Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
22004 - 21975 | 21974 - 21945 | 21944 - 21915 | 21914 - 21865 | 21864 - 21835 | 21834 - 21805 | 21804 - 21775
 |
21912: |  |
Pribojszki János |
2008-06-11 08:52:19 |
|
 |
"A transzformátor egy villamos gép, amely két áramkör között, elektromágneses úton energiát közvetít. A két áramkör közül azt, ahonnan az energia érkezik, primer áramkörnek, vagy primer oldalnak nevezzük, a másik áramkör a szekunder áramkör vagy szekunder oldal. Mozgó alkatrészt nem tartalmaz.
Működése során a transzformátor primer oldalán a váltakozó áram a nyitott vagy zárt vasmagban váltakozó mágneses fluxust kelt, ami a szekunder áramkörben feszültséget indukál. A szekunder oldalra villamos terhelést kapcsolva megindul a szekunder áram, és ezzel valósul meg az energiaátvitel. A működés alapfeltétele a primer oldali váltakozóáramú táplálás, mivel csak a változó mágneses fluxus képes a szekunder oldalon feszültséget kelteni.
A működési alapelvekből adódik az is, hogy a két áramkörben a frekvencia azonos, míg a primer és szekunder oldali feszültségek aránya igen jó közelítéssel a megfelelő oldali tekercsek menetszámainak arányával egyezik meg. A transzformátorok hatásfoka a gyakorlatban is közel 100 %, így a primer és szekunder oldali teljesítmények szinte megegyeznek. Ebből adódik, hogy a primer és szekunder oldali áramok aránya nagyon jó közelítéssel a menetszámáttétel reciprokával arányos."
|
 |
|
 |
 |
21910: |  |
Bíró Dániel -Információs Pult- |
2008-06-11 08:49:44 |
|
 |
Hali!
Graetz híd: egyenirányításrt használt félvezetőből készült kapcsolás. Álatalában teljesítmény diódákkal moldják meg de vannka cifrább megoldások is. Előny a többi diódás egyenirányító kapcsolássakl szemben hogy a sinusz jel alsó és felső periódusát is átviszi egyenfeszültségbe nem pedig szimplán levágja mint egy sima dióda.
Graezt kapcsolását úgy jegyeztem meg, hogy
arra a pontra megy a váltakozó feszültség ahol a két szomszédos diódának van "segge" és "feje" :D (anód illetve katód de előbbit könyebb megjegyezni :D)
Ebből a pontból kettő (képen 2-es és 3-as) van és eme két kivezetés között a feszkót ilyen hullám vonalal ábrázoljuk (ugye váltó áram).
A "Gréc" hidat alapvetően két részre lehet osztani (képzeletben az 1-es és 4-es vonalban kettévágod) A két fél tualjdonképpen elletütemben dolgozik egymással . Javaslom csináldd meg ezt a kapcsolást LED-ekből és akkor látod hogy éppen merre folyik áram. De szerintem ha tudod hogy műxik egy dióda akkor ezek után a gréccel is tisztában leszel. (Diódán úgy folyik áram hogy a seggétől a feje felé - ahogy a nyíl mutat nekem úgy jegyezették meg elektón).
Ha kérdés van mailban írj nyugodtan.
Dani
|
 |
|
 |
 |
21902: |  |
Tóth Ádám |
2008-06-10 21:46:01 |
|
 |
Haverom mesélte, hogy az ő gépe is változott erőre sokat. Felrakta az új 70-es hengert, jó olajos keverék, párszáz km járatás. 300-400 km után azért kapott néha a gép, pörgetve nem volt, inkább csak ugy rugatva kicsit. Aztán 6-7-800 km után már kapta az ívet rendesen. Elmondásai szerint kb 1500-1700 km után elment az ereje. Ment jól, meg minden, de nem volt olyan, mint előtte. Aztán pár hét után azt vette észre, hogy szétmennek a lamellák. Berakta az újakat, és ugrott a motor, mint addig soha. Aztán visszaállt olyan általános állapotra, aztán meginnt nagyon jó volt. Aztán most nem jó. Enyém idáig nagyon jó.
|
 |
|
 |
 |
21897: |  |
Tóth Ádám |
2008-06-10 19:58:04 |
|
 |
Az is kérdéses, hogy mikor volt fúrva. Az én észrevételeim alapján még bejáratás után is egy jódarabig sokat eszik a motor, és szép lassan csökken a fogyasztása. A 70-es hengerem annyit evett, mint egy ló, 1000-esért tankoltam bele, max 2 nap, és elmotoroztam. Pedig nem mentem sok km-t, mondjuk azt nem egy tatás tempóban. Lemérni nem mértem le pontosan, de olyan 4 litykót simán becumizott. Most 4 napja tankoltam 1500-ért, minden nap nagyon sokat mentem, ált. kihasználva a motor teljesítményét, és sokkal tovább bírta. Nincs semmiféle km-órám, ezek csak ilyen nagyjábóli értékek, de tényleg érezhetően kevesebbet eszik. És még mindig "csak" olyan 1000-1200 km lehet benne.
|
 |
|
 |
 |
21894: |  |
Őri István -Stefi- |
2008-06-10 19:50:47 |
|
 |
Én személy szerint kellemesen alacsony fogyasztásnak gondolom a 2,2-2,3-at. Tapasztalataim szerint a saját gyári, vagyis első túlméretes motorom, hajtós használatban 2,6-3 liter között fogyaszt. A másik mocim, lengyel 2f hengerrel, mindenféle piszkálás nélkül elment hosszú távon, 50-es utazóval 2,5 ből. Terepen ugyanez a motor megette a 3,5-öt is.
A turbós Schwalbe-m meg egy falánk disznó, 3,5-3,8-at eszik, elég hajtósan.
A tiédben csak a fúrás "változott" a tavalyi állapothoz képest, és megugrott a fogyasztás? Furcsa. A 3 literes fogyasztást mégsem gondolom egetrengetően soknak.
|
 |
|
 |
 |
21890: |  |
Héjja Péter -Petya.- |
2008-06-10 19:37:06 |
|
 |
Ezzel a hengerrel vásároltam a motort, szerintem utángyártott, bááár, nem vagyok benne biztos, mert már menetjavító van a kipucsonkon.
Nem ismerem a vezérlését, ehhez nem értek, annyit tudok mondani, hogy szinte semmi változtatás nincs a motoron, és fúrás elött 2,2-2,3-at evett a motor. Igaz lehet az az érvelés is, hogy elképzelhető, akkoriban kapott kevesett a henger üzemanyagból. Ezért nem is válaszolnék arra a kérdésre, hogy mennyi város, hidegíndítás van a 3 literes fogyiban, mert kb. ugyanúgy használom a motort, mint tavaly.
Most már teljesen elvesztem, nem értek a géphez, már elment az összes energiám annak megértéséhez, hogy mit rontottam el ennyire.
Továbbra is tesztelek, most egy Schwalbe porlasztót tesztelek, annyi van csak ráírva, hogy 16N1. Ugyanúgy használom, ahogy eddig, kiderül, mennyit eszik, aztán a tesztelés utolsó két fázisa lesz a mostani kölcsönkarbival, és az enyémmel is,hogy csakis max. 45-el fogok menni, vagy a gyorsító 4. fokozat miatt csak 55-el. Ha akkor sem lesz értékelhető számomra az eredmény, akkor a subertűvel fogok variálni.
|
 |
|
 |
 |
21887: |  |
Bíró Gábor |
2008-06-10 17:24:13 |
|
 |
Hali,
Én évek óta, heti rendszerességgel járok az M5-ön. Fix trafik szerintem még nincsenek. Ha volnának nem mérnének még most is ugyanazokon a helyeken, mint évek óta. Igaz, pár hónapja lesben állnak a felüljárókon is. A matrica ellenőrző kamerákat már több helyen láttam telepítve (általában a felüljárókon, illetve az útvonal-infós "zöldtáblák" alatt figyelnek. Valószínű ezek sem működnek még, mert a fel-és lehajtókon még mindíg rendszeres a hagyományos-megállítós kontroll.
A GPS tényleg megtréfálja az embert. Engem a kompokkal szeret szívatni. A visegrádi pl. brutál drága 1370,-/gépkocsi + a vezető/utas 375,-/fő. Ráadásul csak óránként jár. Nem az én vérmérsékletemnek való...
Amúgy a GPS-t felettéb hasznos jószágnak tartom, nagyon szeretem. 35-40 városba járok rendszeresen munkából eredően. Régen előfordult, hogy néha kevertem a helyszíneket. Amivel nem tudok kibékülni, hogy Budapestet nem akarja az istennek sem kikerülni. Pl. Ha Mendéről mennék az M5 felé, azon meg ugye haza, Mohabácsi a kezét-lábát töri, hogy behozzon Budapestre és végigaraszoltasson előbb az M3 bevezetőn, majd a Hungárián :(
|
 |
|
 |
 |
21882: |  |
Szatmári Zoltán -Dreamer- |
2008-06-10 08:59:01 |
|
 |
Bocsáss meg, de komolyan mondod, hogy ennyire tájékozatlan vagy?
Ez azért nagymértékben a navigációnak is köszönhető, leszoktat arról, hogy figyeljen az ember, és térképről illetve a táblákról tájékozódjon.
Azért azt nem értem, hogyan lehet akaratodon kívül felkerülni az autópályára. Eza nem semmi.
Bocsánat, nem akarlak baszogatni, de tényleg érthetetlen ez számomra, hogy közlekedsz így, hogy nem tudod merre jársz?
Dreamer
|
 |
|
 |
22004 - 21975 | 21974 - 21945 | 21944 - 21915 | 21914 - 21865 | 21864 - 21835 | 21834 - 21805 | 21804 - 21775 |