Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

713 - 684 | 683 - 654 | 653 - 624 | 623 - 577 | 576 - 547 | 546 - 517 | 516 - 487

623: Zalavári Márk -Maraka- 2004-09-09 10:40:46

Nem, hadd vitázzak... Hibrid motort úgy lehet készíteni, hogy a motorral egy nagy generátort hajtasz meg, sok nagy akkumlátort teszel fel, töltő- és szabályozóelektronikát, nomeg egy erős villanymotort...

:-)

Egyébként a leggazdaságosabb hajtás talán egy un. lineáris motor lenne, a hátsó keréken (de lehetne mind a kettőn is). A felnin is lennének tekercsek, meg lenne patkóalakú a villán két oldalt.
Mindjárt készítek egy rajzot.
előzmény: (621) Horváth Miklós

622: Varga György -gylab- 2004-09-09 02:09:07

Nem, a link hibas, valaki beleir mindenfeleket. Pl. %22-t a vegere. Nem tudom, ki, de a szerver oldalon van a gond. A helyes link:
http://www.simson.hu/_gylab/elektro_gyik/elektro.html
előzmény: (621) Horváth Miklós

621: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-08 19:32:01

Nem véletlenül hangsúlyoztam, hogy N-es az a motor, avagy sem. Ha valóban N-es, akkor nem lehet csak úgy bekötni a töltést, mert nincsen benne az a berendezés, amely szabályozza a töltőáramot. A tekercs ugyan meg van ezekben is, de nem szabad közvetlenül az akkura kötni, mert az szabályozatlan váltakozó áram. Szóba jöhet a Marci által javasolt megoldás, tehát töltöd te akkutöltővel, vagy pedig többet invesztálsz a dologba, és beszerzed a szabályozó-egyenirányító berendezést is. Ha B-s a motorod, és még nincs kiherélve, akkor elméletileg minden meg van benne, ami szükséges az akku töltéséhez. Azt, hogy milyen akkut vegyél, az határozza meg, hogy milyen feszültségű a töltőtekercs, illetve a az elektromos fogyasztók. Én a 12 V híve vagyok, és ezért is alakítottam át az enyémet ilyenre. Ehhez könnyebb irányjelző relét szerezni, és talán már a 6 V-s izzó után is vadászni kell. Persze ez aztán mindenkinek a saját döntése, és pénztárcája függvénye. De lehet hibrid motort is csinálni, ahol a váltakozó áramú fogyasztók 6 voltosak, az egyenáramúak, pedig 12 voltosak. Azért nyomatom ezt a meggyőződésemet, mert manapság egy 6 V-s irányjelzőrelé, vagy kűrt beszerzése nem kis mutatvány. Arról nem is beszélve, ha 12 V-s az a relé, akkor már lehet elektronikus, amelyek sokkal megbízhatóbbak. (még akkor is, ha az enyém tavasszal szétrobbant). De nem volt gond a pótlása, mert egy autóét tettem be, és kitűnően működik azóta is.

Gyuri elektromos GYIK-ja Itt érhető el És javaslom megnyitás után betenni a „kedvencek” közé, Akkor később is elérhető.

MIKI
előzmény: (618) Kovács Sándor

620: Tóth Barnabás -Brown- 2004-09-08 19:24:28

Ja, Bence szimójába is Verhó kürt van. Elég vicces hangot produkál :))
előzmény: (615) Horváth Miklós

619: Varga György -gylab- 2004-09-07 20:03:13

VillanyGYIK.
előzmény: (614) Kovács Sándor

618: Kovács Sándor --Szunyog-- 2004-09-07 19:15:13

Valószínűleg a motor fogja tölteni. Majd apa beköti. (mivel villanyszerelő) Az akku 6 voltos legyen? (ha már akkunál tartunk, akkor lehet hogy index is lesz.)

617: Báhidszki Márton -Marci- 2004-09-07 18:57:53

Is. Ahogy neked kényelmesebb.
Van aki csak berak egy aksit, oszt indexel, meg dudál, amíg tud.
előzmény: (616) Kovács Sándor

616: Kovács Sándor --Szunyog-- 2004-09-07 18:36:54

Magát a töltést úgy kellene megoldanom, hogy én töltöm, vagy be is lehet kötni úgy, hogy a motor töltse? (lehet, hogy hülyeséget kérdeztem, de nem vagyok túl öreg (17))
előzmény: (615) Horváth Miklós

615: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-07 18:28:14

Ha N-es a simsonod, akkor igen kell akku, és meg kell oldani a töltését is. De ha csak a duda a szíved vágya, akkor sokkal olcsóbb megoldás, ha szerzel egy Riga, vagy Verhovina kürtöt, amelyek váltakozóáramúak. Ezek kicsit muris hangot adnak, mivel feyzültségtől ill frekvenciától függő a hangjuk. De jó nagy ricsjt csinál, és ez a cél.

MIKI
előzmény: (614) Kovács Sándor

614: Kovács Sándor --Szunyog-- 2004-09-07 18:23:02

Hellllo.

Ahhoz, hogy dudát szereljek be, kell valami a dudán kívül. (gondolok itt pl aksira)

613: Varga György -gylab- 2004-09-07 08:18:13

VillanyGYIK.

Amugy peches vagy, vagy benazol. :)
Ugyanolyan megbizhato, mint a tirisztoros, sot a magyar utangyartott tirisztoros cuccnal a megszakitos ezerszer megbizhatobb.

Egyebkent qrva draga. Alaplap, lendkerek, elektronika, trafo. Azaz minden.
előzmény: (612) Albert Krisztián

612: Albert Krisztián 2004-09-07 01:07:32

Sziasztok, nem tudja-e valaki, hogy érdemes-e egy megszakítós gyújtású Simsont elektronikus gyújtásúra átalakítani? Nekem megszakítós van, és már sokadszorra szívok vele (nem beállítási dolog, mindig cserélni kellett rajta valamit), és most már tele van vele a tököm. Vagy csak peches vagyok, és amúgy jó a megszakítós is?

Amúgy mennyibe kerül az átalakítás (mennyi az anyagköltség, és mennyi meló van vele)? Tud valaki olcsón ehhez alkatrészt (még jobb lenne, ha az én alkatrészeimet beszámítanák), ha igen, várom az infót (elérhetőség + ár).

Köszi: Albert Krisztián

611: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-04 18:12:03

Oké, majd csinálok egy képet róla, és elküldöm. De addig is töltsd le azt a ZIP-et a "Letöltések" rovatból, ami ezzel a témával foglalkozik. Akkor már többet fogsz tudni róla. Ez az önindító csak egy elektromotor, az elején némi fogaskerekes áttétellel. A lendkerékre van felrögzítve egy szabadonfutó, rajta a fogaskerékkel. Tehát a fogaskerekek állandóan kapcsolatban vannak. Első hallásra kicsit bizarnak tűnik a megoldás, de a japán robobók többségén is így van ez megoldva. Ott is működik, és s Simsonon is. Csak az a fránya dekni, és a másik cucc. Ezekhez nem sikerült hozzájutnom. Az már nem is izgatott volna, hogy az 51-esen nem fér el a kipufogókönyök alatt az önindító, mivel alapvetően az SR-ekhez találták ki, és ott más vezetésű a kipufogó.

MIKI
előzmény: (605) Tálas Antal

610: Vadász Péter -Petya- 2004-09-04 08:01:00

én úgy csináltam. előbb-utóbb tényleg elolvad, de 1-2 évet így is kibír.

de van más alternatíva is: 1, gyárit veszel, 2, átalakítod trafósra. :)
előzmény: (608) Jenei András

609: Kolb Tamás -custom- 2004-09-04 07:10:07

Az ott elolvad előbb-utóbb.
előzmény: (608) Jenei András

608: Jenei András -rxdns- 2004-09-03 23:53:25

szigszalag a megoldás?..
előzmény: (607) Vadász Péter

607: Vadász Péter -Petya- 2004-09-03 23:15:11

így van. ezzel én is sokat szívtam...
előzmény: (606) Jenei András

606: Jenei András -rxdns- 2004-09-03 21:54:30

ne vegyetek olyan utángyártott S50es gyujtótekercset, ami rendes egybetrafós, és egy műanyag burkolat van ráöntve, mert szar, áthúz a lendkerékbe!

605: Tálas Antal 2004-09-03 19:48:34

Tudnál róla egy értékelhető fotót küldeni??
előzmény: (604) Horváth Miklós

604: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-03 19:43:57

Tárgyalni éppen lehet, de a deknije, és a szabadonfutója nélkül Te sem tudod használni.
MIKI
előzmény: (598) Tálas Antal

603: Kolb Tamás -custom- 2004-09-02 22:20:21

Olvasni azért néha szoktam, bár a negyedét se értem.
De a számokat azért ismerem (o:~:o)
előzmény: (601) Báhidszki Márton

602: Báhidszki Márton -Marci- 2004-09-02 22:17:59

DE az enyim volt a TRABANT!
előzmény: (601) Báhidszki Márton

601: Báhidszki Márton -Marci- 2004-09-02 22:17:38

Nézz oda, életében nem járt erre, oszt elviszi a kerekszámot!
előzmény: (600) Kolb Tamás

600: Kolb Tamás -custom- 2004-09-02 21:55:56

Akkor majd én!!!

599: Kolb Tamás -custom- 2004-09-02 21:55:41

Tóni, 600-ra?
előzmény: (598) Tálas Antal

598: Tálas Antal 2004-09-02 20:59:15

Nem mondod??? És még szűz vagy??Hogy lehet ezt eltitkolni???
Nem szeretnél esetleg tárgyalni róla???:)))
előzmény: (597) Horváth Miklós

597: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-02 20:48:40

Már vagy 10 éve babusgatok egy Simson önindítót. A baj az vele, hogy nekem kizárólag az önindító van meg. Márpedig kellene hozzá egy másik dekni is, és a fogaskerék a szabadonfutóval. :-(

MIKI

596: Szalontai László 2004-09-02 20:00:36

SR50 ből majnem annyi féle van mint égen a csillag. Egészen a mindenféle index nélkülitől a halogén lámpáson át az önindítós 80ccm-esig. Tipusban ezt B, Be, C vel jelölik plusz utána a számok, asszem.

595: Honffy Dániel 2004-09-02 16:22:46

Haveromé nem önindítós. Persze attól még lehet, hogy extrafelszereltség.
előzmény: (594) Kovács Tamás

594: Kovács Tamás -Kovi- 2004-09-02 15:25:20

Az sr50 gyárilag is önindítós nem??A nagybátyámnak van egy 70cc-es sr50-e és nagyon jol megy

593: Vadász Péter -Petya- 2004-12-04 17:45:34

Forsithe Saga?
Thumbs Up
előzmény: (592) Vida Bálint

592: Vida Bálint -Vidra- 2004-09-01 18:45:40

egyik ismerősünknek van egy önindítos sr50-je
de nem akarja eladni

10 éves és alig van benne 2000km

én még nem láttam apám mesélte
előzmény: (591) Szekeres Balázs

591: Szekeres Balázs -Vakond- 2004-09-01 18:32:42

Megoldható de vagy gány munka vagy vehetsz eredetit mert van. Azzal az a baj: Magyarhonban még nem láttam és elképesztően drága.
előzmény: (589) Kovács Tamás

590: Honffy Dániel 2004-09-01 18:12:36

Ahhoz már önindító is kell, úgy sokkal bonyolultabb.
előzmény: (589) Kovács Tamás

589: Kovács Tamás -Kovi- 2004-09-01 17:45:50

Aha és ezekszerint megoldható a"gomb"-bal való indítás??Ezt egy szervízben vagy esetleg bárki megtudná csinálni??

588: Varga György -gylab- 2004-09-01 17:42:23

Miert ne lehetne? Annyi, hogy valahogy illesztened kell a lendkereket hozza.
Olvasd el a villanyGYIKot, abban megtalalod a mukodeset.
előzmény: (586) Kovács Tamás

587: Vida Bálint -Vidra- 2004-09-01 17:39:58

én az s51-est ajánlom
előzmény: (586) Kovács Tamás

586: Kovács Tamás -Kovi- 2004-09-01 17:31:01

Előre megmondom lehet hogy hülye ötlet de nem értek hozzá.
Miért nem lehet pl egy kis robogó gyújtási cuccait alkalmazni Simsonon.
A jogsimat most egy Honda Dio Rs-el csinálom és pöccre indul.
Később persze ha megvan a jogsim tépek 1000-el a leendő simsonommal.
+1 kérdés:városban melyik jobb s51 v. sr50 robogó

585: Dóczi Bence -kd- 2004-08-31 16:21:10

Ha nem tiszta fehérek, akkor majd gyártasz egy számlapot és kész!
előzmény: (582) Szalontai László

584: Tóth Barnabás -Brown- 2004-08-31 15:36:54

Háát.. láttam már a műszerfaladat, sz.tem megoldható.
előzmény: (582) Szalontai László

583: Tóth Barnabás -Brown- 2004-08-31 15:32:09

egy db UV LEd-em van, esszméletlenül tud ám vakítani!!
előzmény: (582) Szalontai László

582: Szalontai László 2004-08-30 19:29:40

tegyé be Uv ledet.
600 péz asszem db-ja itten szegeden
én má gondolkodtam rajta csak nemtom a fehér betűk tiszta fehérek-e? mee ha nem basznak rikítani

581: Dóczi Bence -kd- 2004-08-30 17:29:16

Hát az érdekes, mert nálunk a sima kicsi 45 ft, a nagyobb átmerőjű az meg 90, de fényerőben ugyanott van... Hiába ez vidék 2004:(
előzmény: (580) Varga György

580: Varga György -gylab- 2004-08-30 17:15:12

Probalj meg nagy fenyereju, viztiszta, szeles latoszogu tipust.
45Ft eleg draga, az olcso led 3-5Ft.
előzmény: (579) Dóczi Bence

579: Dóczi Bence -kd- 2004-08-30 17:06:15

ja, és a ledek, ócsó, 45pengős gyártmányok
előzmény: (578) Dóczi Bence

578: Dóczi Bence -kd- 2004-08-30 17:03:42

Na meglett csinálva a km-óra világítás, Barna segítségével, mivel neki vannak megfelelő elektronikai szerszámai. Nem sorosan lett kötve, hanem sztem párhuzamosan, de tökmind1, mert világít az összes led. Két darab 1,5v-os ceruzaelemről táplálom a ledeket, de meglehetősen gyengén világítják meg a számlapot:( Vmi ötlet erre?
ja, és a kép(rákattintva lehet nagyítani)

577: Tóth Barnabás -Brown- 2004-08-30 13:17:14

Az én mocimon pl. LILA LED van, (nem vót más :D ), annak 3 V a nyitó, vagy gyújtófeszültsége.
Azt hiszem 2000 mcd-s.

713 - 684 | 683 - 654 | 653 - 624 | 623 - 577 | 576 - 547 | 546 - 517 | 516 - 487