Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
34783 - 34754 | 34753 - 34724 | 34723 - 34694 | 34693 - 34641 | 34640 - 34611 | 34610 - 34581 | 34580 - 34551
 |
34669: |  |
Zubik Zsolt -ZZ- |
2012-05-21 08:42:06 |
|
 |
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket az alábbi hiba kiderítésében:
Simson S51B (1987), 6V/megszakítós gyújtás, akkumulátor jelenleg nincs benne
Új gyertya, Brisk N14C 0,4mm-re állítva
Új gyertyapipa, rövid, ellenállás nélküli
Gyújtó traszformátor 1-es és 15-s pontja között 8 Ohm-ot mértem (12V van gyárilag ráírva, de át van ütve a 12-es bevésés utólag 6V-ra, látott már valaki ilyet?)
Gyertya kábel megmérve, néhány Ohm ellenállás
Megszakító kalapács, felcsiszolva 0,4 mm-re állítva
Gyújtás 1,8mm előgyújtásra beállítva
Karburátor új, utángyártott, a tű felülről a negyedik helyen van.
Kábelek nincsenek kidörzsölve.
Könnyen indul, ha csak a gyújtás van rajta, rendben megy, szépen húz, nincs vele semmi baj. Amint bekapcsolom a világítást, olyan mintha kihagyna a motor, darabos lesz a járása, elmegy belőle az erő, menet közben lehet igazán érezni, amikor áll, akkor nem. Az első világítás (tompított, távolsági) ilyenkor működik, de más nem, tehát nincs hátsó helyzetjelző, és a km-órában lévő kis izzók sem világítanak.
Ezért elkezdtem nézegetni a 1_s51b_kapcs.jpg-t amit itt találtam.
Egyetlen kivétellel minden jó helyre volt kötve a rajz alapján. Ami nem az a gyújtáskapcsoló hármas összekötőjéből kijövő gr/rt vezeték, ez nem a féklámpa 54-es pontjára hanem a hátsó helyzetjelző 31-es pontjára volt kötve.
Ezt módosítottam a rajz alapján, így a következőket produkálja:
Szépen indul, ha rákapcsolom a világítást akkor van első világítás, hátsó helyztejelző és a km órában lévő 50km/h-nál lévő kék led is viágít a másik pici izzó nem, az ki van égve, ha kicserélem jó izzóra kkor sem megy. De ez legyen a legkevesebb probléma, ami sokkal zavaróbb, hogy így a rajz alapján bekötve, már akkor sincs benne errő és akkor is rángat amikor nincs bekapcsolva a világítás. Olyan mint amikor rosszúl volt bekötve és rákapcsoltam a világítást.
Amit még sikerült megfigyelnem, hogy a rajz alapján helyesen bekötött állapot esetén folyamatosan szikrázik a megszakító kalapács, ha helytelenűl kötöm be akkor nem szikrázik csak akkor amikor rákapcsolom a világítást.
Kérdéseim:
1. A fentiek alapján mi lehet a probléma? Merre nézelődjek?
2. Miért ment rendesen amikor rosszul volt bekötve?
3. Látott már valaki ilyen 12-ről 6-V-ra átütött transzformátort?
Köszönöm,
Zsolt
|
 |
|
 |
 |
34653: |  |
Molnár Zoltán -#566- |
2012-03-13 21:50:42 |
|
 |
Kár, hogy nem jött innen senki.
Janibá szokásához híven Krőzus szisztéma volt, Janibá módszeresen leitat és megtöm mindenkit, sörborpálinka, kávéüccsitea, mindenféle szendók, majd dél felé disznótoros.
Nehéz túlélni a Janibá féle vendéglátást némi szalonspicc és nagdrágkigombolás nélkül.
Közben persze azért a motorokat és a műhelyt is megnéztük:)
Láttunk fékezést (Virbó 60as motorja 13+valamennyi loerő keréken) délután felé jött egy gsx-r azt is megmérték, az kicsit erősebb volt:)
Láttunk még dinamikus főtengely-kiegyensúlyozó berendezést, drag MZ blokkot, vázat, kibontott hengert, meg egy csomó régi versenyvideót a csapatról

Meg is hallgattuk, jól szól...
Kb mint egy Gp motor...
Gyorsgázkar, állítható fordított teleszkópok, koso műszerek, kipugázhőmérő satöbbi. VAn rajta mit nézni
egyedileg mart váltókar, lábtartókonzol és váltókar, gyorsváltó elektronika...
értelmesebb méretű képekért katt ide
|
 |
|
 |
34783 - 34754 | 34753 - 34724 | 34723 - 34694 | 34693 - 34641 | 34640 - 34611 | 34610 - 34581 | 34580 - 34551 |