Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22643 - 22614 | 22613 - 22584 | 22583 - 22554 | 22553 - 22496 | 22495 - 22466 | 22465 - 22436 | 22435 - 22406

22553: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-07-02 21:47:19

Dávid!

Igen szerintem olajjal köpi be a gyertyát...
előzmény: (22495) Sebestyén Dávid

22552: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 21:45:26

Szerintem vidd el valakihez ott felétek akiben megbízol mert ezt így szinte lehetetlenség megmondani.
Szedd le a motordekliket kukkants bele nézd meg a csapágyakat és azt is hogy a kuplungtengely nem mozog e ki-be.
előzmény: (22551) Nagy Csaba Attila

22551: Nagy Csaba Attila -Csabinka- 2006-07-02 20:52:33

Haliho
Valaki a tegnapi segítségkérésemre tudna segítségeteket előre is köszönöm!Fonzos lenne!!

22550: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-02 16:00:14

Hát vagy súbertű vagy a súber.. Valószinűleg szorulás volt és a rugó nehezen tudta visszanyomni de egy hozzáértő majd mond konkrétat.
előzmény: (22549) Zimmer Mátyás

22549: Zimmer Mátyás 2006-07-02 14:33:56

Sziasztok!

Na a következőt tapasztaltam: 3. és 4- fokozatban a motor egyszercsak tök rendszertelnül elkezd rángatni, hol kisebb hol nagyobb mértékben. Tegnap olyat is csinált amikor jöttem haza és kivettem sebességből kb 40 es tempónál, hogy felpörgött a motor, aztán visszaállt alapjáratra. Én a karburátorra és azon belül is a súberttűre gyanakszom, szerintetek?(S51 1989-es évjárat)

22548: Szekeres Balázs -Vakond- 2006-07-02 14:19:29

Cegyél jó minőségű csavart. Hegeszd rá..... 8 mm nagyon sok, akár egy jóképű csőfogó is segíthet. Előtte üss rá párat kalapáccsal...
előzmény: (22540) Vajda Sándor

22547: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:50:35

Kke Ice!
Felhittam Apámat azt mondta szegecseljem el a tőcsavar végét és így hajtsam ki az EGY darab anyát. Persz azt is elmondta mi lesz na nem sikerül :(
Sok kis ütés 10 dkg kalapáccsal.
KIJÖTT :)
Hátha valaki ugyanígy jár, csak azért írtam le.
Üdv Sami
előzmény: (22543) Császár Martin

22546: Varga Attila -Szöszis- 2006-07-02 13:41:28

SZIASZTOK!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek , hogy a 3 sebességes váltóba mennyire macerás berakni a 4. sebességet? A boltban ugyanis ajánlottak egy negyedik garniturát ....
Előre is köszönöm!

22545: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:35:41

ok, de ezek az anyák amiket összehúzok (összekontrázok) a letekerés után már csak a szemétben hasznosíthatók. Náne menet.
előzmény: (22543) Császár Martin

22544: Keller Mátyás -KeMa- 2006-07-02 13:32:00

Akárhányszor megnézek egy ilyen ábrát, minidg ámulattal, és tisztelettel gondolok türelmedre, és szakértelmedre! Bár ezt már elég sokszor írtam, de nem lehet elégszer :D
előzmény: (22536) Horváth Miklós

22543: Császár Martin -Ice- 2006-07-02 13:28:26

Esetleg próbáld meg úgy, hogy miközben tekered az alsót, a felsőt tartod még a kulccsal, hogy az ne tekeredjen ki.
előzmény: (22542) Vajda Sándor

22542: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:22:37

igen ráfér. össze is kontrázom és aztán az alsó anyát kifelé hajtva szépen letekeredik mind a kettő anya.
A tőcsavar meg ott röhög rajtam.
előzmény: (22541) Császár Martin

22541: Császár Martin -Ice- 2006-07-02 13:20:41

8 mm-re még ráfér két 6-os anya, nem?
előzmény: (22540) Vajda Sándor

22540: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:18:43

Sajna beleszakadt a tőcsavar a bolkkomba.
...................................... ide káromkodtam.
Mi a fészkes fenét csináljak vele. Kb. 8 mm-t áll ki a blokkból a csonk. az ősszes 6-os anyát megszakítottam már itthon de nem bírom kivenni.
Valami jó ötlet?
Kke Sami

22539: László Attila 2006-07-02 12:46:46

Nem hiszem, mert szépen kitisztítottam a múltkor!
De azért köszi!
Nem tudom mi lehet a baja!
Már mindent megpróbáltam(szerintem)!
előzmény: (22534) Spekker István

22538: Vrbovszki András -Virbo - #534- 2006-07-02 12:06:25

Köszi! Mostmár értem.

Azt hittem, hogy ez vlmilyen folytás szerű dolog lehet.
előzmény: (22536) Horváth Miklós

22537: Balogh Attila 2006-07-02 10:54:53

Hello!

Van nekem egy turbós blokkom, egy picit meg van piszkálva. A probléma viszont a váltóval van, miszerint magas fordulaton a kettes sebességi fokozatot visszadobja üresbe. Emiatt szét is fogom szedni, de a váltót jól raktam össze, hiszen csak akkor csinálja ezt, amikor már 55 km/h-val huzatom ki, tehát normális használat mellett semmi baja. Csak ugye normálisan nem nagyon lehet ezt használni, mert ha nem adja meg az ember az "alaphangot" a hármasnak, akkor kimegyek az országból, mire felpörög a motor.
Ilyenkor azt szoktam meglépni, hogy gyorsítás közben tartom lábbal a váltókart, mintha váltani szeretnék felfele, de ez sem a legjobb megoldás, mert néha így is kidobta.
Már csavargattam a két állítócsavart is, siker nélkül.
Tudna valaki valami okosat mondani a problémámra? Tehát turbós blokk, nem S51.

22536: Horváth Miklós -MIKI- 2006-07-02 08:04:17

Te magad meg is adtad a választ, a saját kérsédedre. A karburátort azért vágták meg ott, mert le van ragasztva a furat torok felőli vége. Ez a furat, a keverőcsőhöz vezet, és az első 16n1-eseknél valóban a torokból vezetett oda a furat. Aztán idővel rájöttek, hogy azon a helyen az a megfelelő, ha a külső légnyomást vezetik a keverőcsőhöz, és nem a torokban lévő alacsony nyomást. Ezért ezt úgy tudták a legegyszerűbben elérni, hogy a furatot leragasztották, és kívülről egy tárcsamaróval belemartak a karburátorházba, amíg a hasíték el nem érte a furatot. Attól nem kell tartani, hogy itt koszos levegőt szív a motor, mert valójában itt nem áramlik be olyan nagy mennyiségű levegő, hiszen ez tulajdonképpen egy nyomáskiegyenlítőcsatorna. Ugyanezt a dolgot, a 16n3-as karburátoron már másképp oldották, meg, a 16n1 tapasztalatai alapján. Mivel a 16n3 már eleve új karburátor volt, így annak amúgy is új kokillát kellett készíteni, és azon már eleve kívülről van a levegő, a keverőcsőhöz vezetve. A gyakorlatban ez így néz ki. Persze itt is le van ragasztva az a furat, a torok felől, mert csak erről az oldalról lehet a furatot elkészíteni a gyártás során.





MIKI
előzmény: (22526) Vrbovszki András

22535: Spekker István -spekki- 2006-07-02 01:15:18

Ha azt mondtam vékonyabb, akkor az vékonyabb... Nem több és nem kevesebb darabbal, hanem unyan annyival ... Tehát 4 db bal...
előzmény: (22532) Mezei Róbert

22534: Spekker István -spekki- 2006-07-02 01:12:55

A kipuff esetleg nem lehet eldugulva ? Ez csak tipp ..
De elég a könyökben egy kis koksz aztán annyi is neki...
előzmény: (22533) László Attila

22533: László Attila 2006-07-02 00:32:31

Sziasztok!
Gondoltam megkédezlek titeket,úgyis okosabbak vagytok mint én.Meg gondolom régebb óta is űzitek a szerelést.
S51 blokkom van.
Nem megy semmilyen légszűrővel.Se a gyárival,se házilag készítettel, de még egy darab harisnya is lefojtja.Be sem indul, még csak be sem püffen. Ha leveszem a légszűrőt szépen pörög, szépen indul.Rátettem egy másik karbit, azzal is ezt csinálja.Mi lehet a gond? Dugulás biztos hogy nem, mert a karbit kipucoltam.
Kérlek segítsetek, mert a motor kellene holnap délutánra, légszűrő nélkül pedig nem szívesen vinném ki a kicsikét.
Előre is köszi a segítséget!!

22532: Mezei Róbert 2006-07-02 00:09:10

A lamellák száma ugyanannyi, vagy több? Mert a lamellák száma is befolyásoló tényező a méretezéseiknél, nem csak a vastagságuk (ha jól emlékszem a jegyzőkönyvemre) :)
előzmény: (22520) Spekker István

22531: Spekker István -spekki- 2006-07-01 23:29:01

Én csináltam még azt, hogy a másik oldalra (lent) ugyanúgy betettem egy feszítőt :-) Pont belefér az alumíniumba, és mindjárt lehet állítani :-)
Csinálnék képet is de most nics fényképezőm :-(
előzmény: (22525) Zámbó Dávid

22530: Spekker István -spekki- 2006-07-01 23:26:20

Ez eredeti német lamella, a hubertban vettem.
előzmény: (22524) Bodnár Gábor

22529: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 22:38:24

45ezerért tudok szerezni. Attól olcsóbban sajna nem kapsz.
előzmény: (22528) Sinka Imre

22528: Sinka Imre -Yeti- 2006-07-01 22:36:43

Sziasztok! 5 sebességes váltót nem tudtok sehonnan szerezni ? Vagy annak az áttélelének a számát? Köszi Imre

22527: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 22:21:49

Az leheh, hogy amikor még vizes volt a gyújtótekercsem és úgy rúgtam rá, akkor lett valami baja és tönkrement?
előzmény: (22519) Császár Martin

22526: Vrbovszki András -Virbo - #534- 2006-07-01 22:09:13

Nem tudja valaki, hogy a karbikat miért szokták "megvágni"?
Gondolok itt arra, hogy bizonyos 16N1 típusoknál a benzin bevezetés alatt egy kicsivel van egy vágás a légtorkon a peremnél(még a gumi sem takar rá), ugyanakkor az ovális levegőfurat le van dugózva. Ennek mi értelme? Itt ugyanis szűretlen levegőt szív a gép nem?

22525: Zámbó Dávid -Zédé- 2006-07-01 21:34:19

már majdnem ki van tekerve teljesen
előzmény: (22523) Spekker István

22524: Bodnár Gábor -GaBo #533- 2006-07-01 21:13:51

Valószínűleg azért, mert 125-ös MZ lamellákat vettél (vagyis azt adott a boltos). Azok ugyanúgy néznek ki, mint a simsoné, csak véknyabbak.
előzmény: (22520) Spekker István

22523: Spekker István -spekki- 2006-07-01 20:57:53

Valószinű az új bovden nem olyan hosszú mint a régi ...
Be kell lőni a hosszát a kuplung karnál a kormányon...
Valószinű, hogy nem emel ki rendesen, ezért az állító csavart kifelé kell tekerni..
előzmény: (22522) Zámbó Dávid

22522: Zámbó Dávid -Zédé- 2006-07-01 20:50:23

Üdv mindenkinek!
Van egy Starom és elmentem motorozni és elszakadt a kuplung bowdenem és másnap vettem egy bowdent be is szereltem de nem jó, behúztam a kuplungot beraktam 1-sbe és lefulladt. Nem állítottam semmit se el úgy hagytam mindent ahogy volt, és míg nem szakadt el a bowden addig tökéletes volt minden.
Mit tegyek???? mit nézzek meg rajta?????
Mi lehet a baj????

22521: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 20:36:42

5lamellás? :)
előzmény: (22520) Spekker István

22520: Spekker István -spekki- 2006-07-01 20:28:36

Vettem új kuplung lamellákat, de ezek vékonyabbak mit ami benne volt :(
Majd 1.5 mm errel... Most mi a fenét csináljak ?
A régivel negyon csúszott már...

22519: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 20:06:27

Nem vettem le, csak a lendkereket, úgy szárítottam ki. Az alaplap tartócsavarjai nincsenen kilazulva. Most 1,4-es előgyújtáson van. Jóval előrébb áll az alaplap, mint a gyári jelzés. Eddig pedig jó volt...
előzmény: (22518) Bacsányi Gábor

22518: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 20:03:11

Ha levetted akkor elvileg ujra bekellene pontosan állitani... Na nem tudom azért nézd meg!
előzmény: (22517) Császár Martin

22517: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 19:55:26

Eddig is teljesen jó volt, most sem mozdult el semmi. De teljesen olyan, mintha nagy utógyújtása lenne.
előzmény: (22515) Bacsányi Gábor

22516: Teleki Zsolt 2006-07-01 19:44:35

A benzinszintnél már akár plusz-mínusz 1 mm is számíthat (de esetleg még ideális keverésen belül).
A tolattyút akkor nem kell vágni. Érdekes, korábban azt írtad, 16N3-12-es porli!? Vagy tán már levágták a tetejét.
Milyen gép is ez Roller, vagy 51-es?
Lehet, hogy még a negyvenre fojtottnak megfelelő a kiömlő csatorna vezérlési tartománya. Azt viszont nem fogom megmondani, hogyan kell megcsinálni, mert a sajátomnál mikor bedugtam a reszelőt a kiömlőbe, vért izzadtam, hogy esetleg most teszem tönkre a gyári, teljesen jó hengeremet. Persze nem lett baja, de ez már nagyon kényes munka, akik csak fényképről ismerik a szerszámokat, azoknak semmiképp nem ajánlom, kell hozzá tapasztalat, bátorság és önbizalom.
Na meg, némi gépész/lakatos/fémmunkás véna.
előzmény: (22499) Ficsúr János

22515: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 19:43:36

Gyujtás jo helyen gyujt?
előzmény: (22514) Császár Martin

22514: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 19:40:45

Kiszellőztettem, megint kifújtam az egész gyújtást hajszárítóval, de még mindig semmi. Azt vettem észre, hogy amikor kiadja a psz hangot, akkor ott, ahol a kipufcső és a dob találkozik, mintha egy kis robbanás lenne, mintha valami kis lángnyelv jönne ki a hengerből. A kipuf végén pedig füstöl egy nagyot. Azért látom a cső és a dob között a lángot, mert nem teljesen van ott összeillesztve, egy kis lyuk van ott. Ezt csak azért írtam, nehogy valaki ebbe kössön bele. :)
előzmény: (22513) Varga György

22513: Varga György -gylab- 2006-07-01 19:12:40

Pipa. Vedd le, hajszárítót neki. Lehet meg is szívattad a rugdosással, ezért gyertya ki, szellőztetés.
előzmény: (22512) Császár Martin

22512: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 18:48:28

Nem. Akkor is csak idegesítő psz hangot ad a kipufogó. :(
Többet nem mosok motort...
előzmény: (22511) Németh György

22511: Németh György -szoci- 2006-07-01 18:37:48

Tolásra sem indúl?
előzmény: (22510) Császár Martin

22510: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 18:36:53

S50, megszakítós, külső trafó nélküli motorom van. Ott sem vizes. Sajnos nem indulok így a többiekkel horgászni...
előzmény: (22509) Németh György

22509: Németh György -szoci- 2006-07-01 18:35:09

Nézd meg a gyújtáskábelt a trafónál és a gyertyánál, hátha vizes!
előzmény: (22507) Császár Martin

22508: Németh György -szoci- 2006-07-01 18:32:50

Sziasztok. Tanács kellene! Egyik napról a másikra behalt a simóm. 51-es blokk 16N-es karbival. Már kicseréltem a karbiban mindent, kapott új megszakítót, trafót és szimeringet ne és gyertyát, de még mindíg nem tökéletes, nincs alapjárat és nehezen indúl. Az alap hiba az volt, hogy nem pörgött fel, köpte az anyagot a légszűrő fele.

22507: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 18:14:48

Ott minden rendben van, száraz minden.
előzmény: (22506) Császár Martin

22506: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:57:13

Az lehet. Már csak az maradt, hogy a gyújtáskapcsoló deknije alá befolyt a víz és ott okozott valamit.
előzmény: (22505) Bacsányi Gábor

22505: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 17:53:29

Valamiféle rövidzárlat?
előzmény: (22500) Császár Martin

22504: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:46:18

Lécci segítsen valaki gyorsan! 7-re kell a motor és most meg nem megy. :(

22503: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:40:26

???

22502: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:33:59

Ja és a légszűrőt és a kipufogót is kitisztítottam. A gyertya ad szikrát.
előzmény: (22500) Császár Martin

22501: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:29:42

A levegöszűrömet is kitakarítottam. Lehet hogy a rezo miatt van? A rezom vége egy igen magas patka miatt felgörbült egy kicsit, lehet hogy nem tud ugy távozni a "gáz" belöle?

22500: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 17:28:47

Segítsejn lécci valaki nagyon gyorsan! Lemostam a motort, megpróbáltam beindítani, de nem megy, csak rúgásonként ad egy "psz" hangot a kipufogó és ennyi. A karbit kitisztítottam, a gyújtás se vizes. Mi lehet a gondja?

22499: Ficsúr János -Fics- 2006-07-01 17:07:12

Hali! A benzin szint menyere határoz és mit? Ha a nivo felett van egy pcivel, vagy éppen alatta akkor mi van? Mert én nem vettem észre külömbséget. Amugy nem vágtam el a suberböl mert elötte tövig huztam a gázt, belenéztem a karbiba és teljes keresztmetszetébe kinyitott. Vagyis teljesen felemelkedett. Igy felesleges elvágni nem?
Nem vágom miért ilyen lomha dög. Egyesbe lehet vele szántani mint egy rotátorral, még kettesbe is elég jol húz de a harmadik... hát az már nemjo. Pedig nemis n-es moci. Vagy attol még lehet bene valahol fojtás???Még szerintem a henger nem volt levéve soha. Vagy azért ilyen mert gyári és még nem volt furva??? Vagy mi a... lehet ilyen??????????

22498: Nagy Csaba Attila -Csabinka- 2006-07-01 13:15:28

Hali

Mocim kuplungja iszonyatosan kemény és kopog a motor is nagyobb hangja van kiengedve mint behúzva és ez nem temészetes ezt tudom!Mi lehet a baja mit kellene kicserélni benne.A lamellák nem rég lettek benne cserélve de már akkor is kopogott!Remélem valaki tudna segíteni nekem!

22497: Horváth Miklós -MIKI- 2006-06-30 22:04:38

Vagy nem néztél szét elég tüzetesen, vagy pedig az én rajzom is olvashatatlan neked. Pedig szerintem élég szép munka, igaz, hogy én csinálta, Még a vezeték színek is magyarul vannak, és a jobb felső sarokban külön meg van rajzolva a gyújtáskapcsoló. Nézd meg!

MIKI
előzmény: (22488)

22496: Nagy Bence -Bence_- 2006-06-30 21:25:03

Látom téma a váltóolaj! Nekem olyan tapasztalatom van, hogy amióta lecseréltem a régi váltóolajamat, azóta csörög a gép terhelésnél. De lehet hogy nincs összefüggés a kettő között? Vagy mégis? Amúgy valami turbódízelbe való motorolajat tettem bele, ja és s50-es.

22643 - 22614 | 22613 - 22584 | 22583 - 22554 | 22553 - 22496 | 22495 - 22466 | 22465 - 22436 | 22435 - 22406