Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182351 - 182322 | 182321 - 182292 | 182291 - 182262 | 182261 - 182222 | 182221 - 182192 | 182191 - 182162 | 182161 - 182132

182261: Fehér Ferenc 2018-11-04 20:26:17

A motoron nincs jelölés. 6 kivezetés van akkor belső csillagpontos. A linken valami más jön be.
előzmény: (182260) Gombkötő Attila

182260: Gombkötő Attila -23gt- 2018-11-04 20:26:57

A képen láthatod a jó bekötést. A motor kapocsdeknin ott lesznek a jelölések. ha nincsenek jelek akkor egy ellenállásmérővel kikeresed melyik tekercsvégek felelnek meg az ábrán levő jelöléseknek. dahlander A sorkapocson is lehetnek jelülések
előzmény: (182259) Fehér Ferenc

182259: Fehér Ferenc 2018-11-03 23:46:07

Hogy lehetne leellenőrizni ennek a motornak a bekötését?



182258: Lengyel László -llax- 2018-11-03 11:33:33

Ahhoz kell igazodnod, ha a trafót megterheled. Tehát a terhelés látszólagos teljesítménye ne lépje túl a trafóra írt "VA" értéket.

Ha pl. van egy 100W-os kisfesz. aszinkron motorod, aminek 0,8 körüli cos fi-je van, akkor ahhoz min. 125VA trafó kell. Ilyen terhelésnél a trafó hatásfoka is elmarad a névlegestől. Nem egyedül alakítja hővé a különbözetet, hanem a teljes átviteli lánc közted és Paks között - persze ez sem teljesen igaz így, mert a hálózaton akad némi kapacitív terhelés is, csak kevesebb mint induktív, az részben kompenzál.

Ugyanaz a 125VA trafó rezisztív jellegű terheléssel (pl. izzólámpa, fűtőbetét) 125W-ig terhelhető.
előzmény: (182257) Fehér Ferenc

182257: Fehér Ferenc 2018-11-03 09:13:59

Csak azért kérdeztem mert trafókon VA látok.
előzmény: (182255) Lengyel László

182256: Reiter Tamás -Reiti- 2018-11-03 01:26:11

"Gyújtást már 2x leszedtem és helyesen beállítottam."
"Állítottam a megszakítóhézagon"

:O
előzmény: (182251) Lippai Kristóf

182255: Lengyel László -llax- 2018-11-03 01:04:00

Ami Nálad VA, abból Pakson, a gőzturbina és a generátor közötti tengelyen mech. teljesítményt mérve már W lesz :)
előzmény: (182254) Fehér Ferenc

182254: Fehér Ferenc 2018-11-03 00:43:54

Köszönöm! :)
előzmény: (182253) Lengyel László

182253: Lengyel László -llax- 2018-11-02 23:57:20

A VA a látszólagos, a W a hatásos teljesítmény.
előzmény: (182252) Fehér Ferenc

182252: Fehér Ferenc 2018-11-02 23:50:17

Hogy van ez a VA és Watt?

182251: Lippai Kristóf 2018-11-02 12:43:50

Állítottam a megszakítóhézagon és csökkentettem a gyertyahézagon. A szikra kicsi és kék színű. Ugyanúgy csak röffen párat. Nem kell sok neki, hogy beinduljon.

182250: Reiter Tamás -Reiti- 2018-11-01 15:20:16

Ilyenkor a hiba a gyújtásban keresendő.
Nem indulhat mert nincs szikra.

Ha minden jó és jól is van beállítva akkor a mágnes gyenge.
Csökkentsd a gyertyahézagot. Nem az a megoldás, de segít...
előzmény: (182248) Lippai Kristóf

182249: Reiter Tamás -Reiti- 2018-11-01 15:11:49

Így van ahogy mondod... ;)
előzmény: (182246) Sallay György

182248: Lippai Kristóf 2018-11-01 11:00:11

Levettem a gyertyapipát, és úgy 8mm messzire tettem a hengertől és úgy próbálkoztam. De úgy nem ad szikrát, csak ha teljesen vagy 3-4 mm-re teszem a gyújtókábelt. Ilyenkor mi a teendő? Emiatt nem indulhat?

182247: Sallay György -skac- 2018-11-01 09:48:48

De gondolatébresztő a felvetés, mert érdekességképpen jó lenne tudni mennyi egy simson gyújtás teljesítménye, értve ezalatt, hogy az a 4 kV ami a gyári könyv szerint kialakul üzemi nyomásnál, a gyújtás pillanatában, hány mA-t nyom. Ebből már kiszámolható lenne a teljesítmény, saccra azt sem tudom, eléri-e az 1 W-ot..
Nagy vonalakban 1 mA lenne 4 W.
előzmény: (182245) Reiter Tamás

182246: Sallay György -skac- 2018-10-31 21:34:59

Nem is a teljesítményét, hanem a gyújtófeszültséget. Azért ami az, ami nem, az meg nem ami.
előzmény: (182245) Reiter Tamás

182245: Reiter Tamás -Reiti- 2018-10-31 21:28:33

Nem a szikraközt teszteled hanem a gyújtás teljesítményét.
Letekered a pipát és kb. 8mm-re tartod a gyújtókábelt a hengerfejtől...
előzmény: (182244) Lippai Kristóf

182244: Lippai Kristóf 2018-10-31 20:05:29

Nem cseréltem semmit az alaplapon. Az eredeti megszakító van rajta. Német kondenzátor, amit másfél éve cseréltem és egy magyar, utángyártott gyújtótekercs, ami szintén 1-2 éves lehet. Igen, próbálkoztam sok gyertyával. Régi Isolator 260-nal, új Isolator 260-nal, NDK B8HS-sel és Pal 17-essel is, de pár röffenésen kívűl semmi nem történt.

A gyertya nedves és benzinszagú. Hogy lehet tesztelni a szikraközt? Legalábbis nekem ez új.

182243: Reiter Tamás -Reiti- 2018-10-31 19:56:42

Üdv.
A gyertyát nyomás alá(kb 10bar) kéne helyezni ahhoz hogy biztos legyél benne hogy az a motorbani is megfelelően működik.
Szabad levegőn egy 8...10mm szikraközzel tesztelheted a gyújtást.
Ha jónak tűnik a szikra attól a gyertya még mindig lehet rossz. (kint szikrázik, bent nem, csere)
Az ilyen rossz gyertyán szabad levegőn annyit lehet látni hogy "kóvályognak" a szikrák az elektródok közt(hol itt hol ott, a hézag max 0.4mm lehet). Vagy még azt sem. ;)

Mikor kiveszed a gyertyát a sikertelen indítások után nedves és benzinszagú?
előzmény: (182241) Lippai Kristóf

182242: Elek Péter 2018-10-31 19:28:54

Az alaplapon cseréltél valamit?

Másik gyertyával próbáltad már?
előzmény: (182241) Lippai Kristóf

182241: Lippai Kristóf 2018-10-31 12:12:19

Üdvözletem minden klubtagnak! Új vagyok a csoportban.
Jelenleg egy S50N-es gépet hajtok. Legalábbis hajtanék...
Ebben szeretném a segítségeteket kérni, akik nálam jobban értenek ezekhez a szekerekhez.
Nyáron lett szétszedve a blokk felújítás céljából. Kapott új főtengelyt és főtengely szimmeringeket. Majd optikailag is fel lett újítva. Most járok ott, hogy már motorozható állapotban lehetne. Azonban nem indul. Kipufogót és légszűrőt kitakarítottam előtte. Gyújtást már 2x leszedtem és helyesen beállítottam. Gyönyörű szép, kék szikrát ad. A karburátoron úszószintet belőttem, ám mindig sokallt. Tegnap kicseréltem az úszót és a tűszelepet. Úszószint jó, súber felülről a 2. rovátkába van akasztva. Szivató gumipogácsája sem rossz állapotú. Fúvókák ugyanaz maradt mint régen. Előtte jött-ment a motor. Hiába indítom, nem indul. Egyszer-kétszer röffen egyet, aztán semmi. Gyertyakép viszonylag tiszta, tehát kiveszem és adja a szikrát. Én már nem tudok vele mit kezdeni. Esetleg valaki tud valami ajánlani? Mi lehet a hiba oka?
Válaszukat előre is köszönöm!
Szép napot!

182240: Lengyel László -llax- 2018-10-20 17:04:59

Most én is rozsdás vasakkal küzdök... Egy kis takarításnak indult, festés lett belőle :)
előzmény: (182239) Fehér Ferenc

182239: Fehér Ferenc 2018-10-20 16:14:34

Ez meg ilyen "mókás" henger ami kezd szétrepedni. Amikor a repedés kihaladt a hegesztés alól kezdte priccelni az olajat kb. 200bar. Javítottam, de az csak tűzoltás amig megjön az új köpenycső.

182238: Fehér Ferenc 2018-10-19 20:19:50

Eladó BMW

182237: Fehér Ferenc 2018-10-15 19:57:27

Nincs mit. Akkor jól emlékeztem.
előzmény: (182235) Horváth Miklós

182236: Fehér Ferenc 2018-10-15 19:56:55

Hát igen azokra én is kíváncsi lennék. :)
előzmény: (182234) Lengyel László

182235: Horváth Miklós -MIKI- 2018-10-15 19:26:17

Köszi.
Felírtam a telefonszámot, ma már nem, de holnap rácsörgök.
előzmény: (182233) Fehér Ferenc

182234: Lengyel László -llax- 2018-10-15 19:00:36

Megnézném én ezeket göcsös akácban is :) Vagy némely száraz akácban.
előzmény: (182231) Fehér Ferenc

182233: Fehér Ferenc 2018-10-15 18:30:55

182232: Varga Ferenc -starsky- 2018-10-14 22:16:46

Ügyes, ötletes. Bár marketing fa, nálam is nyerő.
A másodikban is több lehettőség van. Itt körülményes a kezelője, meg a fa biztos felfekvését is meg kellene oldani. Láttam már olyan ütemben dolgozni, mint az első.

De az egylóerős. Na az kreativ.
előzmény: (182231) Fehér Ferenc

182231: Fehér Ferenc 2018-10-14 20:41:17

182230: Sallay György -skac- 2018-10-13 21:01:37

Van még egy klasszikus, mikor a hátsó lánckeréknél mellé esik a lánc. De az szerelés után szokott lenni.
előzmény: (182229) Reiter Tamás

182229: Reiter Tamás -Reiti- 2018-10-13 20:52:54

Sebességbe teszed és megfogod a lánvédő gumit hogy megy e benne a lánc.

Ha megy akkor a hátsó lánckerékben vagy a kerékagyban a 3 menesztő gumiba kapaszkodó köröm letört.
Ha nem megy akkor az lesz amit Miki mond, az első lánckerék forog a tengelyen.
előzmény: (182227) Dobi Sándor

182228: Horváth Miklós -MIKI- 2018-10-13 20:04:51

Esetleg nézd meg, hogy az első lánckerék agya nem szakadt e ki.
előzmény: (182227) Dobi Sándor

182227: Dobi Sándor 2018-10-12 20:10:20

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Békés megyében ki foglalkozik simson szereléssel? Egy S51 B -t sebességbe lehet rakni, de ennek ellenére nem indul el. Fáradságotokat előre is köszönöm!

182226: Lengyel László -llax- 2018-10-11 22:27:32

Tartósabb 10g-nél igen (pl. centrifugában), a rövid idejűt (néhány sec.) bírniuk kell. Szimulált harci helyzetekben simán összehoznak 8-9g-s fordulókat. Pl. Vári Gyula, a Magyar Légierő többszörös bajnok bemutatópilótája a mutatványai közben a fordulókat 9g-vel csinálta (elég sűrűn) a MiG-29-cel (ennyi a gépre "üzemszerűen" megengedett, éles harci helyzetekben akár 12g-ig is el lehet vele menni - a Gripen-nél is ugyanezek a limitek).

Utasszállítón, normál körülmények között fél g alatt van a legnagyobb túlterhelés (vészhelyzetben lehet több is). A szerkezeti limit 2...2,5g, ennél kicsit többtől károsodhat, sokkal többtől valami törik/szakad. Legtöbb repülőgépen műszer törölhetetlenül rögzíti a csúcsértéket: a limit átlépése után teljes átvizsgálás szükséges, ha nagyon átlépték, akkor megy fémhulladékba.

Egyéb, nem műrepülésre tervezett kisgépeken 2,5-3,5g a limit, a gyakorlatban a gyors fordulókban 1-2g előfordul.

Űrhajók felszállásakor 3g-re korlátozzák a legnagyobb gyorsulást, ugyanis itt 8-9 percen át szinte folyamatosan kapják a terhelést (de ezt is csak egy-egy fokozat kiürülése előtt érik el - mivel itt a tömeg legnagyobb része üzemanyag, a tolóerő/tömeg arány minden fokozatnál az üzemanyag fogyásával jelentősen nő).

F1-ben egy gumifalba/szalagkorlátba csapódáskor 30-50g csúcsterhelés is előfordul - ekkor még saját lábon kiszáll a pilóta.

Ez a túlterhelés olyan mint az áramütés: az áram nagysága mellett az időfaktor majdnem ugyanannyira számít.
előzmény: (182224) Fehér Ferenc

182225: Fehér Ferenc 2018-10-11 21:08:14

előzmény: (182224) Fehér Ferenc

182224: Fehér Ferenc 2018-10-11 21:06:24

Kb 10g-nél már a vadászpilóták is elájulnak. Ültem már repülőn, az utasszállító is élvezetes, de semmi a mezőgazdaságihoz képest. Permetezőn nem tudom, hány g-t kaptam (szerintem minimálisat), de néhány fordulónál azt hittem a gyomrom a seggemen jön ki. :)
előzmény: (182223) Lengyel László

182223: Lengyel László -llax- 2018-10-11 21:00:00

Elég jó arányban sikerülni szokott. Az utolsó komolyabb probléma '83-ban volt, akkor az indítóálláson kigyulladó (majd felrobbanó) rakétát hagyták el "gyenge" 17g terheléssel.
Most csak 6,5g érte a személyzetet, az sem a mentőrakéta miatt, mivel most olyat nem használtak, hanem a ballisztikus pályán, túl meredek szögű visszatérés közben fékeződött ilyen mértékben a járművük. Kemény ám levegő is :) A mentőrakétát korábban, minden hibától függetlenül, a tervezett időben leválasztották. Arra csak az indítóálláson várakozva és a repülés légköri szakaszában van szükség.
előzmény: (182221) Fehér Ferenc

182222: Fehér Ferenc 2018-10-11 19:40:42

Én is összevágtam hétvégén vagy 100 mázsa fát. Pontosan nem tudom, de a fatárolóba ömlesztve 24m3.
Viszont a fűrészem csapágya nekem is hibás. Ezeknek az Y csapágyaknak hibája, hogy a ház és a csapágy között jön ki a zsír. Persze nem az újaknak. Viszont az enyém is így járt. Majd megnézem hanyas hátha van itthon.
előzmény: (182220)

182351 - 182322 | 182321 - 182292 | 182291 - 182262 | 182261 - 182222 | 182221 - 182192 | 182191 - 182162 | 182161 - 182132