Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

730 - 701 | 700 - 671 | 670 - 641 | 640 - 607 | 606 - 577 | 576 - 547 | 546 - 517

640: Varga György -gylab- 2004-09-13 09:53:49

Azert nem egeszen igy van. Pont az effektiv erteknek kell 12-13V-nak lennie.
A csucsertek meg nem erdekli. Inkabb a meres pontatlansaga jon elo, mert a muszerek nem effektiv erteket mernek (kiveve a lagyvasas muszert!), hanem csucserteket, es abbol visszaszamolnak szinuszos feszultseget feltetelezve. Es itt tevednek nagyot, mert nem szinuszos. Csak tavolrol az.
A 11V-os jaratast nem javaslom halogen eseten, mert a halogennak meg kell lennie az uzemi homersekletenek ahhoz, hogy az elparolgott izzoszal visszacsapodjon. Ha alacsony a homerseklet, akkor az uvegburara fog lecsapodni. Azaz kisebb feszultsegen a halogen rovidebb eletu, mint az uzemin.
Ha nem halogent hasznalsz, akkor valoban noveli az elettartamot.
előzmény: (639) Neumann József

639: Neumann József -New- 2004-09-13 09:40:29

Az a baj, hogy a tekercs váltó áramot állít elő. Ha effektív mérővel 12V-nak méred, attól még 17-18V-os csúcsfeszültségen jár. Ez sok a 12V-os izzónak. Ha nagyobb teljesítményű izzók vannak rákötve, a feszültség leesik, így nem jut nagyon sok. Viszont, ha bármelyik kiég, az viszi a másikat is.
Talán érdemes letekerni pár menetet a tekercsekből... A 12V-os izzó 11V-on is eljár és lényegesen hosszabb ideig.
előzmény: (637) Kondrák Péter

638: Kolb Tamás -custom- 2004-09-13 05:19:06

Mert sok neki a kakaó. Tegyél hátra 15-öst, az talán bírja. Ha nem, akkor 21-est.
előzmény: (637) Kondrák Péter

637: Kondrák Péter -Petimotor- 2004-09-12 23:21:24

tisztelt Varga Úr!
Én a Schwalbe-ba 2 világitótekercset raktam. párhuzamosan kötve az izzóra és a 70W-os halogén izzóm kb 400m-re bevilágit. Az autósok villognak is, de szarok rájuk, mert lenézik a motorot.
A baj az, hogy a hátsó 5 W-os izóm állandóan kimegy, amit szintén erről kap feszt. Miéert?
előzmény: (626) Varga György

636: Kondrák Péter -Petimotor- 2004-09-12 23:15:12

Csá Marceeee!
Én V-Powert rakok a Schwalbe-ba és repül vele mint a fecske. Azonban ezt a benzint csak ritkán használom, mert a motort tönkreteszi. kb 1 LE 1 Nm javulás, de drága és ezért nem éri meg ezzel menni mindig. Ez a benzin csak közepes ford. sz. tartomány felett értékelhető.
előzmény: (441)

635: Varga György -gylab- 2004-09-12 21:42:04

Igen, csak 12V-rol megy, mert a 6V gyari tekercs csak 15W-os. Az 12V-os pedig 35W.
előzmény: (632) Dóczi Bence

634: Varga György -gylab- 2004-09-12 21:41:06

Az a kivezetes, ami nem a foldre megy.
Amugy sotetben ertem haza, es csodalatosan lattam! Szinte hihetetlen, mennyivel tobbet tud a 60W halogen, mint a 35W hagyomanyos.
előzmény: (633) Dóczi Bence

633: Dóczi Bence -kd- 2004-09-12 11:14:34

Ja, és még 1 láma kérdés: hol van a tekercs melegpontja?
előzmény: (626) Varga György

632: Dóczi Bence -kd- 2004-09-12 11:07:17

Ja, és gondolom csak 12v-os rendszernél működik, mi?
előzmény: (631) Dóczi Bence

631: Dóczi Bence -kd- 2004-09-12 10:27:11

Húúú, ez nagyon érdekelne, bár úgy lenne az igazi, ha érteném is.:(
előzmény: (626) Varga György

630: Varga György -gylab- 2004-09-11 06:39:33

Hat bizony az akkut nem tolti semmi, mivel nincsen benne. Ez nem az akkus megoldas. Kb. 65W-ot tud a ket tekercs. Ez ellat egy 50W-os halogent, helyzetjelzot, es hunyorogva bar, de egy feklampat is.
Az akkkus megoldasnal az akku a szuk keresztmetszet. Ez nem valtozott, azaz ha eppen nincsen toltes, par perc alatt megeszi az akkuban levo energiat a lampa. Raadasul meg tonkre is megy, mert az olomakku nem birja a melykisutest.

Most reszelem a foglalatot, Visegradra mar igy megyek. Hosszabb tavu tapasztalat kesobb.
előzmény: (629) Jenei András

629: Jenei András -rxdns- 2004-09-10 23:19:25

Hmmm!!! Ok, ok, marad 1 gyujtotekercs, a ket tekercs hajtja az első lámpát, akksit mi tölti, miről megy féklámpa meg hátsó helyzetjelző? Nem kötözködö csak nem értem. Hogy lehetne megoldani? Mert ez nagyon izgatja a fantáziám jó ideje!
előzmény: (626) Varga György

628: Varga György -gylab- 2004-09-10 20:53:41

Nem trafoval egyutt sincs tobb egy kilonal.
előzmény: (627) Bacsányi Gábor

627: Bacsányi Gábor -Bacsi - 2004-09-10 20:52:37

Egy a kérdés! Nehéz egy S51esnek bekötni az egész gyujtását? Vagy nem?

626: Varga György -gylab- 2004-09-10 19:55:47

Na szoval. Azt mondtam/irtam, hogy nem lehet nagyobb teljesitmenyu fenyszorot csinalni. Ez reszben sajnos (elveim miatt), reszben szerencsere nemes egyszeruseggel valotlan allitas. A GYIKban is modositani fogom.
Ennek oka:
Elkezdtem meregetni a kiegyenlito aramokat a tekercsek kozott. Talaltam egy meglepot: az a ket tekercs kozott, ami kozott nincsen kondenzator (mechanikailag) a fazistolas majdnem 180 fok! Mivel 180 fokban konnyu fazist tolni, ezert forditottam egyet, majd mertem. A kiegyenlito aram utazo fordulaton nem haladta meg az egy ampert! A feszultseg mindossze 4-5V. Azaz a tekercs sajat disszipacioja rovidzar eseten max 4-5W! Ezt bizony az a tekercs az alura rogzitett vassal megeszi reggelire. Konkluzio: ezt a ket tekercset bizony ossze lehet kotni!!!! Ugy ala nature. Vezetekkel. Na ossze is kotottem. A 60W-os halogen autofenyszoro ugy vilagit, mint a kisangyal!
Rossz hir, hogy a harmadik tekercs fazisa sehogyan sem illesztheto.

Az eljaras a kovetkezo:
A ket tekercs kozul az egyik vasra forrasztott labat le kell forrasztani, vagy ujratekerni a tekercset ugy, hogy a belso oldala szabad legyen. Mindegy melyik tekercsen. A leforrasztas nem egyszeru, 50W-os pakaval csak ugy lehet, ha holegfuvoval megmelegited a vasat. Ennek a tekercsnek a masik labat le kell foldelni. Azt, amit levettel a foldrol, azt ossze kell kotni a masik tekercs melegpontjaval. Sajnos azert ennyire nem egyszeru, mert nem sikerult nekik ugyanolyan menetszammal megoldani. Ezert arrol a tekercsrol, amelyik a nagyobb feszejt adja, le kell tekerni valamennyi menetet. Pont annyit, hogy a legkisebb kulonbsegi feszultseget adja. Nalam ez 5 menet volt.
Ha a feszultseg meghaladja a 4-5V-ot ekkor is, akkor ez a muvelet ezekkel a tekercsekkel nem fog sikerulni. Ha nem, akkor bizony rovidzar, es lehet reszelni autoizzo foglalatot!
Sajnos a muveletet nem fenykepeztem, ezert nem annyira latvanyos, de remelem ertheto volt.

625: Varga György -gylab- 2004-09-10 19:39:58

Revidealok.

624: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-10 18:44:51

Maraka
Bár még sosem talákoztam veled, de úgy tudlak elképzelni, hogy be vannak dagadva a szemeid, és kócos a hajad a sok alvástól, másképpen lehetetlen, hogy ilyen pihent gondolataid legyenek :-).

Nehogy egy pillanatig is komolyan vedd, csak hülyéskedek.

MIKI
előzmény: (623) Zalavári Márk

623: Zalavári Márk -Maraka- 2004-09-09 10:40:46

Nem, hadd vitázzak... Hibrid motort úgy lehet készíteni, hogy a motorral egy nagy generátort hajtasz meg, sok nagy akkumlátort teszel fel, töltő- és szabályozóelektronikát, nomeg egy erős villanymotort...

:-)

Egyébként a leggazdaságosabb hajtás talán egy un. lineáris motor lenne, a hátsó keréken (de lehetne mind a kettőn is). A felnin is lennének tekercsek, meg lenne patkóalakú a villán két oldalt.
Mindjárt készítek egy rajzot.
előzmény: (621) Horváth Miklós

622: Varga György -gylab- 2004-09-09 02:09:07

Nem, a link hibas, valaki beleir mindenfeleket. Pl. %22-t a vegere. Nem tudom, ki, de a szerver oldalon van a gond. A helyes link:
http://www.simson.hu/_gylab/elektro_gyik/elektro.html
előzmény: (621) Horváth Miklós

621: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-08 19:32:01

Nem véletlenül hangsúlyoztam, hogy N-es az a motor, avagy sem. Ha valóban N-es, akkor nem lehet csak úgy bekötni a töltést, mert nincsen benne az a berendezés, amely szabályozza a töltőáramot. A tekercs ugyan meg van ezekben is, de nem szabad közvetlenül az akkura kötni, mert az szabályozatlan váltakozó áram. Szóba jöhet a Marci által javasolt megoldás, tehát töltöd te akkutöltővel, vagy pedig többet invesztálsz a dologba, és beszerzed a szabályozó-egyenirányító berendezést is. Ha B-s a motorod, és még nincs kiherélve, akkor elméletileg minden meg van benne, ami szükséges az akku töltéséhez. Azt, hogy milyen akkut vegyél, az határozza meg, hogy milyen feszültségű a töltőtekercs, illetve a az elektromos fogyasztók. Én a 12 V híve vagyok, és ezért is alakítottam át az enyémet ilyenre. Ehhez könnyebb irányjelző relét szerezni, és talán már a 6 V-s izzó után is vadászni kell. Persze ez aztán mindenkinek a saját döntése, és pénztárcája függvénye. De lehet hibrid motort is csinálni, ahol a váltakozó áramú fogyasztók 6 voltosak, az egyenáramúak, pedig 12 voltosak. Azért nyomatom ezt a meggyőződésemet, mert manapság egy 6 V-s irányjelzőrelé, vagy kűrt beszerzése nem kis mutatvány. Arról nem is beszélve, ha 12 V-s az a relé, akkor már lehet elektronikus, amelyek sokkal megbízhatóbbak. (még akkor is, ha az enyém tavasszal szétrobbant). De nem volt gond a pótlása, mert egy autóét tettem be, és kitűnően működik azóta is.

Gyuri elektromos GYIK-ja Itt érhető el És javaslom megnyitás után betenni a „kedvencek” közé, Akkor később is elérhető.

MIKI
előzmény: (618) Kovács Sándor

620: Tóth Barnabás -Brown- 2004-09-08 19:24:28

Ja, Bence szimójába is Verhó kürt van. Elég vicces hangot produkál :))
előzmény: (615) Horváth Miklós

619: Varga György -gylab- 2004-09-07 20:03:13

VillanyGYIK.
előzmény: (614) Kovács Sándor

618: Kovács Sándor --Szunyog-- 2004-09-07 19:15:13

Valószínűleg a motor fogja tölteni. Majd apa beköti. (mivel villanyszerelő) Az akku 6 voltos legyen? (ha már akkunál tartunk, akkor lehet hogy index is lesz.)

617: Báhidszki Márton -Marci- 2004-09-07 18:57:53

Is. Ahogy neked kényelmesebb.
Van aki csak berak egy aksit, oszt indexel, meg dudál, amíg tud.
előzmény: (616) Kovács Sándor

616: Kovács Sándor --Szunyog-- 2004-09-07 18:36:54

Magát a töltést úgy kellene megoldanom, hogy én töltöm, vagy be is lehet kötni úgy, hogy a motor töltse? (lehet, hogy hülyeséget kérdeztem, de nem vagyok túl öreg (17))
előzmény: (615) Horváth Miklós

615: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-07 18:28:14

Ha N-es a simsonod, akkor igen kell akku, és meg kell oldani a töltését is. De ha csak a duda a szíved vágya, akkor sokkal olcsóbb megoldás, ha szerzel egy Riga, vagy Verhovina kürtöt, amelyek váltakozóáramúak. Ezek kicsit muris hangot adnak, mivel feyzültségtől ill frekvenciától függő a hangjuk. De jó nagy ricsjt csinál, és ez a cél.

MIKI
előzmény: (614) Kovács Sándor

614: Kovács Sándor --Szunyog-- 2004-09-07 18:23:02

Hellllo.

Ahhoz, hogy dudát szereljek be, kell valami a dudán kívül. (gondolok itt pl aksira)

613: Varga György -gylab- 2004-09-07 08:18:13

VillanyGYIK.

Amugy peches vagy, vagy benazol. :)
Ugyanolyan megbizhato, mint a tirisztoros, sot a magyar utangyartott tirisztoros cuccnal a megszakitos ezerszer megbizhatobb.

Egyebkent qrva draga. Alaplap, lendkerek, elektronika, trafo. Azaz minden.
előzmény: (612) Albert Krisztián

612: Albert Krisztián 2004-09-07 01:07:32

Sziasztok, nem tudja-e valaki, hogy érdemes-e egy megszakítós gyújtású Simsont elektronikus gyújtásúra átalakítani? Nekem megszakítós van, és már sokadszorra szívok vele (nem beállítási dolog, mindig cserélni kellett rajta valamit), és most már tele van vele a tököm. Vagy csak peches vagyok, és amúgy jó a megszakítós is?

Amúgy mennyibe kerül az átalakítás (mennyi az anyagköltség, és mennyi meló van vele)? Tud valaki olcsón ehhez alkatrészt (még jobb lenne, ha az én alkatrészeimet beszámítanák), ha igen, várom az infót (elérhetőség + ár).

Köszi: Albert Krisztián

611: Horváth Miklós -MIKI- 2004-09-04 18:12:03

Oké, majd csinálok egy képet róla, és elküldöm. De addig is töltsd le azt a ZIP-et a "Letöltések" rovatból, ami ezzel a témával foglalkozik. Akkor már többet fogsz tudni róla. Ez az önindító csak egy elektromotor, az elején némi fogaskerekes áttétellel. A lendkerékre van felrögzítve egy szabadonfutó, rajta a fogaskerékkel. Tehát a fogaskerekek állandóan kapcsolatban vannak. Első hallásra kicsit bizarnak tűnik a megoldás, de a japán robobók többségén is így van ez megoldva. Ott is működik, és s Simsonon is. Csak az a fránya dekni, és a másik cucc. Ezekhez nem sikerült hozzájutnom. Az már nem is izgatott volna, hogy az 51-esen nem fér el a kipufogókönyök alatt az önindító, mivel alapvetően az SR-ekhez találták ki, és ott más vezetésű a kipufogó.

MIKI
előzmény: (605) Tálas Antal

610: Vadász Péter -Petya- 2004-09-04 08:01:00

én úgy csináltam. előbb-utóbb tényleg elolvad, de 1-2 évet így is kibír.

de van más alternatíva is: 1, gyárit veszel, 2, átalakítod trafósra. :)
előzmény: (608) Jenei András

609: Kolb Tamás -custom- 2004-09-04 07:10:07

Az ott elolvad előbb-utóbb.
előzmény: (608) Jenei András

608: Jenei András -rxdns- 2004-09-03 23:53:25

szigszalag a megoldás?..
előzmény: (607) Vadász Péter

607: Vadász Péter -Petya- 2004-09-03 23:15:11

így van. ezzel én is sokat szívtam...
előzmény: (606) Jenei András

730 - 701 | 700 - 671 | 670 - 641 | 640 - 607 | 606 - 577 | 576 - 547 | 546 - 517