Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Simsonális 2014 - Felvonulás videó

Budapest, 2014-07-24

Tegyük át a Simsonálist? Azaz kulisszatitkok, hogy hogyan készülünk a rendezvényre.

Budapest, 2014-07-20

Szelestei motoros találkozó

Vas megye, 2014-07-08

Beszámoló:
"Túra és fürdőzés"

Vas megye, 2014-07-08

Ősszel dönthetnek az "ötvenesek" rendszámozásáról

Budapest, 2014-07-03

III. Robogó Road Show

Budapest, 2014-06-12

5.Borsodi Simsonos Találkozó!

2014-08-02: Borsod-Abaúj- Zemplén megye
jelentkezők száma: 11

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22585 - 22556 | 22555 - 22526 | 22525 - 22496 | 22495 - 22460 | 22459 - 22430 | 22429 - 22400 | 22399 - 22370

22495: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-30 21:16:40

Olajjal köpi be a gyertyát?
előzmény: (22494) Fuchs Gábor Andor

22494: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-06-30 17:49:09

Sziasztok!

Na,azert van remény ,a drága most már legalább beindul,mivel eggyel beljebb engedtem a subert,meg a benzinszintet is beállítottam.De még mindig beköpi a gyertyát.Beindul,pár (3-4) másodpercig isteni,veszi a fordulatot,minden,aztán leáll...nem tudjátok mi lehet a baj?

22493: Ficsúr János -Fics- 2006-06-30 16:53:41

Most jó?
előzmény: (22484) Horváth Miklós

22492: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 13:56:55

ja és köszi a linket amugy már én is megtaláltam és amikor megnéztem a rajzot akkor én is ezt találtam a legközelebb állonak az én motorkámhoz:)
de majd ez is akkor derül ki ha megint neki tudok ugrani a szerelésnek:)
előzmény: (22490) Sebestyén Dávid

22491: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 13:48:02

hehe jókat tudsz kérdezni
nem tudom megnézem majd ha hazamentem melóbol:)
Ez látod amugy eszembe se jutott hogy ott nézzem meg a motor pontos tipusát pedig még a tegnapi nap folyamán pont azon gondolkoztam hogy a festésnél azt majd ki kell takarnom:):)
A végén még kiderül hogy nem is simsonom van:):):):)
de mint mondtam sajna elég barkácsa az egész mert az előző tulajnak szószerint ami a kezébe került azt rakta rá meg mindent összegányolt rajta
Anno csodálkoztam miért folyik az olyaj a berugo kar mellet, há
t azért mert az a jóképességü fogta és felhegesztette a berógókart mert a bordástengely megkopott. Az nem zavarta hogy a szimeringet melegiti ki vele
A fél berúgotengelyt el kellet flexelnem mire lejött a berúgókar
Na de nem is szaporitom itt tovább a hülyeségeimet meg a panaszaimat
ha sikerül megnéznem este a nyaktáblát és nem az aszony vonszol be a szobába a nyakamnál fogva akkor majd irok még ma

ja amugy a gyujtás megszakítos aszem
(most gondolkozik erősen és probálja leplezni hozzánemértését, pedig van egy autoszerelői végzetsége is:))
előzmény: (22490) Sebestyén Dávid

22490: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-30 12:51:16

Ha jól tudom az oldalon nincs S50 robbantott ábra. Viszont az S50 belseje megegyezik a turbós Simson blokk belsejéval. Ilyen ábrát itt találsz.

Viszont nekem is lenne egy kérdésem. A nyaktábla alapján Neked S50B-2 típusú géped va ugye? Az lenne a kérdésem, hogy megszakítós vagy megszakító nélküli a gyújtása?
előzmény: (22488) Boros Zoltán

22489: Szekeres Balázs -Vakond- 2006-06-30 12:32:34

Te aztán türelmes vagy. (elismerésként mondom)
előzmény: (22471) Teleki Zsolt

22488: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 12:13:13

Sziasztok

Én még nem vagyok olyan régi motoros mint gondolom az itt lévők nagytöbsége de lelkenek érzem magam:)
Igy belevágtam én is a dologba:)és a sok sok éve vett simom ami anno szépen ketyegett kb mig el nem jöttem az eladotol ujra előkerült a garázsból.
vagy 2-3 éve nem volt beinditva stb szal nagyon lepusztult álapotban van ill az előző tulajnak a kezét törném el mert ami a keze ügyébe került azt tett bele amit a csavar nem fogott meg azt meghegesztette stb.
Na de most a fejembe vettem hogy felújítom és rendberakom az egészet
Elvileg ha mindent jól néztem és jól hasonlítottam egy S50B-2 es simó lenne ez
Az után szeretnék tőletek érdeklődni hogy a blokk robbantott ábráját meg lehet e szerezni valahonnan mert én msot szétszedtem meg össze is rakom ha kell csak szeretném megnézni hogy az előző tulaj nem e hagyott ki belőle valamit vagy nem a gányolt el valamit.
A másik fontos dolog ami miatt még irnék hogy sajna mint már anyit szidtam ez előző tulajt mindent leszedett róla index gyujtkapcsolo (leállitani is csak úgy lehetett ha levette az ember a pipát) stb szal az elektromos hálózatábol sinte semmi nincs meg és szeretném ujra rendesen felépiten hogy ujra tündököljön a kicsike.
De sajna itt egy pár akadályba ütköztem Akit ajánlottak egy motoros boltban hogy rendbe tudná rakni a villamos rendszert az csak ugy válalja sajna ha a gyári csoportkábel rajta van a gépen (mondjuk akkor nekem se lenne feladat mert a sarukat bedugdosni én is bármikor) de ez ugye hiányzik igy sajna mivel állitolag nem nagyon lehet ezt a csoportkábelt beszerezni ujrta fel kell épitenem a teljes villamso rendszert és ehez szeretnék tippet kérni hogy rajzot találok e valahol
Néztem itt az oldalon a rajzot de sajnos elég rossz minőségü az amin a gyujtáskapcsolos bekötés van a másik s50 rajzon pedig nem szerepel semmilyen gyujtáskapcsoló
Szal ha van tipp hogy ezt honnan tudom megszerezni egy linket vagy mailt dobjon valaki pls:)

Bocsi hogy ennyit irtam de most nagyon benne vagyok a dologban és szeretném az én kis szimombol a legjobbat kihozni:):)
Remélem tudtok majd segiteni:)
mondjuk ugyis sokat fogok még ide jönni érdeklődni :):)
Előre is köszi:)

22487: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-30 08:53:45

Egyáltalán nem biztos. Mint említettem, sok dolog tudja ugyanezt a jelenséget produkálni. Ezek közül csak az egyik a karburátor. De okozhatja a légszűrő eltömődése, illetve a kipufogó eldugulása, vagy leszűkülése is. Hogy mások is elmondhassák tanácsaikat, tapasztalataikat, célszerű lenne elmondani, hogy milyen Simsonról van szó.

MIKI
előzmény: (22485) Németh György

22486: Németh György -szoci- 2006-06-30 08:46:20

Azt hiszem az én karbimban, szak 2 db fuvóka van!
előzmény: (22485) Németh György

22485: Németh György -szoci- 2006-06-30 08:43:14

Bocs a név miatt!! Az a helyzet, hogy nekem sima 16N tipusú karbim van, most úgy döntöttem, hogy csontra kicserélek benne mindent. Biztos karbi probléma?
előzmény: (22484) Horváth Miklós

22484: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-30 08:31:35

Ezt a hibát rengeteg dolog okozhatja. Egyik ilyen, ha 16n3-as karburátorod van, hogy kiesik a zárócsavar az üresjárati fúvóka előtt. Vedd le az úszóházat, és ellenőrizd. A 16-os alkatrészről van szó.



Kérlek a nevedet javítsad ki ahogyan azt használod, nagybetűsre. Ha más írná így a nevedet, biztosan megbántana vele. Tehát ne bántsad magadat, és minket sem, mert a fórumunkat szeretnénk szinvonalasnak megőrizni. A módosítást idekattintva elvégezheted.


MIKI
előzmény: (22483) Németh György

22483: Németh György -szoci- 2006-06-30 08:05:55

Segítsen nekem valaki!!!! A Simsonom egyik napról a másikra meghalt :(. A jelenség a következő: nem nagyom indúl, ha elindul, csak alapjáraton megy viszont ha húzom neki nem pörög fel, csak dadog és köpi az anyagot a légszűrő fele, majd leáll.

22482: Spekker István -spekki- 2006-06-30 06:14:03

Jaj most már vágom ... Ez olyan mint amit írtál a fojtás eltávolításoknál, hogy egy gyűrű volt benne és ha azt kiveszed ...
Jól van már, :-) este volt és eléggé hevenyészve olvastam :)
előzmény: (22474) Horváth Miklós

22481: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 22:16:45

Miről van szó?????? Már elkelt az NDK-s turmixgép, a levehető fedelű. :)
Akkor tényleg nem értem.
előzmény: (22480) Lengyel László

22480: Lengyel László -llax- 2006-06-29 22:06:41

Ezekszerint nem érted mire írtam...
előzmény: (22478) Sebestyén Dávid

22479: Varga György -gylab- 2006-06-29 21:59:58

Fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva.
Tessék leírni húszszor, húsz különböző mondatban!
előzmény: (22477) Ficsúr János

22478: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 21:54:23

Igen, ritkán nézek tükörbe. Ez van, gyártási hiba.
előzmény: (22475) Lengyel László

22477: Ficsúr János -Fics- 2006-06-29 21:47:57

És ha ezzel megleszek akkor nem lesz nagy a 72es fö fuvoka? Meg ha véletlen elbaszok valamit akkor boltba kapok hozzá olyan subert amivel nem lesz lefolytva?

22476: Németh Bertold -Bertoldi- 2006-06-29 21:47:51

70es hegnerhez nagyobb alapjárati fuvoka kel mind a gyári?

22475: Lengyel László -llax- 2006-06-29 21:43:07

Most jöttél rá???
előzmény: (22464) Sebestyén Dávid

22474: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-29 21:36:38

Nem jól értetted.

A súber felső végéből vágnak le a 16n3 12 karburátorban, ahol a súber nem tudja teljes keresztmetszetben nyittani a torkot, mert beleütközik a fedélbe. Ez egyfajta fojtás volt az N-es motorokon.
előzmény: (22473) Spekker István

22473: Spekker István -spekki- 2006-06-29 21:09:00

Jól értettem a tűből akartok levágni?
Aj jaj :(
előzmény: (22471) Teleki Zsolt

22472: Ficsúr János -Fics- 2006-06-29 21:04:23

Hát kösz! Mostmár értek mindent.
:)
előzmény: (22471) Teleki Zsolt

22471: Teleki Zsolt 2006-06-29 19:55:43

Ha azt mondom, súber, és súbertű, akkor érthetőbb?
Amikor lecsavarod a porlasztó azon kupakját, amiből a gázhuzal jön elő, akkor ezen huzal végén találsz egy pici, dugattyúszerű, hengeres, egyik oldalán hornyolt kis vackot, aminek a végéből egy kúpos rézpálcika áll lefelé (olyan, mint egy karcsú répa :) :) ).
Na ezt a kis dugeszt leszeded a bowden végéről, a tűcskét a tárcsa levétele után rugó ellenében kiszeded - felfelé - (szét ne ugorjon, mert akkor keresheted, a kis rugócskát, szóval, finoman).
Ezután a lecsupaszított súberkát ésszel egy satuba fogod, majd tolómérővel (súblerrel :) ) kiméred a szigorúan 6 mm-t. Esetleg meg is jelölheted. 6 milcsinél többet ne faragj, mert semmi értelme.
Ha befogtad a súbert/fojtószelepet/tolattyút, akkor vasfűrésszel, lehetőleg derékszögben levágod a tetejét (nem pedig az alját, aminek nyesett az alakja!).
A sorjákat esetleg eltünteted, tehát kicsit meg is csiszolod.
A maradék fémszemcséket lefújod, a tolattyúcskát áttörölgeted, majd némi műszerolaj (egyébként szerintem teljesen felesleges) rákenésével visszateszed a hengerébe (előtte tedd vissza a részterheléstűt - súbertűt - és akaszd vissza a bowdent), és száguldhatsz!
Felhívom figyelmed, hogy a tű teteje ezen beavatkozás után túlnyúlik a fojtószelep felső élénél. Amennyiben a fojtószelep fedelében nincs meg az - egyébként 16N3-nál szinte felesleges - állítócsavar, úgy nem garantált, hogy a tűnek lesz helye a fedélbe érkezéskor (?).

Ha túl szájbarágós volt, akkor elnézést, nem kompromittáció szándékával történt, hanem a maximális jóindulatéval, hogy semmit se szúrj el.
előzmény: (22469) Ficsúr János

22470: Dienes Tamás -dns- 2006-06-29 19:08:28

hello

szetszedtuk haverom S51-esét, és hogy-hogy nem gyorsan akartuk szedni és szétesett a válto.Ha valaki küldene nekem egy képet a váltorol megköszönném. :)

MSN: tomy2003@axelero.hu
mail: dienest@yahoo.com

22469: Ficsúr János -Fics- 2006-06-29 17:06:58

Nem vagyok profi de azért megprobálom! 1éve vettem meg az elsö mocim, még gyakorolnom és tapasztalnom kell. De ha 16n1-es karbit teszek rá az nem jo???
Az az igazság hogy nem tom hol van benne a fojtószelep, meg ez is homályos hogy fúvókatű. Tudom hülye vagyok de ez van! :-p
előzmény: (22460) Teleki Zsolt

22468: Pogácsás Gábor -Pogi- 2006-06-29 16:49:12

Cső!
A gépem tünetei a következők:
Néha nehezen pörög fel, és ilyenkor nagyon füstöl. Hidegen nehezen indul, szivatóvel is sok, legalább 3-4 rugás kellett neki reggel, melegen első rugásra indul. A gyertyát most sajnos elfelejtettem megnézni, hogy milyen.
Az én tippem a kuplung felőli főtengelyszimmering.
DE alig 2 hónapja raktam össze. ÚJ taiwani főtengely. VITON szimering. És jól raktam be a szimeringet.
Vajon jó a tippem? Mi lehet még esetleg? (ha nem az a baj, nem akarom kivenni a 900 Ft körüli szimeringet.)
Tudom nem szokás, de lehetne, hogy elküldjétek e-mailben tippeket, ugyanis itthon csak becsöngetős netem. És így egyrész egy komplett blokkfelújítás kijön a kapcsolódási időből, meg elég hosszú idő mire betöltődik az oldal.
Előre is köszönöm!

22467: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 16:05:55

No, akkor tisztázzuk, mert félreértettél. :)
Arra gondoltam, hogy a váltóba én nem vagyok hajlandó MOL-os terméket tenni. Azért, mert a MOL-os termékek ár/minőség arányát elég soknak tartom. Viszont ennek ellenére a benzinbe Sprint 2T-t keverek. Ami MOL termék.
előzmény: (22466) Szekeres Ákos

22466: Szekeres Ákos -Szeki- 2006-06-29 15:59:42

Te írtad!

"Hycomol is volt a váltómban, attól - a többség tapasztalataival ellentétben - nekem nagyon "ragadt" a kuplung hidegen. Most magam ellen beszélek, mert Sprintet használok, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy a MOL termékei annyival jobb minőségűek, mint amennyivel drágábbak. "
előzmény: (22464) Sebestyén Dávid

22465: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:35:37

A váltómban gazdaságos olaj van a benzinben meg Sprint+egy pici 4T olaj. Az nem árt a csapágyaknak.
előzmény: (22464) Sebestyén Dávid

22464: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:34:25

Ennyire hülyének nézek ki?? :) :)
előzmény: (22463) Szekeres Ákos

22463: Szekeres Ákos -Szeki- 2006-06-29 15:32:28

Én is Sprintet használok, de az nem a váltóba való. Az az üzemanyagba kell!
előzmény: (22461) Sebestyén Dávid

22462: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:26:47

Ja és még annyit tennék hozzá, ahol már tényleg fontos a nagyon jó kenés, oda a világért sem tennék ilyen olajat. Lásd S50/turbós.
előzmény: (22461) Sebestyén Dávid

22461: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:16:41

Ezzel én nem értek egyet. A szocimotorok ilyen szempontból elég igénytelenek. Hacsak azt nézed, hogy régen a 2T olaj mi mindent jelentett, és mégsem volt gond a géppekkel. Igaz ez a váltóra is. Olyan nagy igénybevételnek nincsenek kitéve az alkatrészek. Tulajdonképpen a lényeg itt az, hogy az alkatrészek ne szárazon egyék egymást és a szennyeződéseket összeszedje valami. Erre tökéletes a legolcsóbb olaj is. Az viszont biztos, hogy hamarabb kell cserélni, mint egy márkásabb olajat.
Hycomol is volt a váltómban, attól - a többség tapasztalataival ellentétben - nekem nagyon "ragadt" a kuplung hidegen. Most magam ellen beszélek, mert Sprintet használok, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy a MOL termékei annyival jobb minőségűek, mint amennyivel drágábbak.
Lényeg, hogy mindenki azt tesz a gépébe, amit jónak lát és a tárcája megenged.
előzmény: (22459) Szekeres Ákos

22460: Teleki Zsolt 2006-06-29 14:57:25

Vágj le a fojtószelep tetejéből (de normálisan, szakszerűen) 6 mm-t, és a szelep teljesen fogja nyitni a torkot (előtte vedd ki a fúvókatűt).
Garantált megoldás, nálam több, mint egy hónapja működik így. Problémamentesen.
előzmény: (22440)

22585 - 22556 | 22555 - 22526 | 22525 - 22496 | 22495 - 22460 | 22459 - 22430 | 22429 - 22400 | 22399 - 22370