Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22645 - 22616 | 22615 - 22586 | 22585 - 22556 | 22555 - 22521 | 22520 - 22491 | 22490 - 22461 | 22460 - 22431

22555: Boros Zoltán -Bobber- 2006-07-03 08:04:16

Sziasztok
_NA visszatértem hétvégée után
Nekem is újabb fejlemények vannak a motorom ügyében:):)
Meghnéztem az adattáblát és kiderült hogy 51 es vázba van belerakva az 50es bolkk
szal már azt se tudom hogy annó milyen motort vettem:):)
Ugyhogy most azt várom hogy vagy ma vagy holnap elhozzam a fötengelyt a köszörüstől és összerakjam a blokkot:)
A töbit meg majd utána kitalálálom:)
Csak már szeretném hallani hogy hogy duruzsol a kicsike:)
Amugy megszakítos a gyujtása és szeretném majd kiépiteni rá a rendes villanyos rndszert de mostmár azt se tudom hogy mit építsek rá:)

22554: Nagy Csaba Attila -Csabinka- 2006-07-02 23:50:25

A csapágyak januárba lettek cserélve.1 hónapja járok vele de már azelőtt is olyan volt mielőtt megvettem.Amikor cseréltem benne a lamellákat megnéztem a kuplung tengely nem kotyog.Amikor egymás után húzogatom a kuplungot ki-be akkor a jobb oldali deklinél ahol összekötődik a kuplungbowden ott kattog de csak amikor éppen kedve találja.Nem tom mit kéne cserélni talán a rugó ment volna tönkre.Esetleg még valamit tudnátok segíteni jó lenne.Köszi az eddigieket.Hali
előzmény: (22552) Vajda Sándor

22553: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-07-02 21:47:19

Dávid!

Igen szerintem olajjal köpi be a gyertyát...
előzmény: (22495)

22552: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 21:45:26

Szerintem vidd el valakihez ott felétek akiben megbízol mert ezt így szinte lehetetlenség megmondani.
Szedd le a motordekliket kukkants bele nézd meg a csapágyakat és azt is hogy a kuplungtengely nem mozog e ki-be.
előzmény: (22551) Nagy Csaba Attila

22551: Nagy Csaba Attila -Csabinka- 2006-07-02 20:52:33

Haliho
Valaki a tegnapi segítségkérésemre tudna segítségeteket előre is köszönöm!Fonzos lenne!!

22550: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-02 16:00:14

Hát vagy súbertű vagy a súber.. Valószinűleg szorulás volt és a rugó nehezen tudta visszanyomni de egy hozzáértő majd mond konkrétat.
előzmény: (22549) Zimmer Mátyás

22549: Zimmer Mátyás 2006-07-02 14:33:56

Sziasztok!

Na a következőt tapasztaltam: 3. és 4- fokozatban a motor egyszercsak tök rendszertelnül elkezd rángatni, hol kisebb hol nagyobb mértékben. Tegnap olyat is csinált amikor jöttem haza és kivettem sebességből kb 40 es tempónál, hogy felpörgött a motor, aztán visszaállt alapjáratra. Én a karburátorra és azon belül is a súberttűre gyanakszom, szerintetek?(S51 1989-es évjárat)

22548: Szekeres Balázs -Vakond- 2006-07-02 14:19:29

Cegyél jó minőségű csavart. Hegeszd rá..... 8 mm nagyon sok, akár egy jóképű csőfogó is segíthet. Előtte üss rá párat kalapáccsal...
előzmény: (22540) Vajda Sándor

22547: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:50:35

Kke Ice!
Felhittam Apámat azt mondta szegecseljem el a tőcsavar végét és így hajtsam ki az EGY darab anyát. Persz azt is elmondta mi lesz na nem sikerül :(
Sok kis ütés 10 dkg kalapáccsal.
KIJÖTT :)
Hátha valaki ugyanígy jár, csak azért írtam le.
Üdv Sami
előzmény: (22543) Császár Martin

22546: Varga Attila -Szöszis- 2006-07-02 13:41:28

SZIASZTOK!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek , hogy a 3 sebességes váltóba mennyire macerás berakni a 4. sebességet? A boltban ugyanis ajánlottak egy negyedik garniturát ....
Előre is köszönöm!

22545: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:35:41

ok, de ezek az anyák amiket összehúzok (összekontrázok) a letekerés után már csak a szemétben hasznosíthatók. Náne menet.
előzmény: (22543) Császár Martin

22544: Keller Mátyás -KeMa- 2006-07-02 13:32:00

Akárhányszor megnézek egy ilyen ábrát, minidg ámulattal, és tisztelettel gondolok türelmedre, és szakértelmedre! Bár ezt már elég sokszor írtam, de nem lehet elégszer :D
előzmény: (22536) Horváth Miklós

22543: Császár Martin -Ice- 2006-07-02 13:28:26

Esetleg próbáld meg úgy, hogy miközben tekered az alsót, a felsőt tartod még a kulccsal, hogy az ne tekeredjen ki.
előzmény: (22542) Vajda Sándor

22542: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:22:37

igen ráfér. össze is kontrázom és aztán az alsó anyát kifelé hajtva szépen letekeredik mind a kettő anya.
A tőcsavar meg ott röhög rajtam.
előzmény: (22541) Császár Martin

22541: Császár Martin -Ice- 2006-07-02 13:20:41

8 mm-re még ráfér két 6-os anya, nem?
előzmény: (22540) Vajda Sándor

22540: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-02 13:18:43

Sajna beleszakadt a tőcsavar a bolkkomba.
...................................... ide káromkodtam.
Mi a fészkes fenét csináljak vele. Kb. 8 mm-t áll ki a blokkból a csonk. az ősszes 6-os anyát megszakítottam már itthon de nem bírom kivenni.
Valami jó ötlet?
Kke Sami

22539: László Attila 2006-07-02 12:46:46

Nem hiszem, mert szépen kitisztítottam a múltkor!
De azért köszi!
Nem tudom mi lehet a baja!
Már mindent megpróbáltam(szerintem)!
előzmény: (22534) Spekker István

22538: Vrbovszki András -Virbo - #534- 2006-07-02 12:06:25

Köszi! Mostmár értem.

Azt hittem, hogy ez vlmilyen folytás szerű dolog lehet.
előzmény: (22536) Horváth Miklós

22537: Balogh Attila 2006-07-02 10:54:53

Hello!

Van nekem egy turbós blokkom, egy picit meg van piszkálva. A probléma viszont a váltóval van, miszerint magas fordulaton a kettes sebességi fokozatot visszadobja üresbe. Emiatt szét is fogom szedni, de a váltót jól raktam össze, hiszen csak akkor csinálja ezt, amikor már 55 km/h-val huzatom ki, tehát normális használat mellett semmi baja. Csak ugye normálisan nem nagyon lehet ezt használni, mert ha nem adja meg az ember az "alaphangot" a hármasnak, akkor kimegyek az országból, mire felpörög a motor.
Ilyenkor azt szoktam meglépni, hogy gyorsítás közben tartom lábbal a váltókart, mintha váltani szeretnék felfele, de ez sem a legjobb megoldás, mert néha így is kidobta.
Már csavargattam a két állítócsavart is, siker nélkül.
Tudna valaki valami okosat mondani a problémámra? Tehát turbós blokk, nem S51.

22536: Horváth Miklós -MIKI- 2006-07-02 08:04:17

Te magad meg is adtad a választ, a saját kérsédedre. A karburátort azért vágták meg ott, mert le van ragasztva a furat torok felőli vége. Ez a furat, a keverőcsőhöz vezet, és az első 16n1-eseknél valóban a torokból vezetett oda a furat. Aztán idővel rájöttek, hogy azon a helyen az a megfelelő, ha a külső légnyomást vezetik a keverőcsőhöz, és nem a torokban lévő alacsony nyomást. Ezért ezt úgy tudták a legegyszerűbben elérni, hogy a furatot leragasztották, és kívülről egy tárcsamaróval belemartak a karburátorházba, amíg a hasíték el nem érte a furatot. Attól nem kell tartani, hogy itt koszos levegőt szív a motor, mert valójában itt nem áramlik be olyan nagy mennyiségű levegő, hiszen ez tulajdonképpen egy nyomáskiegyenlítőcsatorna. Ugyanezt a dolgot, a 16n3-as karburátoron már másképp oldották, meg, a 16n1 tapasztalatai alapján. Mivel a 16n3 már eleve új karburátor volt, így annak amúgy is új kokillát kellett készíteni, és azon már eleve kívülről van a levegő, a keverőcsőhöz vezetve. A gyakorlatban ez így néz ki. Persze itt is le van ragasztva az a furat, a torok felől, mert csak erről az oldalról lehet a furatot elkészíteni a gyártás során.





MIKI
előzmény: (22526) Vrbovszki András

22535: Spekker István -spekki- 2006-07-02 01:15:18

Ha azt mondtam vékonyabb, akkor az vékonyabb... Nem több és nem kevesebb darabbal, hanem unyan annyival ... Tehát 4 db bal...
előzmény: (22532) Mezei Róbert

22534: Spekker István -spekki- 2006-07-02 01:12:55

A kipuff esetleg nem lehet eldugulva ? Ez csak tipp ..
De elég a könyökben egy kis koksz aztán annyi is neki...
előzmény: (22533) László Attila

22533: László Attila 2006-07-02 00:32:31

Sziasztok!
Gondoltam megkédezlek titeket,úgyis okosabbak vagytok mint én.Meg gondolom régebb óta is űzitek a szerelést.
S51 blokkom van.
Nem megy semmilyen légszűrővel.Se a gyárival,se házilag készítettel, de még egy darab harisnya is lefojtja.Be sem indul, még csak be sem püffen. Ha leveszem a légszűrőt szépen pörög, szépen indul.Rátettem egy másik karbit, azzal is ezt csinálja.Mi lehet a gond? Dugulás biztos hogy nem, mert a karbit kipucoltam.
Kérlek segítsetek, mert a motor kellene holnap délutánra, légszűrő nélkül pedig nem szívesen vinném ki a kicsikét.
Előre is köszi a segítséget!!

22532: Mezei Róbert 2006-07-02 00:09:10

A lamellák száma ugyanannyi, vagy több? Mert a lamellák száma is befolyásoló tényező a méretezéseiknél, nem csak a vastagságuk (ha jól emlékszem a jegyzőkönyvemre) :)
előzmény: (22520) Spekker István

22531: Spekker István -spekki- 2006-07-01 23:29:01

Én csináltam még azt, hogy a másik oldalra (lent) ugyanúgy betettem egy feszítőt :-) Pont belefér az alumíniumba, és mindjárt lehet állítani :-)
Csinálnék képet is de most nics fényképezőm :-(
előzmény: (22525) Zámbó Dávid

22530: Spekker István -spekki- 2006-07-01 23:26:20

Ez eredeti német lamella, a hubertban vettem.
előzmény: (22524) Bodnár Gábor

22529: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 22:38:24

45ezerért tudok szerezni. Attól olcsóbban sajna nem kapsz.
előzmény: (22528) Sinka Imre

22528: Sinka Imre -Yeti- 2006-07-01 22:36:43

Sziasztok! 5 sebességes váltót nem tudtok sehonnan szerezni ? Vagy annak az áttélelének a számát? Köszi Imre

22527: Császár Martin -Ice- 2006-07-01 22:21:49

Az leheh, hogy amikor még vizes volt a gyújtótekercsem és úgy rúgtam rá, akkor lett valami baja és tönkrement?
előzmény: (22519) Császár Martin

22526: Vrbovszki András -Virbo - #534- 2006-07-01 22:09:13

Nem tudja valaki, hogy a karbikat miért szokták "megvágni"?
Gondolok itt arra, hogy bizonyos 16N1 típusoknál a benzin bevezetés alatt egy kicsivel van egy vágás a légtorkon a peremnél(még a gumi sem takar rá), ugyanakkor az ovális levegőfurat le van dugózva. Ennek mi értelme? Itt ugyanis szűretlen levegőt szív a gép nem?

22525: Zámbó Dávid -Zédé- 2006-07-01 21:34:19

már majdnem ki van tekerve teljesen
előzmény: (22523) Spekker István

22524: Bodnár Gábor -GaBo #533- 2006-07-01 21:13:51

Valószínűleg azért, mert 125-ös MZ lamellákat vettél (vagyis azt adott a boltos). Azok ugyanúgy néznek ki, mint a simsoné, csak véknyabbak.
előzmény: (22520) Spekker István

22523: Spekker István -spekki- 2006-07-01 20:57:53

Valószinű az új bovden nem olyan hosszú mint a régi ...
Be kell lőni a hosszát a kuplung karnál a kormányon...
Valószinű, hogy nem emel ki rendesen, ezért az állító csavart kifelé kell tekerni..
előzmény: (22522) Zámbó Dávid

22522: Zámbó Dávid -Zédé- 2006-07-01 20:50:23

Üdv mindenkinek!
Van egy Starom és elmentem motorozni és elszakadt a kuplung bowdenem és másnap vettem egy bowdent be is szereltem de nem jó, behúztam a kuplungot beraktam 1-sbe és lefulladt. Nem állítottam semmit se el úgy hagytam mindent ahogy volt, és míg nem szakadt el a bowden addig tökéletes volt minden.
Mit tegyek???? mit nézzek meg rajta?????
Mi lehet a baj????

22521: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-01 20:36:42

5lamellás? :)
előzmény: (22520) Spekker István

22645 - 22616 | 22615 - 22586 | 22585 - 22556 | 22555 - 22521 | 22520 - 22491 | 22490 - 22461 | 22460 - 22431