Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
743 - 714 | 713 - 684 | 683 - 654 | 653 - 614 | 613 - 584 | 583 - 554 | 553 - 524
|
653: | |
Varga György -gylab- |
2004-09-13 19:11:27 |
|
|
Nem tudom pontosan hogy hivjak, de a 2T Warburgomban volt az ego. Az nem halogenfoglalatos, azaz kerek szoknyaja van, nem a haromagu, de halogen 55/60W-os. Ugyanaz a foglalat, mint a kerek nem halogen. Azert nem irom le az atalakitast, mert nekem Csepel lampafejem van, az nem olyan, mint a Simson. Annyit elmondok, hogy a foglalatot teljesen kivettem, es horganylemezbol csikokat forrasztottam az izzora, es azok tartjak.
Az elektromos csatlakozas meg rem egyszeru, olyat Zsigulihoz lehet venni az autosboltban. Nem az tartja az izzot, ez csak a villanyos csatlakozas.
Egyetlen apro nehezseg: a halogen izzo szalja joval kozelebb van a szoknyahoz, mint a gyari, ezert szet kellett szednem a lampa uveget a foncsortol, es elolrol kellett beletenni. Szoval nem egyszeru izzot cserelni benne...
|
|
|
|
|
626: | |
Varga György -gylab- |
2004-09-10 19:55:47 |
|
|
Na szoval. Azt mondtam/irtam, hogy nem lehet nagyobb teljesitmenyu fenyszorot csinalni. Ez reszben sajnos (elveim miatt), reszben szerencsere nemes egyszeruseggel valotlan allitas. A GYIKban is modositani fogom.
Ennek oka:
Elkezdtem meregetni a kiegyenlito aramokat a tekercsek kozott. Talaltam egy meglepot: az a ket tekercs kozott, ami kozott nincsen kondenzator (mechanikailag) a fazistolas majdnem 180 fok! Mivel 180 fokban konnyu fazist tolni, ezert forditottam egyet, majd mertem. A kiegyenlito aram utazo fordulaton nem haladta meg az egy ampert! A feszultseg mindossze 4-5V. Azaz a tekercs sajat disszipacioja rovidzar eseten max 4-5W! Ezt bizony az a tekercs az alura rogzitett vassal megeszi reggelire. Konkluzio: ezt a ket tekercset bizony ossze lehet kotni!!!! Ugy ala nature. Vezetekkel. Na ossze is kotottem. A 60W-os halogen autofenyszoro ugy vilagit, mint a kisangyal!
Rossz hir, hogy a harmadik tekercs fazisa sehogyan sem illesztheto.
Az eljaras a kovetkezo:
A ket tekercs kozul az egyik vasra forrasztott labat le kell forrasztani, vagy ujratekerni a tekercset ugy, hogy a belso oldala szabad legyen. Mindegy melyik tekercsen. A leforrasztas nem egyszeru, 50W-os pakaval csak ugy lehet, ha holegfuvoval megmelegited a vasat. Ennek a tekercsnek a masik labat le kell foldelni. Azt, amit levettel a foldrol, azt ossze kell kotni a masik tekercs melegpontjaval. Sajnos azert ennyire nem egyszeru, mert nem sikerult nekik ugyanolyan menetszammal megoldani. Ezert arrol a tekercsrol, amelyik a nagyobb feszejt adja, le kell tekerni valamennyi menetet. Pont annyit, hogy a legkisebb kulonbsegi feszultseget adja. Nalam ez 5 menet volt.
Ha a feszultseg meghaladja a 4-5V-ot ekkor is, akkor ez a muvelet ezekkel a tekercsekkel nem fog sikerulni. Ha nem, akkor bizony rovidzar, es lehet reszelni autoizzo foglalatot!
Sajnos a muveletet nem fenykepeztem, ezert nem annyira latvanyos, de remelem ertheto volt.
|
|
|
|
|
621: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2004-09-08 19:32:01 |
|
|
Nem véletlenül hangsúlyoztam, hogy N-es az a motor, avagy sem. Ha valóban N-es, akkor nem lehet csak úgy bekötni a töltést, mert nincsen benne az a berendezés, amely szabályozza a töltőáramot. A tekercs ugyan meg van ezekben is, de nem szabad közvetlenül az akkura kötni, mert az szabályozatlan váltakozó áram. Szóba jöhet a Marci által javasolt megoldás, tehát töltöd te akkutöltővel, vagy pedig többet invesztálsz a dologba, és beszerzed a szabályozó-egyenirányító berendezést is. Ha B-s a motorod, és még nincs kiherélve, akkor elméletileg minden meg van benne, ami szükséges az akku töltéséhez. Azt, hogy milyen akkut vegyél, az határozza meg, hogy milyen feszültségű a töltőtekercs, illetve a az elektromos fogyasztók. Én a 12 V híve vagyok, és ezért is alakítottam át az enyémet ilyenre. Ehhez könnyebb irányjelző relét szerezni, és talán már a 6 V-s izzó után is vadászni kell. Persze ez aztán mindenkinek a saját döntése, és pénztárcája függvénye. De lehet hibrid motort is csinálni, ahol a váltakozó áramú fogyasztók 6 voltosak, az egyenáramúak, pedig 12 voltosak. Azért nyomatom ezt a meggyőződésemet, mert manapság egy 6 V-s irányjelzőrelé, vagy kűrt beszerzése nem kis mutatvány. Arról nem is beszélve, ha 12 V-s az a relé, akkor már lehet elektronikus, amelyek sokkal megbízhatóbbak. (még akkor is, ha az enyém tavasszal szétrobbant). De nem volt gond a pótlása, mert egy autóét tettem be, és kitűnően működik azóta is.
Gyuri elektromos GYIK-ja Itt érhető el És javaslom megnyitás után betenni a „kedvencek” közé, Akkor később is elérhető.
MIKI
|
|
|
|
743 - 714 | 713 - 684 | 683 - 654 | 653 - 614 | 613 - 584 | 583 - 554 | 553 - 524 |