Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22002 - 21973 | 21972 - 21943 | 21942 - 21913 | 21912 - 21871 | 21870 - 21841 | 21840 - 21811 | 21810 - 21781

21912: Pribojszki János 2008-06-11 08:52:19

"A transzformátor egy villamos gép, amely két áramkör között, elektromágneses úton energiát közvetít. A két áramkör közül azt, ahonnan az energia érkezik, primer áramkörnek, vagy primer oldalnak nevezzük, a másik áramkör a szekunder áramkör vagy szekunder oldal. Mozgó alkatrészt nem tartalmaz.

Működése során a transzformátor primer oldalán a váltakozó áram a nyitott vagy zárt vasmagban váltakozó mágneses fluxust kelt, ami a szekunder áramkörben feszültséget indukál. A szekunder oldalra villamos terhelést kapcsolva megindul a szekunder áram, és ezzel valósul meg az energiaátvitel. A működés alapfeltétele a primer oldali váltakozóáramú táplálás, mivel csak a változó mágneses fluxus képes a szekunder oldalon feszültséget kelteni.

A működési alapelvekből adódik az is, hogy a két áramkörben a frekvencia azonos, míg a primer és szekunder oldali feszültségek aránya igen jó közelítéssel a megfelelő oldali tekercsek menetszámainak arányával egyezik meg. A transzformátorok hatásfoka a gyakorlatban is közel 100 %, így a primer és szekunder oldali teljesítmények szinte megegyeznek. Ebből adódik, hogy a primer és szekunder oldali áramok aránya nagyon jó közelítéssel a menetszámáttétel reciprokával arányos."
előzmény: (21911) Pribojszki János

21911: Pribojszki János 2008-06-11 08:50:18

Transzformátorról hallottál már? Mérnök úr! :)
előzmény: (21907) Édl Zoltán

21910: Bíró Dániel -Információs Pult- 2008-06-11 08:49:44

Hali!

Graetz híd: egyenirányításrt használt félvezetőből készült kapcsolás. Álatalában teljesítmény diódákkal moldják meg de vannka cifrább megoldások is. Előny a többi diódás egyenirányító kapcsolássakl szemben hogy a sinusz jel alsó és felső periódusát is átviszi egyenfeszültségbe nem pedig szimplán levágja mint egy sima dióda.

Graezt kapcsolását úgy jegyeztem meg, hogy


arra a pontra megy a váltakozó feszültség ahol a két szomszédos diódának van "segge" és "feje" :D (anód illetve katód de előbbit könyebb megjegyezni :D)
Ebből a pontból kettő (képen 2-es és 3-as) van és eme két kivezetés között a feszkót ilyen hullám vonalal ábrázoljuk (ugye váltó áram).
A "Gréc" hidat alapvetően két részre lehet osztani (képzeletben az 1-es és 4-es vonalban kettévágod) A két fél tualjdonképpen elletütemben dolgozik egymással . Javaslom csináldd meg ezt a kapcsolást LED-ekből és akkor látod hogy éppen merre folyik áram. De szerintem ha tudod hogy műxik egy dióda akkor ezek után a gréccel is tisztában leszel. (Diódán úgy folyik áram hogy a seggétől a feje felé - ahogy a nyíl mutat nekem úgy jegyezették meg elektón).

Ha kérdés van mailban írj nyugodtan.

Dani
előzmény: (21907) Édl Zoltán

21909: Sallay György -skac- 2008-06-11 07:54:52

Cseles kérdés, a kapitány életkorára fog ez kihegyesedni Ebből tényleg nem értek semmit ??
előzmény: (21907) Édl Zoltán

21908: Molnár Zoltán -566- 2008-06-11 00:26:32

Áááámogggy kirááály láááány, salla lalla laaaaa!
:)
előzmény: (21906) Sinka Imre

21907: Édl Zoltán -Túrórudi ©- 2008-06-10 23:40:20

Nah újabb sallay mestert őrületbe kergetős kérdésem van elektronika téren..

Graetz hídnál van ugye (ha rajzoljuk) bal oldalt mondjuk a táp utána tekercs vasmag utána tekercs és a graetz hid.. a tanár kérte h a tápegységtől rajzoljam fel a feszültség irányát..namost ott a tekercseknél hogyan megy a feszültség vagyis hogy jut át egyik oldalról a másikra?? Ezt kéne valahogy értelmessen.. Mármint nagyjából értem tekercsek akkor ott valami indukció lesz aztán elszabadul a pokol :)

21906: Sinka Imre -Yeti- 2008-06-10 23:12:10

1.: Az ára nevetséges.... Azért már lehet csinálni sokkal komolyabb Simsont.
2.: A 400 gurigából mert tudnék venni egy normális rd-t ami már motor :)
3: Ha 12500on adja maxot a 20Le keréken, akkor lecummintom az ürgét....
Akkor az enyém 140-el megy? :)...

Yeti
előzmény: (21901) Buszlai Tamás

21905: Vinkó Dániel -Action- 2008-06-10 22:56:55

Nemegyszerü... de egyszerüen nembírom megérteni, hogy minek feketet bele ennyi lóvét ha utnna meg eladja? És nem ő az egyetlen...
előzmény: (21901) Buszlai Tamás

21904: Molnár Zoltán -566- 2008-06-10 22:55:37

4 kiló, ez elmebeteg:)
monnyuk 6 kiló egy 5 éves rs 125:)
előzmény: (21901) Buszlai Tamás

21903: Édl Zoltán -Túrórudi ©- 2008-06-10 22:05:56

Köszönöm az infót, ez most megnyugtató, akkor akár az is lehet, hogy nem lesz semmi.
Ha mégis megbüntetnek mikorra kapom meg a felszólítást, hogy fizessek?
előzmény: (21887) Bíró Gábor

21902: Tóth Ádám 2008-06-10 21:46:01

Haverom mesélte, hogy az ő gépe is változott erőre sokat. Felrakta az új 70-es hengert, jó olajos keverék, párszáz km járatás. 300-400 km után azért kapott néha a gép, pörgetve nem volt, inkább csak ugy rugatva kicsit. Aztán 6-7-800 km után már kapta az ívet rendesen. Elmondásai szerint kb 1500-1700 km után elment az ereje. Ment jól, meg minden, de nem volt olyan, mint előtte. Aztán pár hét után azt vette észre, hogy szétmennek a lamellák. Berakta az újakat, és ugrott a motor, mint addig soha. Aztán visszaállt olyan általános állapotra, aztán meginnt nagyon jó volt. Aztán most nem jó. Enyém idáig nagyon jó.
előzmény: (21900) Szatmári Zoltán

21901: Buszlai Tamás -t0mi- 2008-06-10 21:38:42

21900: Szatmári Zoltán -Dreamer- 2008-06-10 21:36:30

Igen, a bejáratást mindenképp meg kellene várni (valamint én azt mondom, hogy 2000-3000 km között is óriásit változik a gép, erőben is).

Dreamer
előzmény: (21897) Tóth Ádám

21899: Őri István -Stefi- 2008-06-10 20:07:28

Akkor passzolok. Sajnos.
A saját Schwalbe-m relatív nagy fogyasztásának se jártam még utána. Majd egyszer. Nekem hobbigép, nincs napi használatban, mint neked, így nem zavar annyira a dolog.
előzmény: (21898) Héjja Péter

21898: Héjja Péter -Petya.- 2008-06-10 20:02:21

Kerékpáros bringaóra, gps szerint pontosan mér.
előzmény: (21895) Őri István

21897: Tóth Ádám 2008-06-10 19:58:04

Az is kérdéses, hogy mikor volt fúrva. Az én észrevételeim alapján még bejáratás után is egy jódarabig sokat eszik a motor, és szép lassan csökken a fogyasztása. A 70-es hengerem annyit evett, mint egy ló, 1000-esért tankoltam bele, max 2 nap, és elmotoroztam. Pedig nem mentem sok km-t, mondjuk azt nem egy tatás tempóban. Lemérni nem mértem le pontosan, de olyan 4 litykót simán becumizott. Most 4 napja tankoltam 1500-ért, minden nap nagyon sokat mentem, ált. kihasználva a motor teljesítményét, és sokkal tovább bírta. Nincs semmiféle km-órám, ezek csak ilyen nagyjábóli értékek, de tényleg érezhetően kevesebbet eszik. És még mindig "csak" olyan 1000-1200 km lehet benne.
előzmény: (21894) Őri István

21896: Héjja Péter -Petya.- 2008-06-10 19:53:32

Nem 3 liter! Majdnem négy! Miért kerekítitek lefele? Ha csak 3 liter lenne, azt mondom, subertu eggyel lejjebb....
előzmény: (21894) Őri István

21895: Őri István -Stefi- 2008-06-10 19:52:15

Ja bocs. A 3,6 tényleg húzós egy kicsit.
A kmóra tényleg át tud verni. Bicikliórát használsz, vagy gyárit?
előzmény: (21893) Héjja Péter

21894: Őri István -Stefi- 2008-06-10 19:50:47

Én személy szerint kellemesen alacsony fogyasztásnak gondolom a 2,2-2,3-at. Tapasztalataim szerint a saját gyári, vagyis első túlméretes motorom, hajtós használatban 2,6-3 liter között fogyaszt. A másik mocim, lengyel 2f hengerrel, mindenféle piszkálás nélkül elment hosszú távon, 50-es utazóval 2,5 ből. Terepen ugyanez a motor megette a 3,5-öt is.
A turbós Schwalbe-m meg egy falánk disznó, 3,5-3,8-at eszik, elég hajtósan.
A tiédben csak a fúrás "változott" a tavalyi állapothoz képest, és megugrott a fogyasztás? Furcsa. A 3 literes fogyasztást mégsem gondolom egetrengetően soknak.
előzmény: (21890) Héjja Péter

21893: Héjja Péter -Petya.- 2008-06-10 19:45:17

Szerencsére azt nem tudom, mert még nem tudom legalább két alkalommal teletankolni...
És a Simsont használom ahol csak lehet, a kocsit a legritkább esetben használom, akkor is inkább vidékre megyek.


Lehet, hogy a Simsonnál is azt kéne, km órát kalapáccsal ívesjavítani...


Továbbra sem tudom elfogadni a 3,6 literes fogyit alapméretes hengernél, bárhogy próbáltok érvelni...
előzmény: (21892) Őri István

21892: Őri István -Stefi- 2008-06-10 19:42:23

Peti! A kocsid mennyit eszik? És mennyit ígértek?
előzmény: (21888) Héjja Péter

21891: Őri István -Stefi- 2008-06-10 19:40:49

Bizonyos helyzetekben a 660-asom is gyenge. És itt nem a Hayabusák elleni gyorsulási versenyeket értem.
90-100 között hajtva 4,5l/100km-re leszorítható, tartós 140-150 között mértem 7,1-et is. Átlagban 5,5.
előzmény: (21881) Szatmári Zoltán

21890: Héjja Péter -Petya.- 2008-06-10 19:37:06

Ezzel a hengerrel vásároltam a motort, szerintem utángyártott, bááár, nem vagyok benne biztos, mert már menetjavító van a kipucsonkon.
Nem ismerem a vezérlését, ehhez nem értek, annyit tudok mondani, hogy szinte semmi változtatás nincs a motoron, és fúrás elött 2,2-2,3-at evett a motor. Igaz lehet az az érvelés is, hogy elképzelhető, akkoriban kapott kevesett a henger üzemanyagból. Ezért nem is válaszolnék arra a kérdésre, hogy mennyi város, hidegíndítás van a 3 literes fogyiban, mert kb. ugyanúgy használom a motort, mint tavaly.

Most már teljesen elvesztem, nem értek a géphez, már elment az összes energiám annak megértéséhez, hogy mit rontottam el ennyire.
Továbbra is tesztelek, most egy Schwalbe porlasztót tesztelek, annyi van csak ráírva, hogy 16N1. Ugyanúgy használom, ahogy eddig, kiderül, mennyit eszik, aztán a tesztelés utolsó két fázisa lesz a mostani kölcsönkarbival, és az enyémmel is,hogy csakis max. 45-el fogok menni, vagy a gyorsító 4. fokozat miatt csak 55-el. Ha akkor sem lesz értékelhető számomra az eredmény, akkor a subertűvel fogok variálni.
előzmény: (21883) Szatmári Zoltán

21889: Héjja Péter -Petya.- 2008-06-10 19:30:45

Ugyanezt mondta más 250 ccm 4t-s motorral rendelkező tulaj.
előzmény: (21881) Szatmári Zoltán

21888: Héjja Péter -Petya.- 2008-06-10 19:28:22

Alap hengernél a 2,8 literes fogyi a gyári érték???

Akkor ez a kép mit mond?

adf
előzmény: (21880) Molnár Zoltán

21887: Bíró Gábor 2008-06-10 17:24:13

Hali,
Én évek óta, heti rendszerességgel járok az M5-ön. Fix trafik szerintem még nincsenek. Ha volnának nem mérnének még most is ugyanazokon a helyeken, mint évek óta. Igaz, pár hónapja lesben állnak a felüljárókon is. A matrica ellenőrző kamerákat már több helyen láttam telepítve (általában a felüljárókon, illetve az útvonal-infós "zöldtáblák" alatt figyelnek. Valószínű ezek sem működnek még, mert a fel-és lehajtókon még mindíg rendszeres a hagyományos-megállítós kontroll.
A GPS tényleg megtréfálja az embert. Engem a kompokkal szeret szívatni. A visegrádi pl. brutál drága 1370,-/gépkocsi + a vezető/utas 375,-/fő. Ráadásul csak óránként jár. Nem az én vérmérsékletemnek való...
Amúgy a GPS-t felettéb hasznos jószágnak tartom, nagyon szeretem. 35-40 városba járok rendszeresen munkából eredően. Régen előfordult, hogy néha kevertem a helyszíneket. Amivel nem tudok kibékülni, hogy Budapestet nem akarja az istennek sem kikerülni. Pl. Ha Mendéről mennék az M5 felé, azon meg ugye haza, Mohabácsi a kezét-lábát töri, hogy behozzon Budapestre és végigaraszoltasson előbb az M3 bevezetőn, majd a Hungárián :(
előzmény: (21886) Édl Zoltán

21886: Édl Zoltán -Túrórudi ©- 2008-06-10 15:55:06

Nem, nem rosszul érted a dologt. Én nem akaratomon kívül mentem autópályára. Ez az este este történt, meg a helyzet is elég furcsa volt, megnéztem volna, hogy ki talál oda a helyzetemben térképpel. Jó nem vitatom lehet, de így sokkal jobb. Én a hibát ott követtem el, hogy nem szedtem le a pipát a gpsnél a fizetős utak rublikából.

Ezért szeretném tudni, hogy a Cegléd-Budapest szakasza az M5-ösnek fizetős-e és vannak-e fix traffipaxok.
előzmény: (21882) Szatmári Zoltán

21885: Bodnár Gábor -GaBo #533- 2008-06-10 15:14:30

Anyám kolléganője is karambolozott, az autón kívül ő is elég csúnyán összetört. Egyértelműen ő volt a hibás mivel elmulasztott elsőbbséget adni. Amin padlótfogtam, hogy a GPS meghibásodásával magyarázta a dolgot.
Most akkor kinek van (volt) jogosítványa? A sofőrnek, vagy a navigációs kütyünek?
előzmény: (21882) Szatmári Zoltán

21884: Kisteleki Tamás -Tomszojev- 2008-06-10 12:42:02

Egy ilyen nő eltáncolgathatna meg énekelhetne itt előttem úgy életem végéig::music

21883: Szatmári Zoltán -Dreamer- 2008-06-10 09:00:32

5500? Milyen vezérlésű henger ez?

Mennyi város van abban a 3l-ben? Hány hidegindítás?

Dreamer
előzmény: (21869) Héjja Péter

21882: Szatmári Zoltán -Dreamer- 2008-06-10 08:59:01

Bocsáss meg, de komolyan mondod, hogy ennyire tájékozatlan vagy?

Ez azért nagymértékben a navigációnak is köszönhető, leszoktat arról, hogy figyeljen az ember, és térképről illetve a táblákról tájékozódjon.

Azért azt nem értem, hogyan lehet akaratodon kívül felkerülni az autópályára. Eza nem semmi.

Bocsánat, nem akarlak baszogatni, de tényleg érthetetlen ez számomra, hogy közlekedsz így, hogy nem tudod merre jársz?

Dreamer
előzmény: (21879) Édl Zoltán

21881: Szatmári Zoltán -Dreamer- 2008-06-10 08:45:24

A 250-es biztosan gyenge bizonyos helyzetekben. Nekem a 4T 250-esem 2.5-3 l között fogyasztott 70-100 km/h között.

Dreamer
előzmény: (21800)

21880: Molnár Zoltán -566- 2008-06-09 23:13:20

Fojtás,mert nincs köze folyik szóhoz:)

Melleseleg, ha eérted a 2,8 körüli fogyasztást, akkor az a gyári érték.
előzmény: (21868) Héjja Péter

21879: Édl Zoltán -Túrórudi ©- 2008-06-09 23:13:04

Tudom, hogy nem sok köze van de matricám sem volt meg hát 130-as tábla is volt.. :)

Aztán így érdekelne mire számíthatok :)

Nemtudom ceglédbercelről jöttem hazafele, gps alapján, de hazaérve láttam csak h a fizetős utak ki volt pipálva, aztán nemtudom, hogy ez az volt-e mert azt sem tudtam merre járok..
előzmény: (21877) Honffy Dániel

21878: Honffy Dániel 2008-06-09 22:59:44

Itt meg tudod nézni a fizetős autópályákat. Bár ha van már M4, akkor ez nem túl friss.
előzmény: (21877) Honffy Dániel

21877: Honffy Dániel 2008-06-09 22:54:31

Az előbb csak arra figyeltem, hogy M5, arra nem, hogy Cegléd és Bp között. Van már M4? Azon mentél? Azt nem tudom, hogy fizetős-e. Szerintem a trafipaxnak, és a matricaellenőrzésnek semmi köze egymáshoz.
előzmény: (21876) Édl Zoltán

21876: Édl Zoltán -Túrórudi ©- 2008-06-09 22:47:39

Ba.... és cegléd budapest közötti szakaszra is kell? Az még nem ingyenes?
Meg a fix trafipakszok ha lefozótak azt este lehetett látni???? Vannak ott egyáltalán fixek???
előzmény: (21856) Honffy Dániel

21875: Nagy Ferenc --=Sámán=-- 2008-06-09 19:47:13

"csak nem tudni akkor, hogy lány vagy, vagy fiú...." ha leveszem a bukót akkro sem biztos hogy tudni fogják:D amúgy csak kérdeztem hátha van iylen téren tapasztalat, hogy mondjuk nagyon szar vagy azért elviselhető vagy egyáltalán nem zavaró...
előzmény: (21863) Báhidszki Márton

21874: Nagy Donát -Lancelot- 2008-06-09 19:08:08

Nagyon köszönöm! ;)
előzmény: (21854) Bereznai Ádám

21873: Bereznai Ádám -- Ádi -- 2008-06-09 19:06:47

Szívesen. Hibátlanul.:)
előzmény: (21872) Koszorús Balázs

21872: Koszorús Balázs -balisimson- 2008-06-09 18:38:57

Köszi! Működik a dekni?:)
előzmény: (21871) Bereznai Ádám

21871: Bereznai Ádám -- Ádi -- 2008-06-09 18:35:59

Mikrofon elé ragassz egy darab szivacsot.
előzmény: (21870) Koszorús Balázs

22002 - 21973 | 21972 - 21943 | 21942 - 21913 | 21912 - 21871 | 21870 - 21841 | 21840 - 21811 | 21810 - 21781