Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
713 - 684 | 683 - 654 | 653 - 624 | 623 - 577 | 576 - 547 | 546 - 517 | 516 - 487
|
621: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2004-09-08 19:32:01 |
|
|
Nem véletlenül hangsúlyoztam, hogy N-es az a motor, avagy sem. Ha valóban N-es, akkor nem lehet csak úgy bekötni a töltést, mert nincsen benne az a berendezés, amely szabályozza a töltőáramot. A tekercs ugyan meg van ezekben is, de nem szabad közvetlenül az akkura kötni, mert az szabályozatlan váltakozó áram. Szóba jöhet a Marci által javasolt megoldás, tehát töltöd te akkutöltővel, vagy pedig többet invesztálsz a dologba, és beszerzed a szabályozó-egyenirányító berendezést is. Ha B-s a motorod, és még nincs kiherélve, akkor elméletileg minden meg van benne, ami szükséges az akku töltéséhez. Azt, hogy milyen akkut vegyél, az határozza meg, hogy milyen feszültségű a töltőtekercs, illetve a az elektromos fogyasztók. Én a 12 V híve vagyok, és ezért is alakítottam át az enyémet ilyenre. Ehhez könnyebb irányjelző relét szerezni, és talán már a 6 V-s izzó után is vadászni kell. Persze ez aztán mindenkinek a saját döntése, és pénztárcája függvénye. De lehet hibrid motort is csinálni, ahol a váltakozó áramú fogyasztók 6 voltosak, az egyenáramúak, pedig 12 voltosak. Azért nyomatom ezt a meggyőződésemet, mert manapság egy 6 V-s irányjelzőrelé, vagy kűrt beszerzése nem kis mutatvány. Arról nem is beszélve, ha 12 V-s az a relé, akkor már lehet elektronikus, amelyek sokkal megbízhatóbbak. (még akkor is, ha az enyém tavasszal szétrobbant). De nem volt gond a pótlása, mert egy autóét tettem be, és kitűnően működik azóta is.
Gyuri elektromos GYIK-ja Itt érhető el És javaslom megnyitás után betenni a „kedvencek” közé, Akkor később is elérhető.
MIKI
|
|
|
|
|
612: | |
Albert Krisztián |
2004-09-07 01:07:32 |
|
|
Sziasztok, nem tudja-e valaki, hogy érdemes-e egy megszakítós gyújtású Simsont elektronikus gyújtásúra átalakítani? Nekem megszakítós van, és már sokadszorra szívok vele (nem beállítási dolog, mindig cserélni kellett rajta valamit), és most már tele van vele a tököm. Vagy csak peches vagyok, és amúgy jó a megszakítós is?
Amúgy mennyibe kerül az átalakítás (mennyi az anyagköltség, és mennyi meló van vele)? Tud valaki olcsón ehhez alkatrészt (még jobb lenne, ha az én alkatrészeimet beszámítanák), ha igen, várom az infót (elérhetőség + ár).
Köszi: Albert Krisztián
|
|
|
|
|
611: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2004-09-04 18:12:03 |
|
|
Oké, majd csinálok egy képet róla, és elküldöm. De addig is töltsd le azt a ZIP-et a "Letöltések" rovatból, ami ezzel a témával foglalkozik. Akkor már többet fogsz tudni róla. Ez az önindító csak egy elektromotor, az elején némi fogaskerekes áttétellel. A lendkerékre van felrögzítve egy szabadonfutó, rajta a fogaskerékkel. Tehát a fogaskerekek állandóan kapcsolatban vannak. Első hallásra kicsit bizarnak tűnik a megoldás, de a japán robobók többségén is így van ez megoldva. Ott is működik, és s Simsonon is. Csak az a fránya dekni, és a másik cucc. Ezekhez nem sikerült hozzájutnom. Az már nem is izgatott volna, hogy az 51-esen nem fér el a kipufogókönyök alatt az önindító, mivel alapvetően az SR-ekhez találták ki, és ott más vezetésű a kipufogó.
MIKI
|
|
|
|
713 - 684 | 683 - 654 | 653 - 624 | 623 - 577 | 576 - 547 | 546 - 517 | 516 - 487 |