Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

34663 - 34634 | 34633 - 34604 | 34603 - 34574 | 34573 - 34537 | 34536 - 34507 | 34506 - 34477 | 34476 - 34447

34573: Vida Bálint -Vidra- 2011-07-20 08:25:17

VÁZ
- gyári váz
merevítés engedélyezett, részelem csere NEM, vágás NEM
- gyári futómű és rugózás
merevítés engedélyezett, belső átalakítás engedélyezett
- gyári (küllős) kerekek használata kötelező (Simson felnivel)
- kezelőszervek
„csutka” és „M” kormány TILOS, lábtartó szabadon áthelyezhető

MOTORBLOKK
- Simson blokk
A blokkban és a hengerben mindenfajta feltöltés, hegesztés, ragasztás TILOS.
- max. 4 sebességes váltó
fokozatok szabadon változtathatók
- max. 70ccm
- résvezérlés
- léghűtés
Simson gyári vagy utángyártott henger (nem lehet specialista cég hengere: RZT, Lang, stb)
- gyári karburátor használata kötelező (BVF 16NX vagy 15mm-es Bing)
- gyári kipufogó
(a könyök 2 helyen, a dob 1 helyen elvágható)
(konfúzor módosítható, hangtompító módosítható)
- szívócsonk nem módosítható

GYÚJTÁS
- Programozható versenygyújtás használata TILOS.

FÉK
- max. 160mm belső átmérőjű szimplex dobfék

KÜLSŐ DESIGN
- idomozás nem engedélyezett
- gyári üzemanyagtartály használata KÖTELEZŐ
- gyári ülés, és légszűrőház használata AJÁNLOTT

GUMI
- slick, RSW és egyéb versenykeverék használata TILOS.

EZEK MÉG NEM A VÉGLEGES SZABÁLYOK, még van egy kis megbeszélni való a fékeken (csak gyári, mz dob, vagy maximalizált méretű tárcsafék lehessen-e) vagy karbiméret kérdéses még.

Még bármi változhat, de nagyjából ez alapján el lehet indulni, de javaslom, hogy a drága részleteket (fék, karbi) még ne siesd el.

ezeket a szabályokat nagyjából én és emzoli dolgoztuk ki persze a többi simson kupást is megkérdezve, szóval ha bármi kérdésed van akkor írj a mail címemre (vidra1 kukac vipmail pont hu) mert nem garantálom hogy ide felnézek elég gyakran, de Hompot, Ament vagy Hegyes kolléga is tud bármiben segíteni ha erre jár és kérdésed lenne.
előzmény: (34567) Rőfös-Horváth Dániel István

34572: Rőfös-Horváth Dániel István -Röfike- 2011-07-19 16:31:02

Zsíír.:)
előzmény: (34571) Hegyes Sándor

34571: Hegyes Sándor -Sanyka #532- 2011-07-19 13:23:27

Ezek utcai guminak számítanak.
előzmény: (34570) Rőfös-Horváth Dániel István

34570: Rőfös-Horváth Dániel István -Röfike- 2011-07-19 12:59:53

Hát trükkös lesz az biztos a gyári motyóval:)
Pl Mitas minek számít meg a k63?
előzmény: (34569) Hegyes Sándor

34569: Hegyes Sándor -Sanyka #532- 2011-07-19 10:52:10

Felnik variálását nem tartom fontosnak ebben a kategóriában és úgy tudom gyári szélességű felnik kellenek. Gumik közül minden utcai gumi mehet, tehát a slick és versenykeverék(RSW,DRY) nem engedélyezett. A blokkban eddig úgy néz ki szabadon lehet ügyeskedni, a gyári kipu és karbi, úgyis behatárolja a komolyabb tuningokat.
előzmény: (34567) Rőfös-Horváth Dániel István

34568: Hegyes Sándor -Sanyka #532- 2011-07-19 10:48:24

Hivatalosan ez a kategória jövőre indul, de még nem tisztult le minden kérdés. Lehet lesz egy türelmi év, hogy ne egyik évről a másikra kelljen visszaalakítani a motorokat azoknak, akik ebben szeretnének indulni és nem a tuningban. A motor kipróbálására nagyon jó lehetőség az augusztus 14-ei KMK, ahol elvileg többen is jönnek tesztelni a széria kategóriára, jövő évre.
előzmény: (34566) Rőfös-Horváth Dániel István

34567: Rőfös-Horváth Dániel István -Röfike- 2011-07-19 07:11:25

Jobban az érdekelne felnikkel lehet-e variálni szélesség téren. Gumi gondolom nem kitétel . Blokk hogy 70 es lehet max de ott is lesz mondjuk valami limit(felömlő stb)?
előzmény: (34566) Rőfös-Horváth Dániel István

34566: Rőfös-Horváth Dániel István -Röfike- 2011-07-19 07:08:30

És mikortól lehet ezekkel a motorokkal majd nevezni ?:)
És teljes "követelmény"listát a motor tulajdonságokról olvasni.
Ez a kategória még tetszene is:)
előzmény: (34548) Hompot Roland

34565: Fábos Zoltán -Sintesi driver! ;)- 2011-07-14 14:12:35

Akkor idomokat leszedem (legalább ha esek, nem töröm össze :)) és így remélhetőleg átmegy a műszaki ellenőrzésen! :)
Védőruhát meg kérek kölcsön!

Köszönöm a segítséget!
előzmény: (34564) Tóth Márton

34564: Tóth Márton -Tokii- 2011-07-12 10:20:55

megfelelő védőruházat nélkül nem engednek a pályára lépni, illetve a motornak át kell mennie a műszaki ellenőrzésen...
előzmény: (34563) Fábos Zoltán

34563: Fábos Zoltán -Sintesi driver! ;)- 2011-07-11 23:04:04

Köszönöm szépen a sok információt! :)

Egy Aprilia AF-1-el mennék... (2009-es Simsonális BányaLó kat. 1 hely :D)
Nem gyári a henger rajta, de nem is olyan durva, mint 1-2 Simson, szóval középkategória!
Természetesen márkafétisizmus nem lenne, hiszen én is Simsonnal kezdtem (de jó is volt :))

Olyan kérdésem lenne még, hogy nekem nincs védő felszerelésem (pl. bőr ruha)... :S Az nagy baj? :S
Ezenkívül pedig az, hogy a motoron idom van ezért pl. a benzincső sem annyira látható... Ez baj?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Tisztelettel: Fábos Zoltán
előzmény: (34559) Bíró Gábor

34562: Varga Tamás -tomee123- 2011-07-11 22:06:00

anyukádnak:) :D bocs nemsértés:DD
előzmény: (34561) Ament Attila

34561: Ament Attila -Wookie- 2011-07-11 21:23:22

Bármit? Akkor..... TÉRDELJ! :D
előzmény: (34560) Varga Tamás

34560: Varga Tamás -tomee123- 2011-07-11 21:19:45

veszprém megyében nem lesz valamerre verseny? Megnéznék egy ilyen izomsimót :)bármit megtennék h kí is probálhasam:D

34559: Bíró Gábor 2011-07-11 17:08:31

Persze! Minden gond nélkül (na jó, ne legyen -mittomén- valami 600-as vagy 1000-es szörnyeteg.) Pl. áprilisban Kecskeméten robeszosokkal mentek együtt a Simsonosok. Nem volt semmi sportszerűtlenség, márkafétisizmus, vagy lenézés, ilyesmi. Akit utolértek az elengedte a gyorsabbat és ennyi. Mindenki idejét külön mérik ilyen rádiós kütyüvel. (Mondjuk az eredmények azok elvesztek :) de ez is csak azt mutatja, hogy játék ez leginkább.) Ettől függetlenül tökre elcsodálkoztam azokon a tuning robogókon (nagyon rondák!) meg ahogy mentek vele azok a gyerekek...

Ez úgy szokott lenni, hogy lazán összejönnek a srácok, nyilván mindig onnan többen, akikhez éppen közelebb van az esemény. De vannak állandó résztvevők is. Teljesen legális a verseny, a srácok is licenszesek, van védő felszerelés, biztosított pálya, stb. Meg a motoroknak is meg kell felelni pár műszaki apróságnak. (lábtartók, benzincsövezés...)

Amúgy a motorok némelyike meg alig-alig izmosabb egy utcai gépnél, de persze vannak tényleg erőgépek is. Nagyon jó a hangulat...

Lehet napi licenszet is váltani, de maguk a srácok is odaadják a gépeiket 1-2 kör erejéig, ha ismered őket.
előzmény: (34558) Fábos Zoltán

34558: Fábos Zoltán -Sintesi driver! ;)- 2011-07-11 16:17:24

Nagyon szépen köszönöm az információt!

Más motorral (nem Simson) is részt lehet venni?
Mert akkor a hozzám közelebb lévőn szívesen részt vennék! :)

Tisztelettel/Köszönettel: Fábos Zoltán
előzmény: (34557) Bíró Gábor

34557: Bíró Gábor 2011-07-11 15:33:09

Fábos Zolinak, a Simsonális 2011-ből:

Július hónap bővelkedik eseményben:
- Máriapócs 2011.07.16
- Kakucs 2011.07.30

Augusztusban nyaral aki teheti...

- Balasagyarmat csak valamikor Szeptemberben.

34556: Sándor József 2011-07-10 22:29:43

Jó érzés este menni ez nem vitás, látom nem vagyok ezzel egyedül akkor. Sajnos nekem ebben nem akad társam, még nappal sem igazán, mert ritka a jogsi+biztosítás+működő motor trió.

34555: Mádi Gergő 2011-07-10 21:31:16

Éjszakai túra?! Leg jobb:)
mi mentünk jó kis túrákat, mint pl: Gyöngyös - Abasár - P.v.m. - Mátrafüred - Sástó - M.háza - Kékes - Mháza - Sástó - M.füred - Gyöngyössolymos - Gyöngyös - Gyöngyöshalász - Atkár - Vámosgyörk - Atkár - Gy.halász - Gyöngyös.

És itt a Mátrában 2-esben 25-30al is volt egy 40-es érzés....
A gyári pilács nekem tökéletes még 50-60-as tempóhoz is.
előzmény: (34552) Sándor József

34554: Ament Attila -Wookie- 2011-07-07 23:53:12

Persze hogy igazoltattak, mert minden jármű ami 11 után közekedik az gyanús...

legalábbis a sünológia szerint...

Amúgy van előnye, és hátránya is.

előny, hogy sokkal kevesebben vannak az utakon, valamint pl keresztutcából jó esetben látszik a fény, ha jön valami.

Hátránya hogy sokkal rosszabbak a látási viszonyok, sokmindent nem tudsz észrevenni amit nappal minden gond nélkül, meg pl gyakoribb a páralecsapódás is, ami hipp hopp nyálkás utat varázsol nekünk.

Egyébként csak jó világítás kell, nem megoldhatatlan. Nekem most 12v 45/40-es halogén izzó van elöl, és a gyári 6v 25w-ost tekercs hajtja úgy, hogy az izzó fehéren világít. (ja meg persze van egy jó állapotú foncsorom/üvegem is. )
előzmény: (34552) Sándor József

34553: G Gergely -Geriga; Szergej- 2011-07-07 23:31:42

Én is elindultam 9-10 óra felé aztán elszakadt a gázbowdenem. :D
előzmény: (34552) Sándor József

34552: Sándor József 2011-07-07 22:31:07

Szerintetek hülyeség éjjel motorozni? Most voltam ahogy besötétedett kicsit gurulni és azt kell mondjam nagyon élvezetes tud lenni. Igaz sűrűbben előbújik a kisördög, de azért jó Szimóval menni, mert 70-80-nál úgysem tudok gyorsabban menni, viszont vannak helyek ahol elég élvezetesen lehet kanyarogni az utakon ilyen sebesség mellett. Igaz a világítás az sajna kevés ilyen tempóhoz, de néha kell az a kis adrenalin. Még igazoltattak is a Sünök, de rendes Simsonos révén minden rendben volt:)

34551: Sallay György -skac- 2011-07-05 17:37:09

Magad adod a választ egyben.
előzmény: (34549) Horváth Ádám

34550: Pogácsás Gábor -Pogi- 2011-07-05 17:34:52

De ha onnan elküldenek, akkor miért ide? Ehhez a topichoz még annyira sincs köze. :( Ez builder, vagy szófosás topicba való inkább.
Amúgy, hogy tömítsen is kellene egy egyenes vágatlan szakasz.
előzmény: (34549) Horváth Ádám

34549: Horváth Ádám -Peli- 2011-07-05 12:46:32

Tudom hogy rossz helyre írom a kérdést de múltkor már elhajtottak tuningtopikból ezzel a gondolatommal.
Az lenne a kérdésem hogy van ez az mza-s 32mm átmérőjű könyök...
Ez összeszerkeszthető a gyári kipufogóval ha megvágom?
A szélesedő résre gondolom hogy megvágom egy kicsit hátrébb majd belevágok hogy legyen hol a bilincsnek összehúzni a lemezt.
Előre köszi!

34548: Hompot Roland 2011-07-04 08:57:10

Valaki itt nemrégen kérdezte, hogy milyen motorral érdemes jönni kanyarvadászni.
Nos, a szabályok épp átalakulóban vannak, szigorodnak.
A meglévő tuning kategória mellett tervezzük létrehozni a "széria" kategóriát, ami valószínűleg gyári futóműves, gyári fékes max 70ccm-s léghűtéses résvezérelt hengeres kategória lesz.
Kívűlről gyári kipufogóval és valószínűleg kívülről gyári karbival.

Ezek a motorok megjelenésükben és teljesítményükben is jelentősen eltérnek a nagy tuning kategóriától.
Előnye viszont az, hogy átlagos, olcsó alkatrészekkel megépítve (pl. Sajtos féle dugó, normál 4 lamellás kuplung) is működőképes, továbbá az, hogy a kategórián belül nem lesznek nagy teljesítménykülönbségek.

Nekem pl. erősen vissza kell majd fejlesztenem a motoromat ehhez a kategóriához, mert most idegen első telóm van, öntött kerékkel, tárcsafékkel...

Mégis az olcsóbb kategóriát választom, mert alacsonyabbak a költségek, megbízhatóbb a motor, és legalább a motorozásra tudok figyelni a véget nem érő fejlesztések helyet...

34547: Ákosi Krisztián -kisstyan- 2011-07-03 20:08:17

rendben köszönöm
előzmény: (34546) Fejős Sándor

34546: Fejős Sándor -Ryan™- 2011-07-03 19:59:19

Figyi segítünk, csak írd át ezt a Simson Builder nevű topicba! Ott biztos vannak akik már csináltak ilyet!
előzmény: (34545) Ákosi Krisztián

34545: Ákosi Krisztián -kisstyan- 2011-07-03 19:55:58

Nagyon köszönöm!
előzmény: (34543) Fejős Sándor

34544: Ákosi Krisztián -kisstyan- 2011-07-03 19:55:30

hátha tudtok segíteni.
előzmény: (34542) Ament Attila

34543: Fejős Sándor -Ryan™- 2011-07-03 17:19:48

Ink builder topic!
előzmény: (34541) Ákosi Krisztián

34542: Ament Attila -Wookie- 2011-07-03 16:54:34

És ezt miért is ide?
előzmény: (34541) Ákosi Krisztián

34541: Ákosi Krisztián -kisstyan- 2011-07-03 16:46:42

Sziasztok!! 51 es Simsonomat csoperré szeretném alakítani. Ehhez keresnék képeket rajzokat Ha lehet az email címemre. :jacat@freemail.hu nagyon köszönöm

34540: Tóth Márton -Tokii- 2011-06-02 13:46:53

végülis gyorsaságikon nem hiába hajlik vissza, simsonon múkod az a lényeg!
tied is jó, enyém is, ebben megállapodhatunk! :)
előzmény: (34538) Ament Attila

34539: Dudás Gábor -Billzzz- 2011-06-01 15:33:14

Nekem gyári enduróm van és egyszer estem vele nagyot. Nem bukott át. Végig szántotta az aszfaltot, még én is láttam ahogy szikrázik. Szerencsére sem az indexeknek sem semminek nem lett nagyobb baja. 2 dolog sérült. Behorpad kicsit a kipufogóm, illetve a hővédő a kipufogón eltört és meghajlott.
előzmény: (34538) Ament Attila

34538: Ament Attila -Wookie- 2011-06-01 14:42:10

Már miért bukna át? A gyárin se bukik át, ez meg még annál rövidebb. Pont azért kell fixen hagyni, hogy semmi más ne sérüljön....
előzmény: (34537) Tóth Márton

34537: Tóth Márton -Tokii- 2011-06-01 14:38:51

ja ahogy a tied meg van csinálva annak működnie kell, de mennyivel áll ki a motor szélétől? mert azon inkább átbukik a motor nem? szval a kereke az égnek áll ha éppen úgy esel és az ülés talán még a tank is kárát láthatja, szval ezért jobb az én megoldásom, mert nem bukik át a motor, egyszerűen az oldalán csúszik oszt hello! :)
előzmény: (34536)

34663 - 34634 | 34633 - 34604 | 34603 - 34574 | 34573 - 34537 | 34536 - 34507 | 34506 - 34477 | 34476 - 34447