Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22705 - 22676 | 22675 - 22646 | 22645 - 22616 | 22615 - 22560 | 22559 - 22530 | 22529 - 22500 | 22499 - 22470

22615: Tóth Attila -Cseppdózis- 2006-07-05 18:33:44

Hali mindenkinek!!!

Az lenne a kérdésem, hogy a Schwalbe 80-as órája jó-e S51N-es gépre? Jónak lenni gondolom jó, csak hülyeségeket méreget nem? Szeretnék órát venni, de nem merem megvenni a Schwalbéra valót (használtan veszem)

22614: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-05 17:50:35

Tettem egy hivatalos kört az Sr2e-mel a városban. Nagyon faszán megy és mindenki megnéz rajta:D

22613: Szabó Tamás -INDY az iparos- 2006-07-05 16:10:49

64-es lehet, az volt az utolsó széria (sajnos). Az enyém 1963-as, és már alakul.
előzmény: (22610) Császár Martin

22612: Szabó Tamás -INDY az iparos- 2006-07-05 16:08:46

Szívesen! :)
előzmény: (22611) Bacsányi Gábor

22611: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-05 16:00:59

Amúgy tényleg nagyon penge gép és nagyon jol megy! Nem igen volt rá eddig panasz.. A gyujtás meg hát eltud ugye mozdulni. Be is állitom rögvest! Kösz ia segitséget!!!
előzmény: (22609) Szabó Tamás

22610: Császár Martin -Ice- 2006-07-05 15:47:23

Énis most szereztem eladásra egy sr2-t. Ilyen strapabíró gépet én még nem láttam. Az évjárata 64-es vagy 74-es (nem jut eszembe) és a blokkja még bontatlan, gyári benne minden. 19000 km van benne és kifogástalanul indul és megy.
előzmény: (22608) Bacsányi Gábor

22609: Szabó Tamás -INDY az iparos- 2006-07-05 15:44:56

Utógyújtás. Tedd rá maximális előgyújtásra az alaplapot. Ha még eredeti, és nem lett megreszelve, akkor ott jónak kell lennie. Egyébként 2,5 mm a felső holtpont előtt. Annak a gépnek menni kell, olyan nincs, hogy az SR 2 bohóckodjon.
előzmény: (22608) Bacsányi Gábor

22608: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-05 15:14:47

Szoval! SR2-e tipusu smkp-m nem akar felpörögni.. helyette miközben pörögne fel durrog a kipuff!Ez gyujtás gond lehet? Karbi szépen meglett takaritva minden jo benne..

22607: Császár Martin -Ice- 2006-07-05 14:57:52

Tudom, hogy ez általában karbi hiba, de benne lehet a gyújtás abban, hogy gáz nélkül is felpörög a motor?

22606: Vida Bálint -Vidra- 2006-07-05 14:13:51

Fogd meg a lendkereket, és kezd el fel-le mozgatni. Vagy a hang.
előzmény: (22605) Mezei Róbert

22605: Mezei Róbert 2006-07-05 13:58:31

Köszi a gyors választ!
Milyen jelei mutatkozhtnak a csapágycsere megejtésére széthúzás nélkül? Vagy ez majd csak széthúzáskor derül ki?
előzmény: (22604) Vida Bálint

22604: Vida Bálint -Vidra- 2006-07-05 13:54:43

Nem, nem kértem számlát. A 16004-es kivételével megkaptam az összeset 7440Huf-ért. Az a kis izé, mondjuk elég drága, de szerintem befértem volna a 10K-ba még azzal is.
előzmény: (22602) Mezei Róbert

22603: Dávid Norbert -norbert- 2006-07-05 13:47:27

Nem tudom számit de nem rég let uszo cserélve meg subertü.
előzmény: (22598) Nagy Donát

22602: Mezei Róbert 2006-07-05 13:44:48

Az SKF csapágyak árát le tudnád írni? Nagyon érdekelne. Köszi
előzmény: (22599) Vida Bálint

22601: Nádházi József -Józsi Bácsi- 2006-07-05 13:37:28

Ja, megvan.
Majd rakok fel képet.
Most megyek, meló van, szia mindenki!

J.B.
előzmény: (22600) Tőzsér Péter

22600: Tőzsér Péter -Peet- 2006-07-05 13:35:33

Helló Józsi!
Hallom megvan az új motorod!
Te mondtad még eddig a legokosabbat szerintem! Nem is a hátsó villa lóg nagyon, bár ha az lóg akkor gáz, mert azt még nem bontottam szét, de van róla egy robbantott rajzom, hanem szerintem az első villa lóg és lehet hogy ha rövidebb rugókat tennék bele akkor már jó lenne, mert egyszer mikor rugót cseréltem, akkor utána levegőben volt a kerék standerre állítva. Na ezt kipróbálom majd, rövidebb rugót veszek vagy gyártok a mostaniból.
előzmény: (22596) Nádházi József

22599: Vida Bálint -Vidra- 2006-07-05 12:36:21

Na végre szét lett bontva a blokkom. Főtengelyem eredeti hajtókarral lesz felújítva, az péntekre lesz kész. Vettem SKF csapágyakat. Kaptam valami 20% kedvezmény, így 10K alatt megvolt. Viszont még szerencse, hogy a télen észrevettem, hogy meghaltak a főtengely csapágyaim, így azóta nem használtam a gépet. Most derült, hogy volt még egy gyűrűtörésem is, és a gagyi gyűrűk 3000 kilóméter után elkoptak. (Én is köszönöm Kis Bélának...) Simsonális után lesz egy hengerfurásom... és egy kuplungkosár cserém is... fasza...

22598: Nagy Donát -Lancelot- 2006-07-05 11:58:01

Egy jól beállított kétütemű motornak nem szabad beindulnia hidegen szívató nélkül.
előzmény: (22597) Dávid Norbert

22597: Dávid Norbert -norbert- 2006-07-05 11:54:13

Sziasztok
az érdekelne hogy nem e "probléma " hogy a motorom szivato nélkül indul???
és ha ráhuzom egyböl meg akar álni.
Elöre is köszi!!.

22596: Nádházi József -Józsi Bácsi- 2006-07-05 09:17:40

Hali Peti!

Ha a kifli miatt érné a két kerék a földet, akkor a kifli
már vizszintesen is "kifli" lenne, menni se tudnál vele.
Vagy a váz a bibis, hiába nem látod, vagy nagyon lóg
a hátsó villa, szétnyúlt/túl hosszú teló miatt.

J.B.
előzmény: (22595) Tőzsér Péter

22595: Tőzsér Péter -Peet- 2006-07-05 08:56:15

Akkor ettől lehet az is, hogy középstandar-re állítva a motorom első kereke és a hátsó is nincs a levegőbe, hanem érinti az aszfaltot? Mert a vázat néztem, azzal nincs baj, de az a kifli az tuttira gáz! Ha azt kicserélem egy eredetire akkor valszeg a standarre állítva stabilan fog állíni a motor és a kerék levegőben lesz valamelyik?
Köszi szépen az előző kérdésre a gyors választ!
előzmény: (22594) Varga György

22594: Varga György -gylab- 2006-07-05 08:16:39

Lehet bizony! Ütközéstől szokott. Szerintem felesleges újat venni, egy bontott többnyire tökéletes. Ha csak magyart kapsz újonnan, inkább a használt német.
előzmény: (22592) Tőzsér Péter

22593: Szabó Tamás -INDY az iparos- 2006-07-05 08:15:08

Próbáld meg a beállítást csavarhúzóval! Biztosan sikerülni fog. :)
előzmény: (22591) Németh Péter

22592: Tőzsér Péter -Peet- 2006-07-05 08:04:24

Sziasztok! Ezt a kérdésemet a Hajdu-Bihar topicban tettem fel, mert debreceni vagyok, de remélem itt haramabb válaszol rá valaki:))
"Lehet amúgy olyasmi hogy az úgynevezett első kifli, ami maga az első villaszárakat tartja az el van deformálódva? Lehet olyanból kapni újat ami normális minőségű, vagy inkább vegyek egy használt, de biztosan erős régit?"

22591: Németh Péter -Kacsy21- 2006-07-04 23:37:38

Csáó!Nem tudtok segíteni abban hogy az újabb típusú karbit hogy lehet beállítani?Egy SR-50-es simsonról van szó.Ja és ez egy teljesen gyári moci de nem megy többet mint 50 Km/h.Pedig nagyon jó állapotban van a blokk.KÖSZI

22590: Tóth Zoltán -PiciZ- 2006-07-04 22:47:55

Megoldható én is inkább a gyárit tengelyt csináltam meg 4 sebisre annyi hogy a három furatot értelemszerően rá kell fúrni meg a zégergyűrű beszúrást kell csinálni újat a negyedik fogaskerék után ami most ugye a harmadik után van!
De ehhez spéci fúró kell mert igencsak kemény anyagból van!

Piciz!
előzmény: (22558)

22589: Szekeres Balázs -Vakond- 2006-07-04 21:44:11

Ok.
Balázs
előzmény: (22588) Pósa Dániel

22588: Pósa Dániel -Döni- 2006-07-04 21:38:36

Az a helyzet, hogy GY-vel írják azt, hogy ügyködök, és nem is ügyködök, hanem ügyködöm, mert -ik -es ige!

Ezt nem szívatásból mondom, hanem azért, mert nagyon bökte a csőröm.

Bocs!

Döni
előzmény: (22580) Szekeres Balázs

22587: Varga Péter -Izirájderöcsém- 2006-07-04 20:42:09

. :) :) :)
előzmény: (22586) Bánfi Norman

22586: Bánfi Norman 2006-07-04 19:12:48

Halihó!

Sikerölt megjavítani végre a gépezetet.Nem is volt semmi komoly gond vele szerencsére.A probléma az volt, hogy a szivatónak a bowdenje nem volt hozzárögzitve a vázhoz, ezért amikor elforditottam a kormányt, akkor az beleakadt a tankba és ráhúzódott a szivató... :D ezért dadogott le, majd később ezért is állt le a moci.Az a lényeg, hogy sikerült rájönni a hibára és sikerült is kijavitani, ugyhogy ma már élvezhettem a Simsonos feelinget... :D
Azért köszi a segitséget: Norman

22585: Boros Zoltán -Bobber- 2006-07-04 11:33:14

sziasztok
valaki le tudná irni vagy egy linket dobni hogy hogy kell a gyujrtást pontosan beéállitani
S50 es szimó megszakítos
előre is köszi a segítséget

22584: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-04 08:32:49

Jaja azthiszem fekete színűek az erősebb verziók..
előzmény: (22583) Horváth Miklós

22583: Horváth Miklós -MIKI- 2006-07-04 08:28:32

Annak van, aki használja. Amikor én először használtam, én a 14-es csavart szakítottam el vele. Igaz, hogy ez nem kommersz, hanem CP, vagyis Chikago Pneumatic. Viszont a crovakészletem minden sűrűn használatos kulcsát már le kellett cserélnem, mert széttörte őket. Ma már van kimondottan légkulcshoz való készletem.

MIKI
előzmény: (22582) Bacsányi Gábor

22582: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2006-07-04 08:19:05

Van itthon légkulcs. Nagyon kommersz dolog csak kell hozzá még venni erős króva fejeket mert ugy széttöri a simát ahogy kell.. Igaz ez a légkulcs gumis embereknek van..:D
előzmény: (22580) Szekeres Balázs

22581: Horváth Miklós -MIKI- 2006-07-04 06:23:31

Mióta légkulcsot használok, viszonylag ritkán kerül elő a holtponttuskó, de azért teljesen mégsem ment nyugdíjba. Vannak esetek, amikor nem tudom nélkülözni. Persze megértem azokat is akik idegenkednek tőle, bár én még nem okoztam vele kárt, de találkoztam olyan dugóval, amit a holtponttuskó lyukasztott ki, mert a tulaj nem tudta, hogy a láncfűrész erőleadó oldalán balos menet van, és ellenkező irányba próbálta lelazítani. De helyes használat esetén nem okoz károkat a motorban.

MIKI
előzmény: (22580) Szekeres Balázs

22580: Szekeres Balázs -Vakond- 2006-07-03 23:37:17

Én most légkulcs beszerzésén ütyködök. Lesem a multikat mikor lessz akció valami 400l/perces kompi...
előzmény: (22579) Lengyel László

22579: Lengyel László -llax- 2006-07-03 23:18:58

A lényeg, hogy keménygumi legyen. Jó a kb. 1,5cm-es is, ha rá bírod hajtani U alakban.
előzmény: (22578) Kovács Sándor

22578: Kovács Sándor --Szunyog-- 2006-07-03 23:15:20

A lendkerékkel nem is volt baj, mert ott megtudom fogni azzal, amivel az olajszűrőt. De ez a gumicsík ötletet adott a fogaskerekekhez. Van itthon, de az kb 1,5 cm vastag gumi. Majd abból ügyködök. Kösz az ötletet! :)
előzmény: (22577) Lengyel László

22577: Lengyel László -llax- 2006-07-03 23:11:05

Lendkerék oldalán: láncos fogó + gumicsík
Főteng. kisfogaskerék: kb. 5mm vastag keménygumi a fogaskerékre U alakban ráhajtva + csőfogó (fém-fémhez nem ér!!!)
előzmény: (22576) Kovács Sándor

22576: Kovács Sándor --Szunyog-- 2006-07-03 23:02:57

Köszi. Eddig én sem használtam, de most van egy csomó felesleges gyertyám, és csinálnék egyet. Amúgy a dugót féltem. :(
előzmény: (22575) Lengyel László

22575: Lengyel László -llax- 2006-07-03 23:00:43

A felső holtponttól kb. 19-20mm-re (nem számoltam ki) kell megállítani a dugót. Félúton (22mm) már nem áll derékszögben. Egyébként én nem szeretem a holtponttuskót, nem használok olyat.
előzmény: (22574) Kovács Sándor

22574: Kovács Sándor --Szunyog-- 2006-07-03 22:54:37

Tudom, hogy nem rég volt erről szó, de már nem tudom pontosan hol keressem. A holtponttuskó optimális hossza érdekelne engem. Meg tudja nekem mondani valaki? Arra még emlékszem, hogy a hajtókarnak közel derékszögben kell állnia, de a pontos adatra már nem. :(

22573: Pap Balázs -Pappy- 2006-07-03 22:53:53

Ki tudná megmondani a kalbulátorban lévő fúvoka átmérőjét?

22572: Császár Martin -Ice- 2006-07-03 21:18:11

Válaszoltam a törzsasztalon. :)
előzmény: (22571) Nagy Gergő

22571: Nagy Gergő 2006-07-03 20:57:17

Akkor azt mondom hogy csak hagyd szépen 67fuvokát!!!Amit én tettem fel kérdést arra nem tudsz vmit?
előzmény: (22570) Császár Martin

22570: Császár Martin -Ice- 2006-07-03 20:44:02

A tűt középső állásból a leglejjebb raktam. A bezinszintet is lejjebb vettem 1 miliméterrel, de ígyis egy kicsivel többet kap, ezért alacsony fordulatról nehezen küzdi fel magát.
előzmény: (22569) Nagy Gergő

22569: Nagy Gergő 2006-07-03 20:39:42

Szia!!Azért nem megy jól 70es fuvokával mert tul sok benzint kap és nem tudja elégetni!!Ugy probáld ki a 70es föfuvokát hogy a subert tüt lejjebb engeded sokkal lejjeb legyen a tü!!Ugy talán menni fog!!
előzmény: (22568) Császár Martin

22568: Császár Martin -Ice- 2006-07-03 20:28:20

Az lehet, hogy a 41-es dugóméretű, 4 felömlős gépem 16n1-11-es karbival és 70-es főfúvókával nem érzi magát jól, de 67-essel tökéletesen megy? A legtöbb imserősöm széria gépébe kell 70-es. Vagy lehet, hogy a jobb vezérlés miatt kevesebb benzint igényel?

22567: Nagy Gergő 2006-07-03 19:55:04

Hellosztok!!Szeretnék tippet kérni hogy hol lehet kromoztatni és kb mennyiért??MEg hogy jo minőségü csapágyakat honnan lehet beszerzni!!

Elöre is köszönöm:Gery

22566: Horváth Miklós -MIKI- 2006-07-03 19:42:38

Esetelg nem tirisztoros a gyújtásod? Csak mert az tud ilyesmit produkálni.
előzmény: (22562) Bánfi Norman

22565: Mezei Róbert 2006-07-03 17:56:40

Jól tudod, kisebb hőértékűt kell venned bele, főleg, ha még a keveréket is belövöd 1:25-ösre
előzmény: (22564) Bánfi Norman

22564: Bánfi Norman 2006-07-03 16:30:45

Hali!

Köszi a gyors választ.A mocit, meg a porlasztót szakember állitotta be, azzal biztos nincsen gond, viszont a tankban még 1.50-es keverék van, nem volt még időm keverni neki 1:25..... amugy a gyertyám korom fekete, ugyhogy abból ha jól tudom kisebb hőértéküt kell vennem!
Köszi a választ!

22563: Szabó Tamás -INDY az iparos- 2006-07-03 16:02:44

Előfordul az ilyesmi. Keverj 1:25-ös keveréket, a pótlevegő csavart tekerd be teljesen, majd nyiss 1/4 fordulatot kifele. Az alapjáratot emeld meg. Óvatosan használd, az első 100-150 km megtételéig ne menj 35-40 km/h.nál gyorsabban. 15-20 km.enként állj le egy 5-10 percre. Bejáratás után (kb. 1000 km) már nem fogja ezt csinálni. Sok sikert és türelmet!
előzmény: (22562) Bánfi Norman

22562: Bánfi Norman 2006-07-03 15:36:53

Hali!

Most lett a mocim felfúrva,meg dugó cserélve.A problémám az, hogy egy idő után amikor használom szépen leáll magátol és nem tudom beinditani...Miután kihült, azután problémamentesen folytathatom az utamat tovább...mi lehet a probléma? még nem néztem meg a gyertyát, milyen az állapota.Lehetséges hogy ott van a gond?Előre is köszi a válaszokat!!!
Norman

22561: Dávid Norbert -norbert- 2006-07-03 13:58:46

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni hogy potlábtartot fel lehet teni "a tarto nélkül" ugy értem valami csavarozásal???

22560: Vrbovszki András -Virbo - #534- 2006-07-03 12:39:34

Kár. Pedig gondoltam, hátha olcsóbban megúszom, mint az új németet...
előzmény: (22559) Szekeres Balázs

22705 - 22676 | 22675 - 22646 | 22645 - 22616 | 22615 - 22560 | 22559 - 22530 | 22529 - 22500 | 22499 - 22470