Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
34753 - 34724 | 34723 - 34694 | 34693 - 34664 | 34663 - 34627 | 34626 - 34597 | 34596 - 34567 | 34566 - 34537
|
34653: | |
Molnár Zoltán -#566- |
2012-03-13 21:50:42 |
|
|
Kár, hogy nem jött innen senki.
Janibá szokásához híven Krőzus szisztéma volt, Janibá módszeresen leitat és megtöm mindenkit, sörborpálinka, kávéüccsitea, mindenféle szendók, majd dél felé disznótoros.
Nehéz túlélni a Janibá féle vendéglátást némi szalonspicc és nagdrágkigombolás nélkül.
Közben persze azért a motorokat és a műhelyt is megnéztük:)
Láttunk fékezést (Virbó 60as motorja 13+valamennyi loerő keréken) délután felé jött egy gsx-r azt is megmérték, az kicsit erősebb volt:)
Láttunk még dinamikus főtengely-kiegyensúlyozó berendezést, drag MZ blokkot, vázat, kibontott hengert, meg egy csomó régi versenyvideót a csapatról
Meg is hallgattuk, jól szól...
Kb mint egy Gp motor...
Gyorsgázkar, állítható fordított teleszkópok, koso műszerek, kipugázhőmérő satöbbi. VAn rajta mit nézni
egyedileg mart váltókar, lábtartókonzol és váltókar, gyorsváltó elektronika...
értelmesebb méretű képekért katt ide
|
|
|
|
|
34636: | |
Molnár Zoltán -#566- |
2012-02-28 16:10:52 |
|
|
A címvédő MW Performance csapat idei motorja.
Egyedi titáncső váz, karbon tank-idomok, speciális kerekek
És persze simson blokk.
elképesztő kis speciált építettek az MW-sek.
Több kép a sportmotoron.
|
|
|
|
|
34635: | |
Hegyes Sándor -Sanyka #532- |
2012-02-10 14:39:01 |
|
|
Beteszem ide is a 2012-es szabályzatot, ha bármi kérdése van valakinek nyugodtan lehet zaklatni.
MAMI Kupa Simson Kupa technikai szabályzat
A Simson Kupa futamai a MAMI Kupa betétfutamaiként kerülnek megrendezésre.
A Simson Kupában csak éves licenccel lehet indulni.
Kategóriák:
1. széria;
2. speciál.
Általános műszaki rendelkezések:
1. Csak olyan motorral lehet rajthoz állni, ami a verseny reggelén, a gépátvételen megfelelt.
2. A motorokon elöl és hátul, ill. jobb és baloldalon, jól látható helyen, minimum 13 cm nagyságú rajtszámot kell elhelyezni, a szám színezése kategóriák szerint.
3. A motorokból a gép feldőlése esetén sem szivároghat semmilyen folyadék, tehát a tank szellőzőjét, és a karburátor túlfolyóját, egy csövön keresztül, egy szivaccsal bélelt gyűjtőedénybe kell vezetni.
4. A motorokról a versenyekre a világítótesteket vagy le kell szerelni, vagy az üveg, és műanyag világító felületeket le kell ragasztani szigetelőszalaggal.
5. Az olaj leeresztő csavart kicsavarodás ellen biztosítani kell (kifúrással és drótozással, vagy egyéb módon).
6. A motoron nem lehet semmilyen kiálló, éles vagy egyéb sérülést okozó elem.
7. A kuplung, és fékkarok végén a gömb nem hiányozhat, a karok nem lehetnek töröttek.
8. Lehetőség szerint a motorokon Simson benzintank legyen.
9. kipufogón HATÁSOS hangtompító használata kötelező (a verseny rendezősége mérni fogja a motorok hangerejét).
Speciál kategória műszaki szabályai
Egyértelműen felismerhető legyen, hogy Simson, vagy abból átalakított motorkerékpár.
Motorblokk:
1. Kétütemű Simson motorblokkja van, aminek hengere maximálisan 90ccm űrtartalmú lehet. (Tehát nem lehet idegen motor blokkja)
2. A blokkon nem lehet márkaidegen motor hengere, kivéve a specialista cégek (rzt, langtuning, stb) Simson henger formájú léghűtéses hengerei
3. A hengerűrtartalom léghűtés esetén maximum 90ccm, vízhűtés esetén maximum 70ccm (vagy ezek javítóméretei) lehetnek. A 70-es max. javítómérete 46,25 mm.
4. Ezen kívül minden más átalakítás mind a motorblokkban, mind a hengerben lehetséges.
Váz, futómű:
1. Simson, vagy egyénileg épített vázzal bír. Tehát nem lehet márkaidegen motor váza.
2. A főváz darabot elvágni, abba beletoldani, abból kivágni tilos, illetve az ilyen váz egyedinek minősül. Az egyedi vázzal szerelt motornak külön műszaki szemlén kell részt vennie, egyedi elbírálás után vehetnek részt a Kupában.
3. Azonban az egyes futómű elemek (pl: lengővilla, teleszkópok) szabadon alakíthatók, cserélhetők.
4. Tilos a mintázat nélküli slick gumi használata.
NEM TILOS:
1. a membrán
2. powerszelep
3. 5-6 sebességes váltó
4. mindenfajta gyújtás és porlasztó megengedett
5. tárcsafék
6. Mz dobfék
7. központi teleszkóp
8. RSW gumi használata
Széria kategória műszaki szabályai
A Széria kategória alapvetően a gyári eredetire emlékeztető, arra hasonlító motorokat takar, ezért kívánatos az eredeti design-t minél jobban megőrizni.
Váz:
1. Gyári főváz, lengővilla, ülésvas kötelező.
2. Merevítés engedélyezett, részelem csere tilos, a főváz elvágása tilos.
3. Az ülésvason maximum két utólagos hegesztés lehet (lehetőleg törekedjünk a váz eredeti állapotának-kinézetének- megőrzésére, kerüljük például az ülésvas feltörését)
4. A lábtartó szabadon áthelyezhető, a lábtartógumi kötelező.
Futómű:
1. A gyári futómű elemek kötelezőek, idegen teleszkóp, lengővilla tilos.
2. A lengővilla „szilent” része szabadon átalakítható, a villa merevíthető.
3. A teleszkópok belül szabadon alakíthatóak.
Kerék:
1. Gyári fűzött (küllős) kerekek használata kötelező.
2. Öntött vagy idegen kerék tilos.
Fék:
1. Csak a gyári Simson dobfék használata engedélyezett (d = 130mm)
2. A gyári dobfék használata kötelező, tárcsafék és minden idegen fék tilos, azonban a 2012-es év úgynevezett „türelmi év”, tehát ebben az évben még bármilyen fék használható.
3. A lábfékkar lehetőleg a gyárira hasonlító legyen, lehetőleg kerüljük a gyáritól elütő bowdenes hátsó fék vagy rudazatos váltókar megoldást.
Lánc:
1. Láncburkolattal nem rendelkező motorokra az ujjbecsípést gátló „uszony” kötelező.
Kormány:
1. Kötelező piros színű, működő vészleállító gomb, vagy működő gyújtáskapcsoló elhelyezése!
2. Kormány és kezelőszervek lehetőleg a gyáriak legyenek. Csutkakormány tilos!
3. A kormánycsapágy szabadon cserélhető.
4. Villahidak cserélhetőek, átalakíthatóak, az alsó felülre tehető.
Motorblokk
1. Léghűtéses Simson blokk.
2. A blokkban és a hengerben mindenfajta feltöltés, hegesztés, ragasztás TILOS. (a bordanövelés is tilos)
3. 3 vagy 4 sebességes váltó.
4. 5 sebességes váltó esetén az ötödik sebesség kapcsolását gátolni kell. (golyótlanítani a csőtengelyt, elállítani a váltót stb.)
5. Fokozatok fogszáma szabadon variálható.
6. Max. 70ccm
7. Résvezérlés
8. Léghűtés
9. TILOS: membrán, forgótárcsa, vízhűtés.
10. Simson gyári vagy utángyártott henger és hengerfej (nem lehet specialista cég hengere: RZT, Lang, stb)
Karburátor:
1. Gyári vagy utángyártott BVF 16NX karburátor (Amal, Arreche, Dell’Orto Phbg).
2. 70ccm-es motorhoz max 19mm-es légtorokkal.
3. 70ccm-nél kiesebb hengerűrtartalom mellett max. 21mm-es légtorokkal.
Kipufogó:
1. Gyári!
2. A könyökön 2 helyen, a dobon 1 helyen lehet utólagos hegesztés keresztben, hosszában elvágni, hegeszteni tilos.
3. A hangtompító, és az egész kipufogó a fentiek megtartása mellett szabadon módosítható, a gyári végdarab kötelező.
Gyújtás:
1. Mindenfajta gyújtás engedélyezett, kivéve a programozható gyújtások, azok tilosak.
Külső design:
1. Gyári üzemanyag tank használata kötelező.
2. Idomozás a farokidom kivételével tilos.
3. Sárvédő használata kötelező, lehetőleg nem elvágva.
4. Gyári légszűrőház használta ajánlott, de belül szabadon alakítható.
5. A széria kategória versenyzője a motorján elöl és hátul, legalább 13 cm magas PIROS számokból rajtszámot elhelyezni köteles.
Gumi:
1. Csak közúti forgalomban használható gumi engedélyezett.
2. Slick, RSW és egyéb versenykeverék használata TILOS.
Ruházat
1. Csizma, bőr ruházat, E jelzésű zárt bukósisak (a sisakon a plexi használata kötelező) és kesztyű viselése kötelező.
2. Pitbike kategóriában és X betétfutamokon cross sisak és szemüveg együttes használata engedélyezett.
3. A sisakot és a bőrruhát minden verseny előtt, a gépátvételen kötelező bemutatni. Hibás, sérült sisak nem használható.
4. A kesztyűt és a csizmát a pályára történő bemenetel előtt ellenőrizzük!
Értékelés
Minden versenyző értékelhető, aki a versenytáv minimum 75%-át teljesítette. Az utolsó értékelhető pillanatban elért eredmény alapján a következő pontokat kapják:
25,20,16,13,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
Amennyiben a versenytáv rövidül az eredeti kiíráshoz képest, a versenyzők a következő pontokat kapják:
1. Ha a teljesített körök száma több, mint a tervezett körök 75%-a: teljes pontszámot,
2. Ha a teljesített körök száma több, mint a tervezett körök 50%-a de kevesebb mint 75%-a: a pontszám 50%-át,
3. Ha a teljesített körök száma kevesebb, mint a tervezett körök 50%-a: nincs pontozás.
Mindkét osztályban a szezon végén a legmagasabb pontszámot elért versenyző a győztes. Döntetlen esetén a jobb helyezést elért versenyző van jobb helyzetben.
Minimum versenyzői létszám a pontozáshoz: 4 rajthoz álló fő!
Óvás
A leintés után 15 perc áll rendelkezésre az óvás benyújtásához! Az óvás díja 20.000 Ft+ MAMS óvási díj!
|
|
|
|
34753 - 34724 | 34723 - 34694 | 34693 - 34664 | 34663 - 34627 | 34626 - 34597 | 34596 - 34567 | 34566 - 34537 |