Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Simsonális 2019

2019-07-11: Bács-Kiskun megye
Jelentkezők: 3

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182836 - 182807 | 182806 - 182777 | 182776 - 182747 | 182746 - 182717

182836: Fehér Ferenc 2019-06-24 19:47:33

Csak gondolatébresztőnek szántam, régebben láttam a videómegosztón.
előzmény: (182835) Horváth Miklós

182835: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-24 19:36:40

Na jó, de nem volt mihez képest feszíteni az ékkel. A menesztő lapolását megfogtam 125-ös satuban, és a tokmányt ütöttem danamit rúdon keresztül kalapáccsal, de eredménytelenül. Inkább a satuból csúszott kifelé.

Amikor már semmi nem vezetett eredményre, akkor estem neki a tokmánynak, és szedtem atomjaira. Az viszont bejött.
előzmény: (182833) Fehér Ferenc

182834: Fehér Ferenc 2019-06-23 23:35:30

Addig néztem, hogy elszaladt az idő. Reggel meg meló.
https://www.youtube.com/watch?v=IU6-__Mtu8o

182833: Fehér Ferenc 2019-06-23 09:40:38

előzmény: (182829) Horváth Miklós

182832: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-23 09:35:31

Egyébiránt a kulcsos tokmányoknak is megvan az előnyük. Némelyik filmemben feltűnik a jó öreg Skil fúrógépem. Azon kulcsos tokmány van, és bár meg is vettem, mégsem cserélem le kulcs nélkülire. Az akkus géppel azért nem tudok menetet fúrni, mert nem lehet annyira megszorítani a menetfúrót, hogy ne forogjon el. A kulcsossal nincs ilyen probléma.
előzmény: (182830) Fehér Ferenc

182831: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-23 09:32:33

Én szeretek vele babrálni, csak időm nemigen van rá. Van egy 36-os fúróm, amit úgy vettem a mórahalmi piacon, hogy MK4-es szára van, amit valaki már elkezdett átalakítani. Én is azzal a szándékkal vettem, hogy átesztergálom MK3-ra, mert az én gépembe az a jó. El is kezdtem, de még nincs készen.
előzmény: (182830) Fehér Ferenc

182830: Fehér Ferenc 2019-06-23 09:19:47

Köszönöm! Az évek alatt sok fúrótokmány összegyűlt, de a kulcsokkal mindig bajban vagyok. Így váltani akartam erre a kulcs nélküli változatra. Mostanában ilyen kúp dolgokat csinálom meg pl. van még fúrószár átalakítás. Aztán egy időre elfelejtem. :)
előzmény: (182829) Horváth Miklós

182829: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-23 06:37:25

Nekem is van három, vagy négy darab. De az enyémek mind kúposak, nem menetesek. Azért van ennyi, mert az asztali fúrógépen akartam lecserélni, de mindig elfelejtettem, hogy milyen kúp van a gépen. Elsőre vettem egy B16-os tokmányt. Kiderült, hogy kicsi. Amikor legközelebb megint venni akartam, már elfelejtettem, hogy milyen is a kúp. De a 16 valahogy megmaradt bennem. Hát megint vettem egyet. Aztán pár év múlva ismét. Aztán ismerősöm, akinek az ugyanilyen fúrógépét átfestettem, szintén vett magának egy B16-osat, amit később nekem ajándékozott, mert az övére is, meg az enyémre is B18-as kellett.


Szóval van pár darab, úgy, hogy vettem pár morsekúpos szárat, 16-os kúppal, így most el tudom használni őket az esztergához. Egyébként is volt már egy a géphez, de nem MK3, hanem MK2 kúppal. Ezért egy átalakítóhüvelyt kellett hozzá használnom. De arra meg azért lett szükségem, mert vettem egy készlet fúrót, amiknek MK2-es szára van.
Egyébként ebből a fajta tokmányból kivenni a kúpos szárú tüskét agyrém. Számtalan módszert kipróbáltam, de csak egy volt célravezető. Teljesen szét kell szerelni a tokmányt, hogy a benne lévő furaton keresztül meg lehessen ütni egy tüskével a szár végét. Minden más módszer zsákutca.

Régen én is készítettem ilyen morse szárat. Kicsit tökölős, mire tökéletes lesz. A szögét mindig elfelejtem. Szóval respekt érte. A legvégén krétával szoktam ellenőrizni, és csiszolópapírral korrigálni.
előzmény: (182828) Fehér Ferenc

182828: Fehér Ferenc 2019-06-22 21:38:08

A napokban vettem egy fúrótokmányt. Ebbe kellett készíteni egy MK2-es kúpot.
Érdekesség kedvért a tokmányban 1/2 collos menet van 20 menet egy collban.

Erről másoltam.

Itt már a menet kivágva.

Nagyolás, kicsit még hosszabb is.

Itt pedig a kész darab.

182827: Sándor László -Laci/lackó- 2019-06-22 11:21:28

Huh ez nagyon durva. Gondolom utángyártot... Nekem is volt ilyen gondom, akár mit csináltam vele kifújt... Kidobtam, és egy gyárit tettem föl. Sajnos evvel tapasztalatom szerint nem éri meg a bajoskodást és a rengeteg mérgelődést hogy akár mit csinál vele az ember csak ki fúj valahol.
előzmény: (182825) Németh Márk

182826: Varga Ferenc -starsky- 2019-06-22 07:32:38

Öntéskor keletkezett zárványok.
Hogy okoz-e gondot az üzemnél (esetleges kopogásos égés), azt a próbajáratás mondja majd meg. Ha kihegyezett üzem a cél, egy másik darabot érdemes felrakni.
előzmény: (182825) Németh Márk

182825: Németh Márk -Sr4-2/1- 2019-06-21 23:04:39

Sziasztok!
Szerintetek ez mitől keletkezett?
Anyaghiba lehet?


https://kepkuldes.com/image/HaYJYt

182824: Németh Márk -Sr4-2/1- 2019-06-21 22:44:19

182823: Polánszki Pál -Palkó- 2019-06-21 20:35:34

Szívesen.
előzmény: (182822) Sándor László

182822: Sándor László -Laci/lackó- 2019-06-21 20:31:22

Renben. Köszi szépen.
előzmény: (182821) Polánszki Pál

182821: Polánszki Pál -Palkó- 2019-06-21 20:19:56

Az Amal karbinál fix a benzin szint, nem állítható az úszó. Ennél csak a fúvókákkal és a súberrel kell játszani, ha nem tökéletes a működése.
előzmény: (182820) Sándor László

182820: Sándor László -Laci/lackó- 2019-06-21 18:56:22

Üdv. Amal karbinál benzin szintez hogy lehetbállítani? Ugye bár müanyag azbúszó és azt nem igazán lehet hajlítgatni mint a réz úszósat..

182819: Fehér Ferenc 2019-06-14 16:16:04

Igen, amit te néztél az a villám.
előzmény: (182818) Pogácsás Gábor

182818: Pogácsás Gábor -Pogi- 2019-06-13 23:41:32

Jah, hogy az nem a főmotor, csak elnéztem.
előzmény: (182817) Pogácsás Gábor

182817: Pogácsás Gábor -Pogi- 2019-06-13 23:39:17

Ezt ugye gugli fordította?
Meg erősen leesett a teljesítménye a gépnek. Előszőr még 10 kW volt, aztán kiderült, hogy 3,5. Itt meg már csak 1,1. :) Utóbbi elég kevéskének tűnik, még a praktikeres is aszem 500 W, ez meg egy "picit" nagyobb.
előzmény: (182816) Fehér Ferenc

182816: Fehér Ferenc 2019-06-13 21:25:20

Neten talált adatok alapján.
Műszaki adatok - 1K62 gép paraméterek
Az ágy feletti átmérő, mm 400
A feldolgozás átmérője egy tartó felett, mm 220
A központok közötti távolság 1000 / 1500
Pontossági osztály a GOST 8-82 szerint H
A belső kúp mérete az orsóban Morse 6 M80 *
Az orsó vége a GOST 12593-72 szerint 6K
Átmenő furat átmérője az orsóban, mm 55
300
A központokban rögzített rész maximális tömege, kg 1300
A patronban rögzített munkadarab legnagyobb tömege, kg 23
Az orsó fordított elfordulási frekvenciáinak száma 12
A főorsó közvetlen forgatásának határértékei, min-1 12,5 - 2000
A főorsó fordított forgatásának határértékei, min-1 19 - 2420
A munkatápok szakaszainak száma - hosszirányú 42
A munkatáblák szakaszai - keresztirányú 42
A munkaterületek határai - hosszirányú, mm / ford 0.7 - 4,16
A munkadarabok határértékei - keresztirányú, mm / ford 0,035-2,08
A vágandó metrikus szálak száma 45
A vágni kívánt hüvelykes szálak száma 28
A menetes moduláris szálak száma 38
A vágási helyek száma 37
A menetes szálak száma - archimedes spirál 5
A legnagyobb csavaró pillanat, кНм 2
A tükör legnagyobb mozgása, mm 200
Keresztirányú elmozdulás, mm ± 15
A szerszám legnagyobb keresztmetszete mm 25
Fő motor teljesítmény 10 kW
Villamos motor teljesítmény a gyors mozgatáshoz, kW 0,75 vagy 1,1
Hűtőszivattyú teljesítménye, kW 0,12
A gép teljes mérete (H x Sz x M), mm 2812 / 3200h1166h1324
Gép súlya, kg 3035
előzmény: (182814) Lengyel László

182815: Lengyel László -llax- 2019-06-13 21:13:21

Be lett szerezve, fel lett szerelve, a tegnapelőtt félbehagyott munka be lett fejezve.

Ugyanakkor felmerült, hogy a nagyobbik akkus fúróm akkupakkját újra kellene építeni. Pár éve simán indította a gépet már akkor sem "százas" akkuval. Most jól jött volna (mert azt szükség esetén a kert végére is utána tudom vinni)
előzmény: (182811) Horváth Miklós

182814: Lengyel László -llax- 2019-06-13 21:06:55

Egy kicsit vakartam is a fejem, mekkora eszterga lehet az
előzmény: (182813) Fehér Ferenc

182813: Fehér Ferenc 2019-06-13 20:45:34

Kiderült 3.5KW-os motorja van. Így már személyes megtekintésre vár.
előzmény: (182784)

182812: Elek Péter 2019-06-13 07:30:55

Én sem igazán költöttem ekkora összeget a használós motoromra, közel 20 év alatt sem.

Néhány hónapja fizettem tizenpárezer Ft-ot alkatrészekre, de évekre előre vásároltam be.
Lefutott az első gumi, amit még a 2014-es Grossglockner kirándulás előtt tettem fel. (A hátsó is lassan cserés lesz.)
Vettem két NGK-t tartalékba. A mostani is már vagy 30 E km-t futott.
Engedett a karbi tömítés, így vettem két parafásat. Úgy néz ki, jó.
Olajcserekor cserélem a kuplungdekli tömítést, ebből is kettőt vettem, ja és az olajleeresztőhöz rézalátéteket.

Megszakítóból "betáraztam" még vagy 15 éve, Táboritól. Ez annyit jelent, vettem vagy hármat-négyet, nem emlékszem már. Valahol ott vannak a polcon. Az elsőt használom az eredeti után. Ha ezek tényleg elfutnak nálam 80 E km/db, akkor jó ideig nem kell vennem. :)

Méretpontos bovdeneket még Langéktól rendeltem évekkel ezelőtt, jó néhányat, tartalékba. Bár, ha az ember keni, ápolja rendszeresen, egész tartósak. A mostani kuplungbovden is már vagy 30 E km-t futott, nem tudom pontosan, meg kéne néznem, fel van írva.
Amit nem találtam méretpontosat, az a km spirál. Egy gyárit tettem be, vigyázok rá, kenem rendszeresen.

Futár Peti féle kipuff tömítés is jónak bizonyul, olyan 50-60 E km óta van benn, jól teszi a dolgát. Ebből is van még négy darab tartalékban.

Akkura kell még néhány évente költenem.
előzmény: (182801) Fehér Ferenc

182811: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-13 05:34:00

Ha a motor üzembiztosan indul, és nem nekifutásból rántják meg az indítókötelet, akkor elég sokáig bírja a műanyag nyelves is. A nekifutás alatt azt értem, hogy sokan valóban "berántó"-ként viszonyulnak hozzá. A jó terminus az, amikor lassan húzzuk kifelé a kötelet, és amikor érezzük, hogy beakadtak a körmök, csak azután rántjuk meg a kötelet. Mondjuk ezt nem is Neked mondom, mert Te tisztában vagy vele.
előzmény: (182810) Lengyel László

182810: Lengyel László -llax- 2019-06-13 02:03:17

Azért is kérdezem, mert a fémnyelves az elég sokat kibírt, a műanyagnyelves már ránézésre sem tetszik (de ha az sem kérészéletű, akkor nem kell nézegetni). Komplett fémnyelvest nem kapok, alkatrészt is csak rendelni tudok hozzá, a műanyagnyelveshez meg némi túlzással minden sarkon van minden kilóra + a régi újjáépítése közel annyiba kerülne, mint egy komplett műanyagnyelves.

Volt annak a motornak más baja, de most nincs, egész könnyen, legtöbbször elsőre indul. Közel 30 éves motor... Az indítónyelveket már eddig is a szentlélek tartotta a helyükön, annyira ki volt kopva a fészkük, korábban is esett ki (most pl. 3 évet kibírt).
előzmény: (182809) Horváth Miklós

182809: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-12 23:38:20

Hát, hogy nem szeretem. Ez elég negatív? Ha kiköpi az indítónyelveket, akkor célszerű a házon, meg a visszahúzórugón kívül mindent cserélni. Vezetőgyűrűt szoktam esztergálni acélból és behegeszteni két pöttyel. Mindazonáltal azt szoktam mondani, ha szétrángatták az indítót, akkor van annak a motornak más baja is.
előzmény: (182802) Lengyel László

182808: Fehér Ferenc 2019-06-12 22:14:07

Facebookon szoktam előbb látni.
előzmény: (182807) Pogácsás Gábor

182807: Pogácsás Gábor -Pogi- 2019-06-12 22:10:18

Akkor marad a "keverem a dolgokat".
Na mindegy. Kíváncsian várom a videókat. Tiédet, és MIKIét is.
Erről amúgy majdnem lemaradtam. Mivel pont egy olyan a kép a "borító", amiről az általa is említett videó jutott eszembe, amit már láttam. Aztán most asztali gépen láttam a főoldalon, így meg már feltünt a név. Telefonon valamiért nem. Igaz itt is megláttam volna. Meg mondjuk megnézem időnként nincs-e új videója, mivel újabban "sunyin" dolgozik. Csinál videót, ide meg nem rakja be, úgy kell youtube-on rákeresni :)
előzmény: (182806) Fehér Ferenc

182836 - 182807 | 182806 - 182777 | 182776 - 182747 | 182746 - 182717