Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

90392 - 90363 | 90362 - 90333 | 90332 - 90303 | 90302 - 90273

90392: Reiter Tamás -Reiti- 2020-07-28 19:39:27

A FAGY gyárt hasonló hulladékot Marcaliban.
Jobban jársz ha összeforrasztasz egyet magadnak...
előzmény: (90391) Veréb András

90391: Veréb András -Chury- 2020-07-27 13:56:29

Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata a magyar gyártmányú FS-02 gyújtóelektronikával? Kettő volt eddig a kezemben, egyikkel sem megy a motor. Vadi új mindkettő. A cseh AEV 0505-tel pedig vidáman megy. Átalkítás volt megszakítósról tirisztorosra, magyar gyártmányú alaplap komplett 12 V-os tekercseléssel; MZA trafóval. Eredendően a cseh elektronikát raktam bele, jó is vele. Azon viszont nem állítható az üzemelési firdulatszám, nincs rajta poti. Igazándiból annyi a bajom vele, hogy igen erősen kell rúgni, hogy induljon; utána már megy szépen alapjáraton is.
Vettem egy magyar állíthatósat, nincs vele sziporka egyáltalán; poti állástól függetlenül. Ismerősök is átalakította a gépét, ő magyart elektronikat vett, ugyanolyat, mint ami nekem is van és nem jó. Hát, az sem jó. Beletettem az AEV helyére és meg sem mukkan ez sem.

90390: Széles Zoltán -Duhosnyul- 2020-06-17 14:07:44

Sziasztok!

6v-os S50-es simsonhoz szükségem volna feszültség szabályzó és index villogtató elektronika kapcsolási rajzra.

Előre is köszönöm ha valaki segít.

90389: Németh János -Mágus- 2020-05-30 20:50:14

Köszi,átnézem újra!
előzmény: (90388) Reiter Tamás

90388: Reiter Tamás -Reiti- 2020-05-29 22:05:20

Az után gyártott tirisztoros gyújtás alkatrészek használhatatlanok. Nyugodtan eldobhatod mind.
Azokkal messzire nem mész, mint a mellékelt ábra is mutatja. ;)
Vagy gyári vagy maszek vagy felejtős a téma.
Pvl, vape, ducati energia(ezt is mókolni kell) használható vagy a megszakítós.

Gyertya, pipa, vezetékek, kapcsoló, test. Más nem maradt.
előzmény: (90384) Németh János

90387: Fehér Ferenc 2020-05-28 21:45:45

Jobbat nem tudok, valaki más majd segít.
előzmény: (90386) Németh János

90386: Németh János -Mágus- 2020-05-28 21:15:48

Most megpróbáltam,nem hozott eredményt!
előzmény: (90385) Fehér Ferenc

90385: Fehér Ferenc 2020-05-28 21:14:53

Minden esetben nem, csak ha nem jó.
előzmény: (90384) Németh János

90384: Németh János -Mágus- 2020-05-28 21:06:45

Minden esetben állitani kell?
mert uj az elektronika is!
előzmény: (90383) Fehér Ferenc

90383: Fehér Ferenc 2020-05-28 20:47:20

Csak állítani kell a kis potin.
előzmény: (90382) Németh János

90382: Németh János -Mágus- 2020-05-28 20:45:25

Üdv mindenkinek!
Segitséget kérnék!
51-es tirisztoros gyujtású a simson,alacsony fordulatnál van kevés szikra,de ha rendesen megrúgom megszünik!
cseréltem trafót,tekercset,jeladót,vezetéket.Nem akar jól müködni!Segitő gondolat jó lenne!
Köszi:)

90381: Lengyel László -llax- 2020-05-24 15:06:34

Azért is írtam konkrét példát, hogy el tudd helyezni a dolgot térben és időben. A megoldás 1,5...2,5 mH között lesz valahol. Ha vasmagos a tekercs, akkor áramterhelhetőség szempontjából nem csak a huzalvastagság, hanem a vas keresztmetszete is számít.

(Kicsit mélyebb víz, ezért csak zárójelben:
Mivel a minimum vas nem csak az áramtól, hanem a frekvenciától is függ (nagyobb f - kisebb vas), még azzal is lehetne játszani, hogy egy adott fordulat (frekvencia) alatt menjen telítésbe a vas, így a tekercs majdnem "ott sem lenne", bőven alacsonyabb frekvencián a tekercshuzal Ohm-os ellenállása dominálna, az vastagabb huzalnál lehet nagyon kicsi is.)
előzmény: (90377) Fehér Ferenc

90380: Fehér Ferenc 2020-05-23 21:02:42

12V5W volt benne fele időt bírt mint a 6V-os.
előzmény: (90379) Zsengellér Gábor

90379: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2020-05-23 20:31:22

Tegyél bele egy 12V 10W izzót semmi gondod nem lesz, örök élet
előzmény: (90378) Fehér Ferenc

90378: Fehér Ferenc 2020-05-23 18:42:39

Egyenlőre nem találtam olyan tekercset ami megfelelne. Helyette egy diódát tettem bele. 1N5408

Tudom, hogy a tekercselőnye az lenne, hogy alacsony fordulaton kevésbé korlátozna.
Még nem mondtam le róla, még keresgélek.
előzmény: (90376) Lengyel László

90377: Fehér Ferenc 2020-05-22 23:23:57

Na ebből a vessző a pont és a zárójelet értettem. :)
előzmény: (90376) Lengyel László

90376: Lengyel László -llax- 2020-05-22 22:31:59

Kétszer pí szorozva f szorozva L. Csodákra képes L a tekercs induktivitása, f a pillanatnyi frekvencia, a kapható eredmény a tekercs reaktanciája, azaz azon a frekvencián létrejövő "ellenállása".

Egy 1mH tekercs 150Hz-en (3krpm) 0,94Ohm ellenállást mutat, 5W-os izzóval terhelve kb. 0,8V-ot ejt, 6krpm-nél kb. a dupláját. 5x ekkora áramra (pl., fényszóró) ötöde induktivitás kell hasonló feszültségeséshez. Az izzóra jutó feszültség nem csökken ilyen mértékben (kevésbé terhelt tekercs nagyobb feszt ad), ezért mindenképp marad a kísérletezés, viszont az 1mH egy jó támpont (helyzetjelzőre - vélhetően több kell).
előzmény: (90375) Fehér Ferenc

90375: Fehér Ferenc 2020-05-22 21:35:34

Jó ötlet keresgélek valami tekercset aztán a próbálgatás módszerével kísérletezek.
előzmény: (90374) Horváth Miklós

90374: Horváth Miklós -MIKI- 2020-05-22 20:59:31

Készíts hozzá egy egyszerű kis fojtótekercset. Csodákra képes.
előzmény: (90373) Fehér Ferenc

90373: Fehér Ferenc 2020-05-22 19:55:19

Schwalbémon túl jó a világítás. A hátsó világítás izzója megfeketedik majd kiég. (6V5W) Mikor a féklámpa is világít alig csökken a fénye, nem hogy kialudna. Mi lehet a baja?
A lendkerék mágnes túl jó lehet mert az első világításom is nagyon jó.

90372: Péntek Béla 2020-05-19 21:19:26

Szia.Köszönöm.Ma mentem vele és hidegen teljesen jól ment világítással is.Csak keveset tudtam vele menni mert nem volt lehetőségem többre.Így nem tudtam meg hogy ha bemelegszik akkor mit csinál.AMÚGY ERŐSEN VILÁGÍT.
előzmény: (90371) Reiter Tamás

90371: Reiter Tamás -Reiti- 2020-05-19 18:49:23

Gyertya hézagot állítsd 0,4mm-re(maximum)!
Ha a hiba még mindig meg van és a gyújtás is rendesen van beállítva akkor a mágnesek lesznek gyengék.

A tekercseknek a gerjesztést a mágnesek adják.
előzmény: (90370) Péntek Béla

90370: Péntek Béla 2020-05-19 12:03:28

Sziasztok!Star 74 évjárat.Olyat csinál,hogy világítás bekapcsolása után elkezd szaggatvs járni a motor és néha le is áll.Van amikor nem áll le de nem jár olyan egyenletesen mint világítás nélkül.Máskor meg azonnal leáll amikor bekapcsolom a világítást.A gyujtáskapcsolóról lehúztam azt a vezetéket ami az első világítást működteti.Akkor szépen jár a motor.Zárlatos lehet a tekercs?ha közvetlenül a vezetékre teszek egy ízzót és letestelem az ízzó talpát akkor világít de ugyan úgy elkezd szaggatni és igy is leáll néha de egyre sűrűbben.A hátsó ill féklámpa óra viágítás üresjelző világít rendesen.Akksi nincs benne.A töltő vezetékre rámértem multiméterrel ott 1.8 volt körül mocorog.Az jó vagy kevés?Ha teszek akksit akkor javulhat a töltés?Gondolom az aksiról kap gerjesztést a töltőtekercs?Köszönöm a segítséget.

90369: Fehér Ferenc 2020-05-06 21:46:37

S51, de már itthon van. Bele még nem próbáltam.
előzmény: (90368) Varga Krisztián

90368: Varga Krisztián -Chris- 2020-05-06 21:33:01

Így már értem, elsőre nem volt világos. :-)
Kérdés csak az, milyenbe kell. Én csak a magamét ismerem, ott egy apró bemetszést kellett ejtenem a siker érdekében.
előzmény: (90367) Fehér Ferenc

90367: Fehér Ferenc 2020-05-06 20:40:28

Inkább a fizikai méreteire gondoltam.
előzmény: (90366) Varga Krisztián

90366: Varga Krisztián -Chris- 2020-05-06 20:28:12

Én ilyet használok a Schwalbe-ban, második éve, bírja. Más a márkaneve, de ugyanezek a paraméterei.
előzmény: (90365) Fehér Ferenc

90365: Fehér Ferenc 2020-05-04 19:38:27

Ez jó simsonba?
https://futarmotorosbolt.hu/termek//moretti-6v-11ah-akkumulator----12411

90364: Varga Ferenc -starsky- 2020-04-28 17:38:53

A funkciójából adódik, hogy igen. Úgy működik üzemszerűen, hogy teljesen töltött állapotban tart egy akkumulátortömböt, közben figyeli a hálózati feszültséget, és ha az egy bizonyos szint alá esik, leválasztja a hálózatról a védett berendezést. Gyorsan átkapcsol /pár milisec/ és az akkukban tárolt nafta erejéig tud már általa előállított 230V váltót produkálni - bizonyos teljesítményt, illetve ideig. Nyilván típustól függően. Tehát alap dolga feltölteni az akksit és azt töltötten tartani, amíg az "életképes". A legtöbb rendelkezik automatikus akkumulátor teszt funkcióval is.
előzmény: (90360)

90363: Fehér Ferenc 2020-04-19 17:47:42

Mióta írtam, töltődik az aksi. 13.74-13.8 V között ingadozik lassan.
előzmény: (90361) Lengyel László

90392 - 90363 | 90362 - 90333 | 90332 - 90303 | 90302 - 90273