Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket az alábbi hiba kiderítésében:
Simson S51B (1987), 6V/megszakítós gyújtás, akkumulátor jelenleg nincs benne
Új gyertya, Brisk N14C 0,4mm-re állítva
Új gyertyapipa, rövid, ellenállás nélküli
Gyújtó traszformátor 1-es és 15-s pontja között 8 Ohm-ot mértem (12V van gyárilag ráírva, de át van ütve a 12-es bevésés utólag 6V-ra, látott már valaki ilyet?)
Gyertya kábel megmérve, néhány Ohm ellenállás
Megszakító kalapács, felcsiszolva 0,4 mm-re állítva
Gyújtás 1,8mm előgyújtásra beállítva
Karburátor új, utángyártott, a tű felülről a negyedik helyen van.
Kábelek nincsenek kidörzsölve.
Könnyen indul, ha csak a gyújtás van rajta, rendben megy, szépen húz, nincs vele semmi baj. Amint bekapcsolom a világítást, olyan mintha kihagyna a motor, darabos lesz a járása, elmegy belőle az erő, menet közben lehet igazán érezni, amikor áll, akkor nem. Az első világítás (tompított, távolsági) ilyenkor működik, de más nem, tehát nincs hátsó helyzetjelző, és a km-órában lévő kis izzók sem világítanak.
Ezért elkezdtem nézegetni a 1_s51b_kapcs.jpg-t amit
itt találtam.
Egyetlen kivétellel minden jó helyre volt kötve a rajz alapján. Ami nem az a gyújtáskapcsoló hármas összekötőjéből kijövő gr/rt vezeték, ez nem a féklámpa 54-es pontjára hanem a hátsó helyzetjelző 31-es pontjára volt kötve.
Ezt módosítottam a rajz alapján, így a következőket produkálja:
Szépen indul, ha rákapcsolom a világítást akkor van első világítás, hátsó helyztejelző és a km órában lévő 50km/h-nál lévő kék led is viágít a másik pici izzó nem, az ki van égve, ha kicserélem jó izzóra kkor sem megy. De ez legyen a legkevesebb probléma, ami sokkal zavaróbb, hogy így a rajz alapján bekötve, már akkor sincs benne errő és akkor is rángat amikor nincs bekapcsolva a világítás. Olyan mint amikor rosszúl volt bekötve és rákapcsoltam a világítást.
Amit még sikerült megfigyelnem, hogy a rajz alapján helyesen bekötött állapot esetén folyamatosan szikrázik a megszakító kalapács, ha helytelenűl kötöm be akkor nem szikrázik csak akkor amikor rákapcsolom a világítást.
Kérdéseim:
1. A fentiek alapján mi lehet a probléma? Merre nézelődjek?
2. Miért ment rendesen amikor rosszul volt bekötve?
3. Látott már valaki ilyen 12-ről 6-V-ra átütött transzformátort?
Köszönöm,
Zsolt