Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
183719 - 183690 | 183689 - 183660 | 183659 - 183630 | 183629 - 183600
 |
183714: |  |
Bojtor Barnabás -Burns- |
2023-09-08 12:38:06 |
|
 |
Kedves Tagok!
Tanäcsokat szeretnék kérni, hogy lehetne megtalálni egy majd 20 éve eladott motort, ha már nincsenek meg az értékesítési dokumentumok. Tudom, hogy nem egyszerű, de hátha tapasztaltabbak vagytok a témában, mint én.
Egy barátomnak szeretnék segíteni a dologgal, akinek az apukája anno csavarjaira szedte a motorját és csakorlatilag utolsó apró részletig felújította.
Az apukáj nemrég meghalt, ezért komoly érzelmi értéke lenne a motornak, ha meg tudnánk találni. Persze, csak ha nem tették tönkre a későbbi tulajdonosok.
Kezdésnek annyit, hogy a motort Debrecenben a Fényesudvarban adták el.. 2000-es évek elején. Citromsárga S51, sárga hátsó rugókkal. Ha valakinek ismerős a tranzakció vagy lenne ötlet, hogy lehet lekövetni a mozgását, szívesen fogadom a válaszokat!
|
 |
|
 |
 |
183692: |  |
Barna István -SteveBrownJr- |
2022-07-05 21:07:58 |
|
 |
Sziasztok!
Olvasgattam már a fórumon és láttam, hogy sokan használnak DC-DC step down konvertereket az akkumulátor töltésére. Mi a tapasztalatotok?
Én is ilyesmit tervezek. Egy Simson Starom van, amiből már kihajítottam a 6V-os rendszert és elektronikát. 2db 12V-os 21W-os testfüggetlen töltőtekercset tettem az alaplapra. A tervem az lenne, hogy ezt a két tekercset egyenirányítom, majd az egyenirányítás után párhuzamosan kapcsolom. Így töltök vele egy 1000uF kapacítású 50V-os kondenzátort. Az így kapott feszültség egy SPX-20A DC-DC konvertert látna el, aminek a kimenetét előzőleg 14.4V-ra állítanám és ezt egy VARTA aksira kötném. Az akkumulátorról menne az összes elektronika, a világítást úgy kötném be, hogy gyújtásra rakásnál már világítson. Hiszen nem lenne jó ha a feszültség az egyenirányítók után 40V fölé emelkedne a kondenzátoron, a DC-DC konverter ezt biztosan nem viselné el.
Azért szeretném párhuzamosan kapcsolni a tekercseket, mert ha csak az egyiket szánom az aksi töltésére akkor teljesen töltött akkumulátornál biztosan el fog szállni a feszültség. Remélem nem lett túl hosszú, köszönöm a válaszokat!
|
 |
|
 |
183719 - 183690 | 183689 - 183660 | 183659 - 183630 | 183629 - 183600 |