Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Simsonális 2014 - Felvonulás videó

Budapest, 2014-07-24

Tegyük át a Simsonálist? Azaz kulisszatitkok, hogy hogyan készülünk a rendezvényre.

Budapest, 2014-07-20

Szelestei motoros találkozó

Vas megye, 2014-07-08

Beszámoló:
"Túra és fürdőzés"

Vas megye, 2014-07-08

Ősszel dönthetnek az "ötvenesek" rendszámozásáról

Budapest, 2014-07-03

III. Robogó Road Show

Budapest, 2014-06-12

5.Borsodi Simsonos Találkozó!

2014-08-02: Borsod-Abaúj- Zemplén megye
jelentkezők száma: 9

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22596 - 22567 | 22566 - 22537 | 22536 - 22507 | 22506 - 22460 | 22459 - 22430 | 22429 - 22400 | 22399 - 22370

22506: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:57:13

Az lehet. Már csak az maradt, hogy a gyújtáskapcsoló deknije alá befolyt a víz és ott okozott valamit.
előzmény: (22505) Bacsányi Gábor

22505: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 17:53:29

Valamiféle rövidzárlat?
előzmény: (22500) Császár Martin

22504: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:46:18

Lécci segítsen valaki gyorsan! 7-re kell a motor és most meg nem megy. :(

22503: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:40:26

???

22502: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:33:59

Ja és a légszűrőt és a kipufogót is kitisztítottam. A gyertya ad szikrát.
előzmény: (22500) Császár Martin

22501: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:29:42

A levegöszűrömet is kitakarítottam. Lehet hogy a rezo miatt van? A rezom vége egy igen magas patka miatt felgörbült egy kicsit, lehet hogy nem tud ugy távozni a "gáz" belöle?

22500: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:28:47

Segítsejn lécci valaki nagyon gyorsan! Lemostam a motort, megpróbáltam beindítani, de nem megy, csak rúgásonként ad egy "psz" hangot a kipufogó és ennyi. A karbit kitisztítottam, a gyújtás se vizes. Mi lehet a gondja?

22499: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:07:12

Hali! A benzin szint menyere határoz és mit? Ha a nivo felett van egy pcivel, vagy éppen alatta akkor mi van? Mert én nem vettem észre külömbséget. Amugy nem vágtam el a suberböl mert elötte tövig huztam a gázt, belenéztem a karbiba és teljes keresztmetszetébe kinyitott. Vagyis teljesen felemelkedett. Igy felesleges elvágni nem?
Nem vágom miért ilyen lomha dög. Egyesbe lehet vele szántani mint egy rotátorral, még kettesbe is elég jol húz de a harmadik... hát az már nemjo. Pedig nemis n-es moci. Vagy attol még lehet bene valahol fojtás???Még szerintem a henger nem volt levéve soha. Vagy azért ilyen mert gyári és még nem volt furva??? Vagy mi a... lehet ilyen??????????

22498: Nagy Csaba Attila -Csabinka- 2006-07-01 13:15:28

Hali

Mocim kuplungja iszonyatosan kemény és kopog a motor is nagyobb hangja van kiengedve mint behúzva és ez nem temészetes ezt tudom!Mi lehet a baja mit kellene kicserélni benne.A lamellák nem rég lettek benne cserélve de már akkor is kopogott!Remélem valaki tudna segíteni nekem!

22497: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-30 22:04:38

Vagy nem néztél szét elég tüzetesen, vagy pedig az én rajzom is olvashatatlan neked. Pedig szerintem élég szép munka, igaz, hogy én csinálta, Még a vezeték színek is magyarul vannak, és a jobb felső sarokban külön meg van rajzolva a gyújtáskapcsoló. Nézd meg!

MIKI
előzmény: (22488) Boros Zoltán

22496: Nagy Bence -Bence_- 2006-06-30 21:25:03

Látom téma a váltóolaj! Nekem olyan tapasztalatom van, hogy amióta lecseréltem a régi váltóolajamat, azóta csörög a gép terhelésnél. De lehet hogy nincs összefüggés a kettő között? Vagy mégis? Amúgy valami turbódízelbe való motorolajat tettem bele, ja és s50-es.

22495: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-30 21:16:40

Olajjal köpi be a gyertyát?
előzmény: (22494) Fuchs Gábor Andor

22494: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-06-30 17:49:09

Sziasztok!

Na,azert van remény ,a drága most már legalább beindul,mivel eggyel beljebb engedtem a subert,meg a benzinszintet is beállítottam.De még mindig beköpi a gyertyát.Beindul,pár (3-4) másodpercig isteni,veszi a fordulatot,minden,aztán leáll...nem tudjátok mi lehet a baj?

22493: Ficsúr János -Fics- 2006-06-30 16:53:41

Most jó?
előzmény: (22484) Horváth Miklós

22492: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 13:56:55

ja és köszi a linket amugy már én is megtaláltam és amikor megnéztem a rajzot akkor én is ezt találtam a legközelebb állonak az én motorkámhoz:)
de majd ez is akkor derül ki ha megint neki tudok ugrani a szerelésnek:)
előzmény: (22490) Sebestyén Dávid

22491: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 13:48:02

hehe jókat tudsz kérdezni
nem tudom megnézem majd ha hazamentem melóbol:)
Ez látod amugy eszembe se jutott hogy ott nézzem meg a motor pontos tipusát pedig még a tegnapi nap folyamán pont azon gondolkoztam hogy a festésnél azt majd ki kell takarnom:):)
A végén még kiderül hogy nem is simsonom van:):):):)
de mint mondtam sajna elég barkácsa az egész mert az előző tulajnak szószerint ami a kezébe került azt rakta rá meg mindent összegányolt rajta
Anno csodálkoztam miért folyik az olyaj a berugo kar mellet, há
t azért mert az a jóképességü fogta és felhegesztette a berógókart mert a bordástengely megkopott. Az nem zavarta hogy a szimeringet melegiti ki vele
A fél berúgotengelyt el kellet flexelnem mire lejött a berúgókar
Na de nem is szaporitom itt tovább a hülyeségeimet meg a panaszaimat
ha sikerül megnéznem este a nyaktáblát és nem az aszony vonszol be a szobába a nyakamnál fogva akkor majd irok még ma

ja amugy a gyujtás megszakítos aszem
(most gondolkozik erősen és probálja leplezni hozzánemértését, pedig van egy autoszerelői végzetsége is:))
előzmény: (22490) Sebestyén Dávid

22490: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-30 12:51:16

Ha jól tudom az oldalon nincs S50 robbantott ábra. Viszont az S50 belseje megegyezik a turbós Simson blokk belsejéval. Ilyen ábrát itt találsz.

Viszont nekem is lenne egy kérdésem. A nyaktábla alapján Neked S50B-2 típusú géped va ugye? Az lenne a kérdésem, hogy megszakítós vagy megszakító nélküli a gyújtása?
előzmény: (22488) Boros Zoltán

22489: Szekeres Balázs -Vakond- 2006-06-30 12:32:34

Te aztán türelmes vagy. (elismerésként mondom)
előzmény: (22471) Teleki Zsolt

22488: Boros Zoltán -Bobber- 2006-06-30 12:13:13

Sziasztok

Én még nem vagyok olyan régi motoros mint gondolom az itt lévők nagytöbsége de lelkenek érzem magam:)
Igy belevágtam én is a dologba:)és a sok sok éve vett simom ami anno szépen ketyegett kb mig el nem jöttem az eladotol ujra előkerült a garázsból.
vagy 2-3 éve nem volt beinditva stb szal nagyon lepusztult álapotban van ill az előző tulajnak a kezét törném el mert ami a keze ügyébe került azt tett bele amit a csavar nem fogott meg azt meghegesztette stb.
Na de most a fejembe vettem hogy felújítom és rendberakom az egészet
Elvileg ha mindent jól néztem és jól hasonlítottam egy S50B-2 es simó lenne ez
Az után szeretnék tőletek érdeklődni hogy a blokk robbantott ábráját meg lehet e szerezni valahonnan mert én msot szétszedtem meg össze is rakom ha kell csak szeretném megnézni hogy az előző tulaj nem e hagyott ki belőle valamit vagy nem a gányolt el valamit.
A másik fontos dolog ami miatt még irnék hogy sajna mint már anyit szidtam ez előző tulajt mindent leszedett róla index gyujtkapcsolo (leállitani is csak úgy lehetett ha levette az ember a pipát) stb szal az elektromos hálózatábol sinte semmi nincs meg és szeretném ujra rendesen felépiten hogy ujra tündököljön a kicsike.
De sajna itt egy pár akadályba ütköztem Akit ajánlottak egy motoros boltban hogy rendbe tudná rakni a villamos rendszert az csak ugy válalja sajna ha a gyári csoportkábel rajta van a gépen (mondjuk akkor nekem se lenne feladat mert a sarukat bedugdosni én is bármikor) de ez ugye hiányzik igy sajna mivel állitolag nem nagyon lehet ezt a csoportkábelt beszerezni ujrta fel kell épitenem a teljes villamso rendszert és ehez szeretnék tippet kérni hogy rajzot találok e valahol
Néztem itt az oldalon a rajzot de sajnos elég rossz minőségü az amin a gyujtáskapcsolos bekötés van a másik s50 rajzon pedig nem szerepel semmilyen gyujtáskapcsoló
Szal ha van tipp hogy ezt honnan tudom megszerezni egy linket vagy mailt dobjon valaki pls:)

Bocsi hogy ennyit irtam de most nagyon benne vagyok a dologban és szeretném az én kis szimombol a legjobbat kihozni:):)
Remélem tudtok majd segiteni:)
mondjuk ugyis sokat fogok még ide jönni érdeklődni :):)
Előre is köszi:)

22487: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-30 08:53:45

Egyáltalán nem biztos. Mint említettem, sok dolog tudja ugyanezt a jelenséget produkálni. Ezek közül csak az egyik a karburátor. De okozhatja a légszűrő eltömődése, illetve a kipufogó eldugulása, vagy leszűkülése is. Hogy mások is elmondhassák tanácsaikat, tapasztalataikat, célszerű lenne elmondani, hogy milyen Simsonról van szó.

MIKI
előzmény: (22485) Németh György

22486: Németh György -szoci- 2006-06-30 08:46:20

Azt hiszem az én karbimban, szak 2 db fuvóka van!
előzmény: (22485) Németh György

22485: Németh György -szoci- 2006-06-30 08:43:14

Bocs a név miatt!! Az a helyzet, hogy nekem sima 16N tipusú karbim van, most úgy döntöttem, hogy csontra kicserélek benne mindent. Biztos karbi probléma?
előzmény: (22484) Horváth Miklós

22484: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-30 08:31:35

Ezt a hibát rengeteg dolog okozhatja. Egyik ilyen, ha 16n3-as karburátorod van, hogy kiesik a zárócsavar az üresjárati fúvóka előtt. Vedd le az úszóházat, és ellenőrizd. A 16-os alkatrészről van szó.



Kérlek a nevedet javítsad ki ahogyan azt használod, nagybetűsre. Ha más írná így a nevedet, biztosan megbántana vele. Tehát ne bántsad magadat, és minket sem, mert a fórumunkat szeretnénk szinvonalasnak megőrizni. A módosítást idekattintva elvégezheted.


MIKI
előzmény: (22483) Németh György

22483: Németh György -szoci- 2006-06-30 08:05:55

Segítsen nekem valaki!!!! A Simsonom egyik napról a másikra meghalt :(. A jelenség a következő: nem nagyom indúl, ha elindul, csak alapjáraton megy viszont ha húzom neki nem pörög fel, csak dadog és köpi az anyagot a légszűrő fele, majd leáll.

22482: Spekker István -spekki- 2006-06-30 06:14:03

Jaj most már vágom ... Ez olyan mint amit írtál a fojtás eltávolításoknál, hogy egy gyűrű volt benne és ha azt kiveszed ...
Jól van már, :-) este volt és eléggé hevenyészve olvastam :)
előzmény: (22474) Horváth Miklós

22481: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 22:16:45

Miről van szó?????? Már elkelt az NDK-s turmixgép, a levehető fedelű. :)
Akkor tényleg nem értem.
előzmény: (22480) Lengyel László

22480: Lengyel László -llax- 2006-06-29 22:06:41

Ezekszerint nem érted mire írtam...
előzmény: (22478) Sebestyén Dávid

22479: Varga György -gylab- 2006-06-29 21:59:58

Fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva, fojtva.
Tessék leírni húszszor, húsz különböző mondatban!
előzmény: (22477) Ficsúr János

22478: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 21:54:23

Igen, ritkán nézek tükörbe. Ez van, gyártási hiba.
előzmény: (22475) Lengyel László

22477: Ficsúr János -Fics- 2006-06-29 21:47:57

És ha ezzel megleszek akkor nem lesz nagy a 72es fö fuvoka? Meg ha véletlen elbaszok valamit akkor boltba kapok hozzá olyan subert amivel nem lesz lefolytva?

22476: Németh Bertold -Bertoldi- 2006-06-29 21:47:51

70es hegnerhez nagyobb alapjárati fuvoka kel mind a gyári?

22475: Lengyel László -llax- 2006-06-29 21:43:07

Most jöttél rá???
előzmény: (22464) Sebestyén Dávid

22474: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-29 21:36:38

Nem jól értetted.

A súber felső végéből vágnak le a 16n3 12 karburátorban, ahol a súber nem tudja teljes keresztmetszetben nyittani a torkot, mert beleütközik a fedélbe. Ez egyfajta fojtás volt az N-es motorokon.
előzmény: (22473) Spekker István

22473: Spekker István -spekki- 2006-06-29 21:09:00

Jól értettem a tűből akartok levágni?
Aj jaj :(
előzmény: (22471) Teleki Zsolt

22472: Ficsúr János -Fics- 2006-06-29 21:04:23

Hát kösz! Mostmár értek mindent.
:)
előzmény: (22471) Teleki Zsolt

22471: Teleki Zsolt 2006-06-29 19:55:43

Ha azt mondom, súber, és súbertű, akkor érthetőbb?
Amikor lecsavarod a porlasztó azon kupakját, amiből a gázhuzal jön elő, akkor ezen huzal végén találsz egy pici, dugattyúszerű, hengeres, egyik oldalán hornyolt kis vackot, aminek a végéből egy kúpos rézpálcika áll lefelé (olyan, mint egy karcsú répa :) :) ).
Na ezt a kis dugeszt leszeded a bowden végéről, a tűcskét a tárcsa levétele után rugó ellenében kiszeded - felfelé - (szét ne ugorjon, mert akkor keresheted, a kis rugócskát, szóval, finoman).
Ezután a lecsupaszított súberkát ésszel egy satuba fogod, majd tolómérővel (súblerrel :) ) kiméred a szigorúan 6 mm-t. Esetleg meg is jelölheted. 6 milcsinél többet ne faragj, mert semmi értelme.
Ha befogtad a súbert/fojtószelepet/tolattyút, akkor vasfűrésszel, lehetőleg derékszögben levágod a tetejét (nem pedig az alját, aminek nyesett az alakja!).
A sorjákat esetleg eltünteted, tehát kicsit meg is csiszolod.
A maradék fémszemcséket lefújod, a tolattyúcskát áttörölgeted, majd némi műszerolaj (egyébként szerintem teljesen felesleges) rákenésével visszateszed a hengerébe (előtte tedd vissza a részterheléstűt - súbertűt - és akaszd vissza a bowdent), és száguldhatsz!
Felhívom figyelmed, hogy a tű teteje ezen beavatkozás után túlnyúlik a fojtószelep felső élénél. Amennyiben a fojtószelep fedelében nincs meg az - egyébként 16N3-nál szinte felesleges - állítócsavar, úgy nem garantált, hogy a tűnek lesz helye a fedélbe érkezéskor (?).

Ha túl szájbarágós volt, akkor elnézést, nem kompromittáció szándékával történt, hanem a maximális jóindulatéval, hogy semmit se szúrj el.
előzmény: (22469) Ficsúr János

22470: Dienes Tamás -dns- 2006-06-29 19:08:28

hello

szetszedtuk haverom S51-esét, és hogy-hogy nem gyorsan akartuk szedni és szétesett a válto.Ha valaki küldene nekem egy képet a váltorol megköszönném. :)

MSN: tomy2003@axelero.hu
mail: dienest@yahoo.com

22469: Ficsúr János -Fics- 2006-06-29 17:06:58

Nem vagyok profi de azért megprobálom! 1éve vettem meg az elsö mocim, még gyakorolnom és tapasztalnom kell. De ha 16n1-es karbit teszek rá az nem jo???
Az az igazság hogy nem tom hol van benne a fojtószelep, meg ez is homályos hogy fúvókatű. Tudom hülye vagyok de ez van! :-p
előzmény: (22460) Teleki Zsolt

22468: Pogácsás Gábor -Pogi- 2006-06-29 16:49:12

Cső!
A gépem tünetei a következők:
Néha nehezen pörög fel, és ilyenkor nagyon füstöl. Hidegen nehezen indul, szivatóvel is sok, legalább 3-4 rugás kellett neki reggel, melegen első rugásra indul. A gyertyát most sajnos elfelejtettem megnézni, hogy milyen.
Az én tippem a kuplung felőli főtengelyszimmering.
DE alig 2 hónapja raktam össze. ÚJ taiwani főtengely. VITON szimering. És jól raktam be a szimeringet.
Vajon jó a tippem? Mi lehet még esetleg? (ha nem az a baj, nem akarom kivenni a 900 Ft körüli szimeringet.)
Tudom nem szokás, de lehetne, hogy elküldjétek e-mailben tippeket, ugyanis itthon csak becsöngetős netem. És így egyrész egy komplett blokkfelújítás kijön a kapcsolódási időből, meg elég hosszú idő mire betöltődik az oldal.
Előre is köszönöm!

22467: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 16:05:55

No, akkor tisztázzuk, mert félreértettél. :)
Arra gondoltam, hogy a váltóba én nem vagyok hajlandó MOL-os terméket tenni. Azért, mert a MOL-os termékek ár/minőség arányát elég soknak tartom. Viszont ennek ellenére a benzinbe Sprint 2T-t keverek. Ami MOL termék.
előzmény: (22466) Szekeres Ákos

22466: Szekeres Ákos -Szeki- 2006-06-29 15:59:42

Te írtad!

"Hycomol is volt a váltómban, attól - a többség tapasztalataival ellentétben - nekem nagyon "ragadt" a kuplung hidegen. Most magam ellen beszélek, mert Sprintet használok, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy a MOL termékei annyival jobb minőségűek, mint amennyivel drágábbak. "
előzmény: (22464) Sebestyén Dávid

22465: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:35:37

A váltómban gazdaságos olaj van a benzinben meg Sprint+egy pici 4T olaj. Az nem árt a csapágyaknak.
előzmény: (22464) Sebestyén Dávid

22464: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:34:25

Ennyire hülyének nézek ki?? :) :)
előzmény: (22463) Szekeres Ákos

22463: Szekeres Ákos -Szeki- 2006-06-29 15:32:28

Én is Sprintet használok, de az nem a váltóba való. Az az üzemanyagba kell!
előzmény: (22461) Sebestyén Dávid

22462: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:26:47

Ja és még annyit tennék hozzá, ahol már tényleg fontos a nagyon jó kenés, oda a világért sem tennék ilyen olajat. Lásd S50/turbós.
előzmény: (22461) Sebestyén Dávid

22461: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-06-29 15:16:41

Ezzel én nem értek egyet. A szocimotorok ilyen szempontból elég igénytelenek. Hacsak azt nézed, hogy régen a 2T olaj mi mindent jelentett, és mégsem volt gond a géppekkel. Igaz ez a váltóra is. Olyan nagy igénybevételnek nincsenek kitéve az alkatrészek. Tulajdonképpen a lényeg itt az, hogy az alkatrészek ne szárazon egyék egymást és a szennyeződéseket összeszedje valami. Erre tökéletes a legolcsóbb olaj is. Az viszont biztos, hogy hamarabb kell cserélni, mint egy márkásabb olajat.
Hycomol is volt a váltómban, attól - a többség tapasztalataival ellentétben - nekem nagyon "ragadt" a kuplung hidegen. Most magam ellen beszélek, mert Sprintet használok, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy a MOL termékei annyival jobb minőségűek, mint amennyivel drágábbak.
Lényeg, hogy mindenki azt tesz a gépébe, amit jónak lát és a tárcája megenged.
előzmény: (22459) Szekeres Ákos

22460: Teleki Zsolt 2006-06-29 14:57:25

Vágj le a fojtószelep tetejéből (de normálisan, szakszerűen) 6 mm-t, és a szelep teljesen fogja nyitni a torkot (előtte vedd ki a fúvókatűt).
Garantált megoldás, nálam több, mint egy hónapja működik így. Problémamentesen.
előzmény: (22440)

22596 - 22567 | 22566 - 22537 | 22536 - 22507 | 22506 - 22460 | 22459 - 22430 | 22429 - 22400 | 22399 - 22370