Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

34753 - 34724 | 34723 - 34694 | 34693 - 34664 | 34663 - 34627 | 34626 - 34597 | 34596 - 34567 | 34566 - 34537

34663: Nagy Tamás -Tacsi bácsi- 2012-04-24 18:14:37

Köszönöm szépen.
előzmény: (34662) Frey Tamás

34662: Frey Tamás -Frey- 2012-04-23 16:07:18

2012.04.29-30. Máriapócs

2012.05.26-27. Kakucs (óramutató járásával megegyező irány)

2012.06.23-24. Kakucs (óramutató járásával ellentétes irány)

2012.07.07-08. Brezova

2012.08.04-05. Kecskemét

2012.09.15-16. Balassagyarmat
előzmény: (34660) Nagy Tamás

34661: Vaczkó Dániel -Dani #527- 2012-04-23 11:14:44

Most 29-30.-án lesz az első verseny Máriapócson, maga a verseny 30.-án lesz.
előzmény: (34660) Nagy Tamás

34660: Nagy Tamás -Tacsi bácsi- 2012-04-23 09:43:38

A versenyekröl nem találok seholsem kiírásokat. Lehet azért mert még nincs is. :) VAgy nem tudom. Ha tudnátok valamit mondani jo lenne hogy mikor meg hol lenne az elsö meg az utánna lévö. Vagy ilyesmit.

34659: Molnár Zoltán -#566- 2012-04-02 09:41:03

Talma üléspróbát vett a speciál simsonon.




A MAgyar gyorsasági motoros világbajnok, egy Magyar építésű speciál simsonon.
Na ez a nemmindegy....

34658: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-23 10:14:28

Edzőtábor a Kecsóringen 04.14 szombat.
Reggel8 tól orrvérzésig, motorozás Kutrik Zsombor oktató vigyázó szeme által kisérve.
Mindenkit meg fog nézni, tanácsokkal lát el.
Magyarul motoros pályanap oktatással.
Részvétel díj 10 rugó
CSak egy motor, és zárt ruházat a feltétel.

34657: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-14 23:43:56

Nézem is! :)
előzmény: (34656) Molnár Zoltán

34656: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-14 23:14:42

Odaát picit hosszabb beszámolót írtam, és ott vannak Virbó fékpadi görbéi is.
A többiek még adósak a beszámolóval, de azért talán éremes elolvasni az ami egszületett.
(eseméynek fül alatt)
előzmény: (34654) Erdősi Róbert

34655: Boka György -Gyuri-- 2012-03-14 21:27:50

Hát döbbenet milyen gépet építettek. Le a kalappal.. Komolyan mondom, ez igen!
előzmény: (34653) Molnár Zoltán

34654: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-14 20:30:32

Sajnos nem úgy alakult ahogy terveztem, de alig vártam valami beszámoló félét.Köszönöm a képeket!
előzmény: (34653) Molnár Zoltán

34653: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-13 21:50:42

Kár, hogy nem jött innen senki.

Janibá szokásához híven Krőzus szisztéma volt, Janibá módszeresen leitat és megtöm mindenkit, sörborpálinka, kávéüccsitea, mindenféle szendók, majd dél felé disznótoros.
Nehéz túlélni a Janibá féle vendéglátást némi szalonspicc és nagdrágkigombolás nélkül.

Közben persze azért a motorokat és a műhelyt is megnéztük:)

Láttunk fékezést (Virbó 60as motorja 13+valamennyi loerő keréken) délután felé jött egy gsx-r azt is megmérték, az kicsit erősebb volt:)

Láttunk még dinamikus főtengely-kiegyensúlyozó berendezést, drag MZ blokkot, vázat, kibontott hengert, meg egy csomó régi versenyvideót a csapatról


Meg is hallgattuk, jól szól...



Kb mint egy Gp motor...
Gyorsgázkar, állítható fordított teleszkópok, koso műszerek, kipugázhőmérő satöbbi. VAn rajta mit nézni
egyedileg mart váltókar, lábtartókonzol és váltókar, gyorsváltó elektronika...


értelmesebb méretű képekért katt ide

34652: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-07 08:26:55

Köszönöm szépen!
előzmény: (34651) Molnár Zoltán

34651: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-07 00:08:48

Elkértem, ha megadja elküldöm.
előzmény: (34650) Erdősi Róbert

34650: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-06 23:39:00

A bizonyos Ádi elérhetőségét elkérhetném? :)
előzmény: (34649) Molnár Zoltán

34649: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-06 00:33:41

Indulás valamikor reggeltájban, érkezés vélhetően nem éjfélkor:)

Úgy néz ki, 5-6 kocsi megy, ebből kettő mér betelt.

Hármas kocsi (szerdáig feltételes módban)
-Ádi
-Négy hely szabad
Közlekedik:Szárliget-Felcsút-Baracska-Ráckeresztúr-Ercsi-6-os úton Dunaújvárosig útvonalon

Négyes kocsi: (Kék Lovaskocsi)
-Lóváz
-Zsoli
-Bacsi
két hely még van.
Közelkedik:
Pestszentimre-Örs vezér tér-Csepel-dunaújváros(remélhetőleg a duna megfelelő oldalán megközelítve)

Ötös kocsi:
Iharos Dávid
4hely van
Közelkedik:
Velence-Pusztaszabolcs-Dunaújizé útvonalon

Hatos Kocsi
Tóvári György
Közelkedik valahonnan budáról:)

SZóval, hely van.
előzmény: (34648) Erdősi Róbert

34648: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-03 22:15:06

Már csak az a kérdés Mikor van az indulás és a vissza érkezés Pestre. Legkorábban fél8 körül érek be a Népligetbe, utolsó buszom pedig 18:35 vissza
előzmény: (34647) Molnár Zoltán

34647: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-03 10:17:39

Megválaszolhatatlan kérdés, mivel nem tudjuk kihez ülsz be.
Ha tételezzük fel, a kék Lovaskocsiba (1000-es suzuki) és mondjuk hárman leszünk, akkor figyelembevéve a távolságot, és a Lovaskocsi 6 literes fogyasztását, akkor a kocsi fejétől a farkáig kb 4500 forintnyi zabot (benzin) fog megenni, ergó alig több mint 1 rugó jutna rád.
előzmény: (34646) Erdősi Róbert

34646: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-03 09:28:32

Csak jó lenne tudni mennyivel kell addig kiegészíteni a mostani (0) vagyonomat :)
előzmény: (34645) Molnár Zoltán

34645: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-02 20:36:13

Tarifa?

" a kocsiban csak 5 rugó a szakszi"
D:)

Ahová megyünk, az pesttől úgy 60 kilométer, tehát fejétől a farkáig a menés 120 km.

HA beszállós is akihez beülsz, kímélő, mert többfelé oszlik.
előzmény: (34644) Erdősi Róbert

34644: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-02 20:08:15

Busszal mentem volna Fehérvárra, de Pestre még bérletem is van :) Mi lenne a tarifa? Illetve mikor lenne indulás-érkezés Pesten?
előzmény: (34643) Molnár Zoltán

34643: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-02 10:20:30

Ha bevonatolnál pöste fészkesfehérvárról, onnan már lenne fuvar.
előzmény: (34642) Erdősi Róbert

34642: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-01 21:48:23

Ha véletlenségből Fehérváron keresztül megy valaki és beférnék hozzá legyen szíves szóljon! :)
előzmény: (34641) Mádi Gergő

34641: Mádi Gergő 2012-03-01 21:19:03

Dunaújváros. :)
előzmény: (34640) Erdősi Róbert

34640: Erdősi Róbert -Robca- 2012-03-01 20:51:28

Nem titok merre van pontosan az "úti cél" ?
előzmény: (34639) Molnár Zoltán

34639: Molnár Zoltán -#566- 2012-03-01 18:31:47

Aki esetleg közelről szeretné látni ezt a motort, és a másik két ugyan ilyet, szeretné megtapizni, lefényképezni, kérdezni róla, nyálatcsorgatni rá, illetve aki szeretne látni élőben Simson fékpadi mérést, annak van egy jó hírem!

Üzemlátogatást követünk el a készítőnél JAnibánál március 10.-én szombaton.
Telekocsi rendszerrel megyünk.
Aki további infókra vágyik kérdezzen.
előzmény: (34636) Molnár Zoltán

34638: Molnár Zoltán -#566- 2012-02-28 17:30:21

A tavalyi MW motor sem volt piskóta, de ez tényleg eléggé erős.

A tavalyi motorral Robertó (Simsonkupa Bajnok 2011) idén a Német bajnokságban indul az RZT szineiben.
(Az RZT megvette a tavalyi motort)

Persze, a Németek tudják majd honann jött a motor.

Ezzel a fekete özveggyel meg itthon indul.

VAlahol írtam, hogy Janbá nyilván el is utazgathatta volna ezt a pénzt, de ezt motorépítést érdekesebbnek találja.

Amúgy majd félmilliós támogatás amit a kupások kaptak, annak a nagy részét is JAnibá állta.

(Ui: JAnibá az Mohai János )
előzmény: (34637) Németh Krisztián

34637: Németh Krisztián - Cula - 2012-02-28 16:26:30

Hihetetlen, nagyon brutál. Ilyen pénzeket tesznek a magyar Simson Kupába?
előzmény: (34636) Molnár Zoltán

34636: Molnár Zoltán -#566- 2012-02-28 16:10:52

A címvédő MW Performance csapat idei motorja.

Egyedi titáncső váz, karbon tank-idomok, speciális kerekek
És persze simson blokk.

elképesztő kis speciált építettek az MW-sek.
Több kép a sportmotoron.

34635: Hegyes Sándor -Sanyka #532- 2012-02-10 14:39:01

Beteszem ide is a 2012-es szabályzatot, ha bármi kérdése van valakinek nyugodtan lehet zaklatni.

MAMI Kupa Simson Kupa technikai szabályzat


A Simson Kupa futamai a MAMI Kupa betétfutamaiként kerülnek megrendezésre.
A Simson Kupában csak éves licenccel lehet indulni.

Kategóriák:
1. széria;
2. speciál.

Általános műszaki rendelkezések:
1. Csak olyan motorral lehet rajthoz állni, ami a verseny reggelén, a gépátvételen megfelelt.
2. A motorokon elöl és hátul, ill. jobb és baloldalon, jól látható helyen, minimum 13 cm nagyságú rajtszámot kell elhelyezni, a szám színezése kategóriák szerint.
3. A motorokból a gép feldőlése esetén sem szivároghat semmilyen folyadék, tehát a tank szellőzőjét, és a karburátor túlfolyóját, egy csövön keresztül, egy szivaccsal bélelt gyűjtőedénybe kell vezetni.
4. A motorokról a versenyekre a világítótesteket vagy le kell szerelni, vagy az üveg, és műanyag világító felületeket le kell ragasztani szigetelőszalaggal.
5. Az olaj leeresztő csavart kicsavarodás ellen biztosítani kell (kifúrással és drótozással, vagy egyéb módon).
6. A motoron nem lehet semmilyen kiálló, éles vagy egyéb sérülést okozó elem.
7. A kuplung, és fékkarok végén a gömb nem hiányozhat, a karok nem lehetnek töröttek.
8. Lehetőség szerint a motorokon Simson benzintank legyen.
9. kipufogón HATÁSOS hangtompító használata kötelező (a verseny rendezősége mérni fogja a motorok hangerejét).

Speciál kategória műszaki szabályai
Egyértelműen felismerhető legyen, hogy Simson, vagy abból átalakított motorkerékpár.
Motorblokk:
1. Kétütemű Simson motorblokkja van, aminek hengere maximálisan 90ccm űrtartalmú lehet. (Tehát nem lehet idegen motor blokkja)
2. A blokkon nem lehet márkaidegen motor hengere, kivéve a specialista cégek (rzt, langtuning, stb) Simson henger formájú léghűtéses hengerei
3. A hengerűrtartalom léghűtés esetén maximum 90ccm, vízhűtés esetén maximum 70ccm (vagy ezek javítóméretei) lehetnek. A 70-es max. javítómérete 46,25 mm.
4. Ezen kívül minden más átalakítás mind a motorblokkban, mind a hengerben lehetséges.
Váz, futómű:
1. Simson, vagy egyénileg épített vázzal bír. Tehát nem lehet márkaidegen motor váza.
2. A főváz darabot elvágni, abba beletoldani, abból kivágni tilos, illetve az ilyen váz egyedinek minősül. Az egyedi vázzal szerelt motornak külön műszaki szemlén kell részt vennie, egyedi elbírálás után vehetnek részt a Kupában.
3. Azonban az egyes futómű elemek (pl: lengővilla, teleszkópok) szabadon alakíthatók, cserélhetők.
4. Tilos a mintázat nélküli slick gumi használata.
NEM TILOS:
1. a membrán
2. powerszelep
3. 5-6 sebességes váltó
4. mindenfajta gyújtás és porlasztó megengedett
5. tárcsafék
6. Mz dobfék
7. központi teleszkóp
8. RSW gumi használata

Széria kategória műszaki szabályai
A Széria kategória alapvetően a gyári eredetire emlékeztető, arra hasonlító motorokat takar, ezért kívánatos az eredeti design-t minél jobban megőrizni.
Váz:
1. Gyári főváz, lengővilla, ülésvas kötelező.
2. Merevítés engedélyezett, részelem csere tilos, a főváz elvágása tilos.
3. Az ülésvason maximum két utólagos hegesztés lehet (lehetőleg törekedjünk a váz eredeti állapotának-kinézetének- megőrzésére, kerüljük például az ülésvas feltörését)
4. A lábtartó szabadon áthelyezhető, a lábtartógumi kötelező.
Futómű:
1. A gyári futómű elemek kötelezőek, idegen teleszkóp, lengővilla tilos.
2. A lengővilla „szilent” része szabadon átalakítható, a villa merevíthető.
3. A teleszkópok belül szabadon alakíthatóak.
Kerék:
1. Gyári fűzött (küllős) kerekek használata kötelező.
2. Öntött vagy idegen kerék tilos.
Fék:
1. Csak a gyári Simson dobfék használata engedélyezett (d = 130mm)
2. A gyári dobfék használata kötelező, tárcsafék és minden idegen fék tilos, azonban a 2012-es év úgynevezett „türelmi év”, tehát ebben az évben még bármilyen fék használható.
3. A lábfékkar lehetőleg a gyárira hasonlító legyen, lehetőleg kerüljük a gyáritól elütő bowdenes hátsó fék vagy rudazatos váltókar megoldást.
Lánc:
1. Láncburkolattal nem rendelkező motorokra az ujjbecsípést gátló „uszony” kötelező.
Kormány:
1. Kötelező piros színű, működő vészleállító gomb, vagy működő gyújtáskapcsoló elhelyezése!
2. Kormány és kezelőszervek lehetőleg a gyáriak legyenek. Csutkakormány tilos!
3. A kormánycsapágy szabadon cserélhető.
4. Villahidak cserélhetőek, átalakíthatóak, az alsó felülre tehető.

Motorblokk
1. Léghűtéses Simson blokk.
2. A blokkban és a hengerben mindenfajta feltöltés, hegesztés, ragasztás TILOS. (a bordanövelés is tilos)
3. 3 vagy 4 sebességes váltó.
4. 5 sebességes váltó esetén az ötödik sebesség kapcsolását gátolni kell. (golyótlanítani a csőtengelyt, elállítani a váltót stb.)
5. Fokozatok fogszáma szabadon variálható.
6. Max. 70ccm
7. Résvezérlés
8. Léghűtés
9. TILOS: membrán, forgótárcsa, vízhűtés.
10. Simson gyári vagy utángyártott henger és hengerfej (nem lehet specialista cég hengere: RZT, Lang, stb)
Karburátor:
1. Gyári vagy utángyártott BVF 16NX karburátor (Amal, Arreche, Dell’Orto Phbg).
2. 70ccm-es motorhoz max 19mm-es légtorokkal.
3. 70ccm-nél kiesebb hengerűrtartalom mellett max. 21mm-es légtorokkal.
Kipufogó:
1. Gyári!
2. A könyökön 2 helyen, a dobon 1 helyen lehet utólagos hegesztés keresztben, hosszában elvágni, hegeszteni tilos.
3. A hangtompító, és az egész kipufogó a fentiek megtartása mellett szabadon módosítható, a gyári végdarab kötelező.
Gyújtás:
1. Mindenfajta gyújtás engedélyezett, kivéve a programozható gyújtások, azok tilosak.
Külső design:
1. Gyári üzemanyag tank használata kötelező.
2. Idomozás a farokidom kivételével tilos.
3. Sárvédő használata kötelező, lehetőleg nem elvágva.
4. Gyári légszűrőház használta ajánlott, de belül szabadon alakítható.
5. A széria kategória versenyzője a motorján elöl és hátul, legalább 13 cm magas PIROS számokból rajtszámot elhelyezni köteles.
Gumi:
1. Csak közúti forgalomban használható gumi engedélyezett.
2. Slick, RSW és egyéb versenykeverék használata TILOS.

Ruházat
1. Csizma, bőr ruházat, E jelzésű zárt bukósisak (a sisakon a plexi használata kötelező) és kesztyű viselése kötelező.
2. Pitbike kategóriában és X betétfutamokon cross sisak és szemüveg együttes használata engedélyezett.
3. A sisakot és a bőrruhát minden verseny előtt, a gépátvételen kötelező bemutatni. Hibás, sérült sisak nem használható.
4. A kesztyűt és a csizmát a pályára történő bemenetel előtt ellenőrizzük!

Értékelés
Minden versenyző értékelhető, aki a versenytáv minimum 75%-át teljesítette. Az utolsó értékelhető pillanatban elért eredmény alapján a következő pontokat kapják:
25,20,16,13,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
Amennyiben a versenytáv rövidül az eredeti kiíráshoz képest, a versenyzők a következő pontokat kapják:
1. Ha a teljesített körök száma több, mint a tervezett körök 75%-a: teljes pontszámot,
2. Ha a teljesített körök száma több, mint a tervezett körök 50%-a de kevesebb mint 75%-a: a pontszám 50%-át,
3. Ha a teljesített körök száma kevesebb, mint a tervezett körök 50%-a: nincs pontozás.
Mindkét osztályban a szezon végén a legmagasabb pontszámot elért versenyző a győztes. Döntetlen esetén a jobb helyezést elért versenyző van jobb helyzetben.
Minimum versenyzői létszám a pontozáshoz: 4 rajthoz álló fő!

Óvás
A leintés után 15 perc áll rendelkezésre az óvás benyújtásához! Az óvás díja 20.000 Ft+ MAMS óvási díj!

34634: Gombkötő Attila -23gt- 2012-01-21 22:42:03

3,6 + LEmegy

34633: Hegyes Sándor -Sanyka #532- 2012-01-21 10:49:00

Meg ugye Bósza is azzal nyomult. :)
előzmény: (34631) Tóth Mihály

34632: Frey Tamás -Frey- 2012-01-11 21:11:18

Van széria és speciál vagy tuning kategória.
előzmény: (34629) Illés László

34631: Tóth Mihály -Star 66- 2012-01-11 20:41:03

de oda állnak 50 cc vel is, én azzal fogok...
előzmény: (34629) Illés László

34630: Mádi Gergő 2012-01-11 19:26:12

De odaáll. Széria kategóriában.

Pontosat nem tudok mondani, de van speciál kat. is, na oda már nem az 50-esek állnak.. :)
előzmény: (34629) Illés László

34629: Illés László -Illés Jr.- 2012-01-11 19:20:39

Milyen kupák szoktak lenni simson kategóriákban és kb mik a műszaki szabályok?
Nem akarok indulni csak kérdezem :D Gondolom senki nem áll oda 50 es hengerrel, gyári cuccokkal :D
előzmény: (34628) Palotai Gergely

34628: Palotai Gergely 2012-01-11 18:39:27

Tegyük hozzá hogy most is folyik a pályázós diskurzus :), csak egy másik fórumon.
előzmény: (34627) Frey Tamás

34627: Frey Tamás -Frey- 2012-01-11 15:49:49

Ez a vadász topic. Nagyon elszaporodtak a kanyarok és vadászni kell rájuk. :D

Komolyra fordítva a szót, azok írtak ide anno akik simsonnal pálya motoroztak :)
előzmény: (34620)

34753 - 34724 | 34723 - 34694 | 34693 - 34664 | 34663 - 34627 | 34626 - 34597 | 34596 - 34567 | 34566 - 34537