Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
90443 - 90414 | 90413 - 90384 | 90383 - 90354 | 90353 - 90303 | 90302 - 90273 | 90272 - 90243 | 90242 - 90213
|
90350: | |
|
Sallay György -skac- |
2020-03-31 14:32:42 |
|
|
Például az SR50-emben a hátsó fény egy ilyen 10mm átmérőjű led, úgy kötöttem, hogy már a gyújtás ráadásakor megkapja 12 Volt egyent, teljesen jó a fénye, este. De azért nappal is látszik, igaz, hogy a hátsó fény nappal még az autóknál sem kötelező, már úgy értem a nappali menetfénynél nem világít.
Ugyanis a rezgés miatt a kis 5 w-os izzószál gyakran elszakadt, ezt megunva átalakítottam.
Féklámpa az maradt a 21 W-os izzószál. És hiába fehér a led, pirosan világít, szerintem még a rendőr szerint is
|
|
|
|
|
90344: | |
|
Sallay György -skac- |
2020-03-31 10:04:03 |
|
|
Én is a saját gyártást javaslom, mondjuk elfordulni nem fog, mert ezekben az irányjelzőkben nem a két csúcsnál van két kis furat, mint más foglalatoknál, hanem a hengeres rész pattan be egy fészekbe, egy rugalmas lemez szorítja oda.
Régebben csináltam nagyfényerejű ledből visszajalzőket, nem vagyok meggyőződve, hogy elég lenne a fénye nappal irányjelzőnek.
Megcsinálni az nem lenne nehéz egy kis kétoldalas nyáklemez csík, meg vagy a régi kupakokat felhasználni, vagy esztergálni sárgarézből, és behasítani, beforrasztani. Azután már csak egy előtétellenállás kell meg a ledek.
|
|
|
|
|
90343: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2020-03-31 07:39:01 |
|
|
Hát, mert máshol nem igazán szempont, hogy mindkét irányból látható legyen a fénye. Szerintem nem fogsz találni. Persze ez csak az én szubjektív véleményem, de jobban jársz, ha magad állsz neki valamit gyártani oda. Igazából azért sem gyártanék ilyet, ha LEDgyártó lennék, mert nem tudnám biztosítani, hogy a világítótest (szofita) ne forduljon el a helyén, a foglalatban. Ha a LED elfordul, akkor lefelé és felfelé világít, nem előre és hátra. Talán pont ezért, már az egy irányba világító LED szofita sem túl jó ötlet.
Régebben vásároltam piacon, nagyméretű 12V-os LED-et próbaképp. Pont az volt a célom vele, hogy kipróbálom hátsólámpában, vagy irányjelzőben, de mondjuk az irányjelző nem is volt cél, mert akkor másik relé kellett volna. A LED világító felülete van vagy 25 mm átmérőjű. Semmiféle előtét nem kell hozzá. Vastagsága alig. Tehát kettőt egymáshoz lehetne fogatni, és akkor világít előre/hátra. Lent van a műhelyben, majd napközben lefényképezem, és felteszem ide a fényképét.
|
|
|
|
|
90331: | |
Szakálos László -Alibiman- |
2019-12-18 17:37:13 |
|
|
Azért nem értettem, hogy ezt miért írtad, mert korábban ezt írtam:
" Viszont a gyakorlatban (és a kapcsolási rajzok szerint) már az 1. állásban is megy a világítás (tompított, refi)."
Merthogy nyilvánvaló a dolog annak, aki jártas a kapcsolási rajzok értelmezésében. Ezzel az a gond, hogy az 1, állásban az EWR nem védi meg az izzót, csak a kettesben. És a képet még jobban kuszálja a rajzon lévő leírás, hogy 0 - Aus, 1 - Ein, 2 Licht. Ez így nem igaz.
Mindegy, dobtam rá egy relét, így csak a kettes állásban megy. Nem túl elegáns megoldás.
|
|
|
|
|
90310: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2019-11-30 21:09:18 |
|
|
Csak feltételezem, hogy miről szólnak a könyvek. Nem olvastam, hallgattam meg őket.
De azt gondolom, hogy a biztosan bekövetkező klímakatasztrófa sem fog kesztyűs kézzel bánni az emberiséggel.
Én nem most kezdtem előhozakodni a Gaia elmélettel, és hasonló aggodalmakkal a Föld tönkretételének okán. Már vagy tíz éve mondogatom. Mára már trend-é vált, és mindenki ezt szajkózza. Annak tudomásulvétele nélkül, hogy az az igazi aggódó, aki leállítja az autóját, lekapcsolja a villanyt, elzárja a gázcsapot, eszébe sem jut repülőre szállni, és minden olyasmiről lemond, amit az új kor vívmányának tekintünk. Valamikorra a XIX század elejére kellene visszamenni, de mindenképpen a gőzgépek előtti korig. Ja, és a Föld lélekszámát tekintve is. Egyébként üres duma az egész. Ezért szoktam mondani, hogy én negyven és hatvan évre teszem azt, amit még az ember eltölthet ezen a bolygón úgy, hogy nem fog tömeges pusztulásba csapni az életkörülmények megváltozása. Ha meg elkezdődik, viszonylag gyors lesz. Először egymást fogják pusztítani az életfeltételek megszerzéséért, aztán akik megszerezték, nekik is el fog fogyni.
|
|
|
|
90443 - 90414 | 90413 - 90384 | 90383 - 90354 | 90353 - 90303 | 90302 - 90273 | 90272 - 90243 | 90242 - 90213 |