Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

90400 - 90371 | 90370 - 90341 | 90340 - 90311 | 90310 - 90281

90400: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-10-06 20:15:47

Szuper! Koszi az infot!! :)
előzmény: (90399) Horváth Miklós

90399: Horváth Miklós -MIKI- 2020-10-06 18:40:35

Az akkumulátor nélküli, tehát terheletlen feszültségmérés teljesen felesleges, és nem mutat meg semmit. A motorodban nem feszültségszabályozó van, hanem egy induktív sönt. Mindenképpen kell neki a terhelés, és a fordulatszám (frekvencia) növekedésével növekszik az ellenállása. Szóval következtetést csak olyan mérésből lehet levonni, amikor a motorban van az akku.
előzmény: (90398) Kopcsó Tamás

90398: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-10-06 11:31:43

Koszi szepen a valaszt!
Kozben ugy tunik, hogy nem a Banner lesz a hibas. Ramertem akksi nelkul, jaro motornal a toltofeszultsegre: alapjaratnal 2-4V, ha viszont gazt huzok, akkor elszall 10V fole. Ha jol tudom, a feszultseg szabalyozonak ezt maximalizalnia kellene 7.2V-on?
előzmény: (90397) Horváth Miklós

90397: Horváth Miklós -MIKI- 2020-10-05 18:28:07

Hát nagyon úgy néz ki, hogy kuka. Elvileg ha egy akkut egyszer is lemerítik annyira, hogy a mély kisülés állapotába kerül, onnan már nem lehet visszahozni. Gyakorlatban azért van amikor vissza lehet hozni. De csak azokat az akkukat, amelyek előtte jó állapotban voltak. Feltételezhetően a tiéd amúgy is meghalt volna. Érdekes, hogy amíg márkás akkukat használtam a motoromban, azok jobbára nyolc hónapot bírtak. a Noname akkuk meg jobbára elhúzzák két évig.
előzmény: (90396) Kopcsó Tamás

90396: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-10-02 11:50:02

Sziasztok!

Tegnap reggelre, minden elojel nelkul, lemerult a 7 honapos Banner akksi a Simsonban.
Kimertem a motort, nincs zarlat. Aztan feltolottem az akksit, ami eletre kelt es mukodott is, de nehany ora mulva ismet 4,3V-ot mertem mar csak rajta. (6V-os akksi)
Probaltam megismetelni a toltest, de toltes kozben ramerve, nem ment 4,9V fole.

Ez azt jelenti, hogy megszivtam, es kuka? A 3 cellabol az egyik megadta magat?

(Termeszetesen a gari 1 honapja lejart..)

Koszi szepen!
Tomszlaj

90395: Almási Tibor -horex Kistarcsa- 2020-09-25 13:37:06

Jó napot!
Adjatok valami tanácsot. Sok-sok év után nem indul a Simsonom, S51 megszakitós
A gyujtótrafó 3.2Ohm gyújtótekercs 0.6Ohm, megszakitó megszakit. Méréseket a gy,kapcsolórol lehúzott vezetékek mellett mértem
Többször szét-össze, volt eset hogy valami szikraszerüség volt pár rugásra, de aztán az sem

90394: Fehér Ferenc 2020-09-03 18:57:46

Ha még nem vásároltál hozzá semmit akkor inkább 12Voltos rendszerben gondolkozz. A kisebb áramfelvétel miatt az érintkezések jobban bírják, a láthatósága és használhatósága is sokkal jobb.
előzmény: (90393) Beke Balázs

90393: Beke Balázs 2020-09-03 17:20:26

Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy: 6V-os index rendszert szerelnék a motorba (S51N) és a dekniben való össze kötögetést (akkumlátort, fesz. szabályzó, relé) szeretném megcsinálni. Ehhez kérnék egy pontosabb leírás.(Kezdő Villamosági Szerelő)

90392: Reiter Tamás -Reiti- 2020-07-28 19:39:27

A FAGY gyárt hasonló hulladékot Marcaliban.
Jobban jársz ha összeforrasztasz egyet magadnak...
előzmény: (90391) Veréb András

90391: Veréb András -Chury- 2020-07-27 13:56:29

Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata a magyar gyártmányú FS-02 gyújtóelektronikával? Kettő volt eddig a kezemben, egyikkel sem megy a motor. Vadi új mindkettő. A cseh AEV 0505-tel pedig vidáman megy. Átalkítás volt megszakítósról tirisztorosra, magyar gyártmányú alaplap komplett 12 V-os tekercseléssel; MZA trafóval. Eredendően a cseh elektronikát raktam bele, jó is vele. Azon viszont nem állítható az üzemelési firdulatszám, nincs rajta poti. Igazándiból annyi a bajom vele, hogy igen erősen kell rúgni, hogy induljon; utána már megy szépen alapjáraton is.
Vettem egy magyar állíthatósat, nincs vele sziporka egyáltalán; poti állástól függetlenül. Ismerősök is átalakította a gépét, ő magyart elektronikat vett, ugyanolyat, mint ami nekem is van és nem jó. Hát, az sem jó. Beletettem az AEV helyére és meg sem mukkan ez sem.

90390: Széles Zoltán -Duhosnyul- 2020-06-17 14:07:44

Sziasztok!

6v-os S50-es simsonhoz szükségem volna feszültség szabályzó és index villogtató elektronika kapcsolási rajzra.

Előre is köszönöm ha valaki segít.

90389: Németh János -Mágus- 2020-05-30 20:50:14

Köszi,átnézem újra!
előzmény: (90388) Reiter Tamás

90388: Reiter Tamás -Reiti- 2020-05-29 22:05:20

Az után gyártott tirisztoros gyújtás alkatrészek használhatatlanok. Nyugodtan eldobhatod mind.
Azokkal messzire nem mész, mint a mellékelt ábra is mutatja. ;)
Vagy gyári vagy maszek vagy felejtős a téma.
Pvl, vape, ducati energia(ezt is mókolni kell) használható vagy a megszakítós.

Gyertya, pipa, vezetékek, kapcsoló, test. Más nem maradt.
előzmény: (90384) Németh János

90387: Fehér Ferenc 2020-05-28 21:45:45

Jobbat nem tudok, valaki más majd segít.
előzmény: (90386) Németh János

90386: Németh János -Mágus- 2020-05-28 21:15:48

Most megpróbáltam,nem hozott eredményt!
előzmény: (90385) Fehér Ferenc

90385: Fehér Ferenc 2020-05-28 21:14:53

Minden esetben nem, csak ha nem jó.
előzmény: (90384) Németh János

90384: Németh János -Mágus- 2020-05-28 21:06:45

Minden esetben állitani kell?
mert uj az elektronika is!
előzmény: (90383) Fehér Ferenc

90383: Fehér Ferenc 2020-05-28 20:47:20

Csak állítani kell a kis potin.
előzmény: (90382) Németh János

90382: Németh János -Mágus- 2020-05-28 20:45:25

Üdv mindenkinek!
Segitséget kérnék!
51-es tirisztoros gyujtású a simson,alacsony fordulatnál van kevés szikra,de ha rendesen megrúgom megszünik!
cseréltem trafót,tekercset,jeladót,vezetéket.Nem akar jól müködni!Segitő gondolat jó lenne!
Köszi:)

90381: Lengyel László -llax- 2020-05-24 15:06:34

Azért is írtam konkrét példát, hogy el tudd helyezni a dolgot térben és időben. A megoldás 1,5...2,5 mH között lesz valahol. Ha vasmagos a tekercs, akkor áramterhelhetőség szempontjából nem csak a huzalvastagság, hanem a vas keresztmetszete is számít.

(Kicsit mélyebb víz, ezért csak zárójelben:
Mivel a minimum vas nem csak az áramtól, hanem a frekvenciától is függ (nagyobb f - kisebb vas), még azzal is lehetne játszani, hogy egy adott fordulat (frekvencia) alatt menjen telítésbe a vas, így a tekercs majdnem "ott sem lenne", bőven alacsonyabb frekvencián a tekercshuzal Ohm-os ellenállása dominálna, az vastagabb huzalnál lehet nagyon kicsi is.)
előzmény: (90377) Fehér Ferenc

90380: Fehér Ferenc 2020-05-23 21:02:42

12V5W volt benne fele időt bírt mint a 6V-os.
előzmény: (90379) Zsengellér Gábor

90379: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2020-05-23 20:31:22

Tegyél bele egy 12V 10W izzót semmi gondod nem lesz, örök élet
előzmény: (90378) Fehér Ferenc

90378: Fehér Ferenc 2020-05-23 18:42:39

Egyenlőre nem találtam olyan tekercset ami megfelelne. Helyette egy diódát tettem bele. 1N5408

Tudom, hogy a tekercselőnye az lenne, hogy alacsony fordulaton kevésbé korlátozna.
Még nem mondtam le róla, még keresgélek.
előzmény: (90376) Lengyel László

90377: Fehér Ferenc 2020-05-22 23:23:57

Na ebből a vessző a pont és a zárójelet értettem. :)
előzmény: (90376) Lengyel László

90376: Lengyel László -llax- 2020-05-22 22:31:59

Kétszer pí szorozva f szorozva L. Csodákra képes L a tekercs induktivitása, f a pillanatnyi frekvencia, a kapható eredmény a tekercs reaktanciája, azaz azon a frekvencián létrejövő "ellenállása".

Egy 1mH tekercs 150Hz-en (3krpm) 0,94Ohm ellenállást mutat, 5W-os izzóval terhelve kb. 0,8V-ot ejt, 6krpm-nél kb. a dupláját. 5x ekkora áramra (pl., fényszóró) ötöde induktivitás kell hasonló feszültségeséshez. Az izzóra jutó feszültség nem csökken ilyen mértékben (kevésbé terhelt tekercs nagyobb feszt ad), ezért mindenképp marad a kísérletezés, viszont az 1mH egy jó támpont (helyzetjelzőre - vélhetően több kell).
előzmény: (90375) Fehér Ferenc

90375: Fehér Ferenc 2020-05-22 21:35:34

Jó ötlet keresgélek valami tekercset aztán a próbálgatás módszerével kísérletezek.
előzmény: (90374) Horváth Miklós

90374: Horváth Miklós -MIKI- 2020-05-22 20:59:31

Készíts hozzá egy egyszerű kis fojtótekercset. Csodákra képes.
előzmény: (90373) Fehér Ferenc

90373: Fehér Ferenc 2020-05-22 19:55:19

Schwalbémon túl jó a világítás. A hátsó világítás izzója megfeketedik majd kiég. (6V5W) Mikor a féklámpa is világít alig csökken a fénye, nem hogy kialudna. Mi lehet a baja?
A lendkerék mágnes túl jó lehet mert az első világításom is nagyon jó.

90372: Péntek Béla 2020-05-19 21:19:26

Szia.Köszönöm.Ma mentem vele és hidegen teljesen jól ment világítással is.Csak keveset tudtam vele menni mert nem volt lehetőségem többre.Így nem tudtam meg hogy ha bemelegszik akkor mit csinál.AMÚGY ERŐSEN VILÁGÍT.
előzmény: (90371) Reiter Tamás

90371: Reiter Tamás -Reiti- 2020-05-19 18:49:23

Gyertya hézagot állítsd 0,4mm-re(maximum)!
Ha a hiba még mindig meg van és a gyújtás is rendesen van beállítva akkor a mágnesek lesznek gyengék.

A tekercseknek a gerjesztést a mágnesek adják.
előzmény: (90370)

90400 - 90371 | 90370 - 90341 | 90340 - 90311 | 90310 - 90281