lécci segítsen valaki gyorsan! 7-re kell a motor és most meg nem megy. :(

22503: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:40:26

???

22502: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:33:59

Ja és a légszűrőt és a kipufogót is kitisztítottam. A gyertya ad szikrát.
előzmény: (22500) Császár Martin

22501: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:29:42

A levegöszűrömet is kitakarítottam. Lehet hogy a rezo miatt van? A rezom vége egy igen magas patka miatt felgörbült egy kicsit, lehet hogy nem tud ugy távozni a "gáz" belöle?

22500: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:28:47

Segítsejn lécci valaki nagyon gyorsan! Lemostam a motort, megpróbáltam beindítani, de nem megy, csak rúgásonként ad egy "psz" hangot a kipufogó és ennyi. A karbit kitisztítottam, a gyújtás se vizes. Mi lehet a gondja?

22499: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:07:12

Hali! A benzin szint menyere határoz és mit? Ha a nivo felett van egy pcivel, vagy éppen alatta akkor mi van? Mert én nem vettem észre külömbséget. Amugy nem vágtam el a suberböl mert elötte tövig huztam a gázt, belenéztem a karbiba és teljes keresztmetszetébe kinyitott. Vagyis teljesen felemelkedett. Igy felesleges elvágni nem?
Nem vágom miért ilyen lomha dög. Egyesbe lehet vele szántani mint egy rotátorral, még kettesbe is elég jol húz de a harmadik... hát az már nemjo. Pedig nemis n-es moci. Vagy attol még lehet bene valahol fojtás???Még szerintem a henger nem volt levéve soha. Vagy azért ilyen mert gyári és még nem volt furva??? Vagy mi a... lehet ilyen??????????

22498: Nagy Csaba Attila -Csabinka- 2006-07-01 13:15:28

Hali

Mocim kuplungja iszonyatosan kemény és kopog a motor is nagyobb hangja van kiengedve mint behúzva és ez nem temészetes ezt tudom!Mi lehet a baja mit kellene kicserélni benne.A lamellák nem rég lettek benne cserélve de már akkor is kopogott!Remélem valaki tudna segíteni nekem!

22497: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-30 22:04:38

Vagy nem néztél szét elég tüzetesen, vagy pedig az én rajzom is olvashatatlan neked. Pedig szerintem élég szép munka, igaz, hogy én csinálta, Még a vezeték színek is magyarul vannak, és a jobb felső sarokban külön meg van rajzolva a gyújtáskapcsoló. Nézd meg!

MIKI
előzmény: (22488) Boros Zoltán

22496: Nagy Bence -Bence_- 2006-06-30 21:25:03

Látom téma a váltóolaj! Nekem olyan tapasztalatom van, hogy amióta lecseréltem a régi váltóolajamat, azóta csörög a gép terhelésnél. De lehet hogy nincs összefüggés a kettő között? Vagy mégis? Amúgy valami turbódízelbe való motorolajat tettem bele, ja és s50-es.

22495: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-30 21:16:40

Olajjal köpi be a gyertyát?
előzmény: (22494) Fuchs Gábor Andor

22494: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-06-30 17:49:09

Sziasztok!

Na,azert van remény ,a drága most már legalább beindul,mivel eggyel beljebb engedtem a subert,meg a benzinszintet is beállítottam.De még mindig beköpi a gyertyát.Beindul,pár (3-4) másodpercig isteni,veszi a fordulatot,minden,aztán leáll...nem tudjátok mi lehet a baj?

22493: Ficsúr János -Fics- 2006-06-30 16:53:41

Most jó?
előzmény: (22484) Horváth Miklós

22492: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 13:56:55

ja és köszi a linket amugy már én is megtaláltam és amikor megnéztem a rajzot akkor én is ezt találtam a legközelebb állonak az én motorkámhoz:)
de majd ez is akkor derül ki ha megint neki tudok ugrani a szerelésnek:)
előzmény: (22490) Sebestyén Dávid

22491: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 13:48:02

hehe jókat tudsz kérdezni
nem tudom megnézem majd ha hazamentem melóbol:)
Ez látod amugy eszembe se jutott hogy ott nézzem meg a motor pontos tipusát pedig még a tegnapi nap folyamán pont azon gondolkoztam hogy a festésnél azt majd ki kell takarnom:):)
A végén még kiderül hogy nem is simsonom van:):):):)
de mint mondtam sajna elég barkácsa az egész mert az előző tulajnak szószerint ami a kezébe került azt rakta rá meg mindent összegányolt rajta
Anno csodálkoztam miért folyik az olyaj a berugo kar mellet, há
t azért mert az a jóképességü fogta és felhegesztette a berógókart mert a bordástengely megkopott. Az nem zavarta hogy a szimeringet melegiti ki vele
A fél berúgotengelyt el kellet flexelnem mire lejött a berúgókar
Na de nem is szaporitom itt tovább a hülyeségeimet meg a panaszaimat
ha sikerül megnéznem este a nyaktáblát és nem az aszony vonszol be a szobába a nyakamnál fogva akkor majd irok még ma

ja amugy a gyujtás megszakítos aszem
(most gondolkozik erősen és probálja leplezni hozzánemértését, pedig van egy autoszerelői végzetsége is:))
előzmény: (22490) Sebestyén Dávid

22490: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-30 12:51:16

Ha jól tudom az oldalon nincs S50 robbantott ábra. Viszont az S50 belseje megegyezik a turbós Simson blokk belsejéval. Ilyen ábrát itt találsz.

Viszont nekem is lenne egy kérdésem. A nyaktábla alapján Neked S50B-2 típusú géped va ugye? Az lenne a kérdésem, hogy megszakítós vagy megszakító nélküli a gyújtása?
előzmény: (22488) Boros Zoltán

22489: Szekeres Balázs -Vakond- 2006-06-30 12:32:34

Te aztán türelmes vagy. (elismerésként mondom)
előzmény: (22471)

22488: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 12:13:13

Sziasztok

Én még nem vagyok olyan régi motoros mint gondolom az itt lévők nagytöbsége de lelkenek érzem magam:)
Igy belevágtam én is a dologba:)és a sok sok éve vett simom ami anno szépen ketyegett kb mig el nem jöttem az eladotol ujra előkerült a garázsból.
vagy 2-3 éve nem volt beinditva stb szal nagyon lepusztult álapotban van ill az előző tulajnak a kezét törném el mert ami a keze ügyébe került azt tett bele amit a csavar nem fogott meg azt meghegesztette stb.
Na de most a fejembe vettem hogy felújítom és rendberakom az egészet
Elvileg ha mindent jól néztem és jól hasonlítottam egy S50B-2 es simó lenne ez
Az után szeretnék tőletek érdeklődni hogy a blokk robbantott ábráját meg lehet e szerezni valahonnan mert én msot szétszedtem meg össze is rakom ha kell csak szeretném megnézni hogy az előző tulaj nem e hagyott ki belőle valamit vagy nem a gányolt el valamit.
A másik fontos dolog ami miatt még irnék hogy sajna mint már anyit szidtam ez előző tulajt mindent leszedett róla index gyujtkapcsolo (leállitani is csak úgy lehetett ha levette az ember a pipát) stb szal az elektromos hálózatábol sinte semmi nincs meg és szeretném ujra rendesen felépiten hogy ujra tündököljön a kicsike.
De sajna itt egy pár akadályba ütköztem Akit ajánlottak egy motoros boltban hogy rendbe tudná rakni a villamos rendszert az csak ugy válalja sajna ha a gyári csoportkábel rajta van a gépen (mondjuk akkor nekem se lenne feladat mert a sarukat bedugdosni én is bármikor) de ez ugye hiányzik igy sajna mivel állitolag nem nagyon lehet ezt a csoportkábelt beszerezni ujrta fel kell épitenem a teljes villamso rendszert és ehez szeretnék tippet kérni hogy rajzot találok e valahol
Néztem itt az oldalon a rajzot de sajnos elég rossz minőségü az amin a gyujtáskapcsolos bekötés van a másik s50 rajzon pedig nem szerepel semmilyen gyujtáskapcsoló
Szal ha van tipp hogy ezt honnan tudom megszerezni egy linket vagy mailt dobjon valaki pls:)

Bocsi hogy ennyit irtam de most nagyon benne vagyok a dologban és szeretném az én kis szimombol a legjobbat kihozni:):)
Remélem tudtok majd segiteni:)
mondjuk ugyis sokat fogok még ide jönni érdeklődni :):)
Előre is köszi:)

22615 - 22586 | 22585 - 22556 | 22555 - 22526 | 22525 - 22488 | 22487 - 22458 | 22457 - 22428 | 22427 - 22398