Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
182351 - 182322 | 182321 - 182292 | 182291 - 182262 | 182261 - 182222 | 182221 - 182192 | 182191 - 182162 | 182161 - 182132
|
182226: | |
Lengyel László -llax- |
2018-10-11 22:27:32 |
|
|
Tartósabb 10g-nél igen (pl. centrifugában), a rövid idejűt (néhány sec.) bírniuk kell. Szimulált harci helyzetekben simán összehoznak 8-9g-s fordulókat. Pl. Vári Gyula, a Magyar Légierő többszörös bajnok bemutatópilótája a mutatványai közben a fordulókat 9g-vel csinálta (elég sűrűn) a MiG-29-cel (ennyi a gépre "üzemszerűen" megengedett, éles harci helyzetekben akár 12g-ig is el lehet vele menni - a Gripen-nél is ugyanezek a limitek).
Utasszállítón, normál körülmények között fél g alatt van a legnagyobb túlterhelés (vészhelyzetben lehet több is). A szerkezeti limit 2...2,5g, ennél kicsit többtől károsodhat, sokkal többtől valami törik/szakad. Legtöbb repülőgépen műszer törölhetetlenül rögzíti a csúcsértéket: a limit átlépése után teljes átvizsgálás szükséges, ha nagyon átlépték, akkor megy fémhulladékba.
Egyéb, nem műrepülésre tervezett kisgépeken 2,5-3,5g a limit, a gyakorlatban a gyors fordulókban 1-2g előfordul.
Űrhajók felszállásakor 3g-re korlátozzák a legnagyobb gyorsulást, ugyanis itt 8-9 percen át szinte folyamatosan kapják a terhelést (de ezt is csak egy-egy fokozat kiürülése előtt érik el - mivel itt a tömeg legnagyobb része üzemanyag, a tolóerő/tömeg arány minden fokozatnál az üzemanyag fogyásával jelentősen nő).
F1-ben egy gumifalba/szalagkorlátba csapódáskor 30-50g csúcsterhelés is előfordul - ekkor még saját lábon kiszáll a pilóta.
Ez a túlterhelés olyan mint az áramütés: az áram nagysága mellett az időfaktor majdnem ugyanannyira számít.
|
|
|
|
182351 - 182322 | 182321 - 182292 | 182291 - 182262 | 182261 - 182222 | 182221 - 182192 | 182191 - 182162 | 182161 - 182132 |