Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

90443 - 90408 | 90407 - 90378 | 90377 - 90348 | 90347 - 90318

90443: Pogácsás Gábor -Pogi- 2024-03-09 12:55:53

előzmény: (90441) Vadkerti Imre

90442: Vadkerti Imre -wild- 2024-02-24 22:07:04

Lemaradt, 6V jelenleg.

90441: Vadkerti Imre -wild- 2024-02-24 22:05:33

Szevasztok.
1978as s50n. Tirisztoros gyujtásura szeretném átalakitani
,mit kell hozzá beszerezni? Köszönöm szépen

90440: Fehér Ferenc 2023-06-30 18:58:12

Lehet hogy a jeladó máshol van, de a reteszhorony is a főtengelyben. És a két csavar helye is benne van a lendítőkerékben. ami a ventilátort tartja.
előzmény: (90438) Szőcs Ferenc

90439: Balázs K. Gábor 2023-06-20 15:35:49

Szia!
Az nem normális, hogy a jeladó bele ér a mágnesbe, ha minden jó, akkor nem szabad neki S50, Turbós blokkon sem.
Meg kell nézni nem üt-e a főtengely, vagy akár a lendkerék, központosan van-e felrakva az alaplap.
Az utángyártott ék is okozhatja mert túl magas és nem fekszik fel tőle normálisan a lendkerék kúpja a főtengelyre (tehát ütni fog).
A 180 fokkal való elforgatást simán meg tudod oldani úgy is, hogy nem raksz éket (az ék nem tart, csak pozícionál) a főtengelybe és nem az alaplapot forgatod el, hanem a lendkereket.
A legnagyobb gond szerintem a turbós blokknál a gyári elektronikus (tirisztoros) gyújtással, hogy a lendkerékre tudtommal nem lehet felrakni a turbó hűtés lapátját.
előzmény: (90438) Szőcs Ferenc

90438: Szőcs Ferenc -Feri38707- 2023-06-16 12:45:44

Üdvözlet minden Simsonosnak!
Régebben egyik hozzászóló megkérdezte,hogy a turbós Schwalbéjába hogyan tudna elektronikus gyújtást beszerelni.Ez a blokk gyakorlatilag ugyanolyan,mint a Staré.A felsorolt alkatrészek,úgymint :jeladós alaplap,a hozzávaló lendkerék,a tirisztor(steuergeber) az ELBA,az EWR rendelkezésre állnak,de:az alaplap jeladója
a lendkerék ráhúzásakor egymásbaér!Nem szólva arról,hogy a gyújtás nem lent,mint a megszakítósnál,hanem fent történik,azaz az alaplapot száznyolcvan fokkal el kell fordítani ahhoz,hogy a felső holtpont,az alaplapi jeladó,és a lendkerék adópontja egy helyre essen.
Kérdés:van erre megoldás?Vagy pedig marad a megszakítós hat voltos,15/15w .
Köszönöm a választ.

90437: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-05-11 22:01:12

..

90436: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-05-11 22:00:30

..

90435: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-05-11 21:59:47

..

90434: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-05-11 21:54:46

90433: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-05-11 21:31:51

Sziasztok!
Akkor pár szóban...
Mutat akku töltöttséget és 2darab hőgomba van a dobozban, ami 150fokig mér. Az óralapján 1gomb található, azzal tudod a méréseket váltogatni. Meglepően pontos de, hogy meddig lesz... A bekötés nagy része egyszerű (autónál)
Amit én alkalmaztam, azoknál az óráknál jó amin van 6hengeres állítás.
A kis panelről leforrasztottam a szenzort, (ez egy mágnesérzékelő ami a mágnes polaritását is meg tudja különböztetni, így a 6ból csak 3 mágnest fok jelezni) egy vékony 3eres kábelt iktattam a panel és a szenzor közé, akkorát ami beér az akku mellé, ott kapott helyet a panel.
Lábak: GND- negatív, VCC- pozitív, A0- megy az órára
A szenzornál a vezetékre vékony zsugorcsöveket használtam, így kb olyan vastag lett a szigetelés mint a szenzor. 4,5mm-es fúróval fúrtam egy lyukat a világítás és a töltőtekercs közé, kb 3mm-re a peremtől, ide húztam be a kis szenzort úgy, hogy az egyik lapos fele kifelé nézzen.
az egész nekem 6000ft-ba került (ez sajnos változott)
Remélem valamennyire érthető :)
Ha sikerül rakom a képeket is (ha nem akkor kérném valaki segítséget)
https://www.aliexpress.com/item/10000310488017.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dA7zwEG

https://www.aliexpress.com/item/32824654109.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4djSsGQ0

90432: Török Béla -DOM- 2021-05-11 15:13:09

Sziasztok! Napokban hozzám került egy s53-as simson,aminek a világítását szeretném bekötni
Sajnos nincsenek meg a gyári lámpák csak a hátsó. Megtaláltam a gyári feszültség szabályzójat (vagyis remelem h ez az 12v42w van ráírva. 6 vezeték megy rá. 31c 59, 59ab 59a 59b 31. Ezek közül melyik lenne a pozitív és negatív szál? Vagy,ha valaki leírná pontosan melyik melyik szál.

90431: Gombkötő Attila -23gt- 2021-05-09 09:11:41

Persze valakit érdekel, tegyél be beszerezés módját , árat, képet és a műszer működésének megbízhatóságáról is jó lenne néhány szó.
előzmény: (90430) Gy. Zoltán

90430: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-05-08 21:55:43

Sziasztok!
Biztos futottatok már bele; kínai autós fordulatszámmérőbe.
A napokban raktam a mocira egyet. Ha érdekel valakit leírom, hogyan csináltam...

90429: Fehér Ferenc 2021-04-30 20:29:25

A gyáriban csak egy relé van, mikor behúz világít az index.
előzmény: (90428) Dráviczki Róbert

90428: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-22 14:40:10

Biztosan sokan ismerik a 12V-os ELBA fesszabot. Amikor rákapcsolom az akkut kattan egyet és onnantól kezdve gyakorlatilag szabályozza a feszültséget. Gondolom behúz egy tekercs, ami fogyasztóként kb. 5-6 nap alatt teljesen leszívja az akkumat. Bekötése pofon egyszerű, 31 test, 59 betáp, 49 akku, 49a index.

Én úgy oldottam meg, hogy az ELBA 49-es lába és az akku közzé tettem egy kapcsolót, ha nem megyek a motorral kikapcsolom. Eddig 2 hónap volt a maximum, ameddig nem indítottam a motort és az akku jó volt.

Másnak is leszívja az akkut, vagy csak nekem? A gyújtáskapcsolóra rá lehet kötni? Mert ugye gyárilag nem kell gyújtásra kötni.

90427: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-04-11 17:52:57

Nagyon köszönöm!

90426: Gombkötő Attila -23gt- 2021-04-10 16:02:56

Tudsz venni 6 V és 12 V feszültségkorlátozót BABETTA --hoz van forgalomban Persze abban is varisztor dolgozik. https://alkatreszkiraly.com/spd/2100000198375/BABETTA-210-FESZULTSEG-KORLATOZO-12V
előzmény: (90422) Gy. Zoltán

90425: Gombkötő Attila -23gt- 2021-04-10 15:57:23

A ( regler , ac ) vezetékét összekötheted a ( sense )vezetékével !
előzmény: (90419) Gy. Zoltán

90424: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-04-05 19:02:36

Aha....
🤔
Ez mondjuk eszembe sem jutott!
De nem is találom szimpatikusnak a plusz terhelést.
Akkor inkább marad így, vagy teszek bele még egy szabályzó.
Nagyon köszönöm!

90423: Tóth Zoltán -PiciZ- 2021-04-04 16:35:26

Elvileg azon a lábon nem is fogsz áramot mérni azt a lábat párhuzamosan kell kötni a védendő égővel és gondolom én egy adott feszültség felett elkezdi egy ellenálláson keresztül testre húzni a plusz áramot azaz elfűti
előzmény: (90422) Gy. Zoltán

90422: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-04-04 09:26:02

Nagyon köszönöm!
A kép illesztése nem ment :(

https://glmotor.hu/feszultsegszabalyzo/551-feszultseg-szabalyzo-kinai-gy6-50-4t-honda-kymco-robogo.html

Erről lenne szó. Volt itthon. Lehet, hogy valami nem tökéletes. De nekem A 4. lábon nem jön ki semmi.
A töltés jó. Most az égőket egy itthon tákolt elektronika védi. Valahol azt olvastam, hogy ezek a szabályozók vagy töltenek, vagy izzót védenek, de a kettő nem megy egyszerre.

Köszönöm, hogy foglalkoztok a témával!

Az egész egy tegnapra tervezett motorozásra végett volt.. Sajnos a hideg törölt mindent....

90421: Tóth Zoltán -PiciZ- 2021-04-03 21:10:12

A REGLER láb elvileg a váltakozó áramot szabályozza magyarul védi az égőket a kiégéstől ha sokat termelne a tekercs
előzmény: (90419) Gy. Zoltán

90420: Pogácsás Gábor -Pogi- 2021-04-03 18:22:16

Szia!
Saját tapasztalatom nincs. Bár régebben foglalkoztatott a téma.
Nagyjából arra emlékszem, hogy a 3KJ feszültség szabályzóról volt szó a fórumon. Ez talán segíthet a keresgélésben.
előzmény: (90419) Gy. Zoltán

90419: Gy. Zoltán -Zolly- 2021-03-29 19:41:53

Sziasztok!
Én is új vagyok.
Szintén segítséget kérnék..
Keresgéltem, de nem találtam hasonló jegyzetet.
Van egy gyerekkori dédelgetett szimim :)
Az elmúlt hónapokban kb 20 év után vettem elő.
(eddig gondosan takargatva, csak néha büszkén mutogatni toltam ki)
Ripityáraszedés után most állt össze..
6 voltos tirisztoros volt (lehet nem gyári) , most 12voltos lett. Sajnos rám is gagyi cuccot sóztak.
A feszültségszabályzó egy kalap k...t nem ért. Így körbenéztem mi van itthon és kezdtem a gányolást. Tettem bele még egy 12v 42w-os világítótekercset egy Kínai feszültségszabályzót és egy egyenirányító diódát még a biztosíték elé.
Így most töltés remek, 1. tekercs csak egy az első led-es izzót küldi, 2.tekercs a többit, minden működik,.
Kérdésem: szerintetek okozhat bármi kárt, vagy maradhat? (azt tudom, hogy gányolás)
2.a már itt emlegetett kínai feszültségszabályzó

REGLER lábával nem tudok mit kezdeni... :-s
A többit kötöttem és van megfelelő töltés.
Akinek van benne tapasztalata/ rálátása kérem írja le a véleményét.

90418: Lengyel László -llax- 2021-01-25 01:41:55

Működhet, de az adott géphez kellene illeszteni.
előzmény: (90409) Horváth Miklós

90417: Fehér Ferenc 2021-01-24 10:13:22

Az említett varisztor. A 275V AC nem tudom sok-e hátha más tudja.
szöveg amire klikkelsz
És a cdi

Megbontás nélkül is beköthető a 14 és 31 pont közé.
előzmény: (90415) Lukács Gábor

90416: Horváth Miklós -MIKI- 2021-01-24 00:26:17

Félreértettél bennünket.
Régen úgy volt minden igaz, ahogy a kereskedők mondták neked. A gyújtáshoz az általad vásárolt alkatrészeken kívül semmi másra nem volt szükség. De aztán ahogy írtam, a ma kapható gerjesztőtekercsek már nem olyanok, mint a gyáriak. Ezt a hibájukat nem feszültségszabályozóval lehet kiküszöbölni. A Feri által említett "varisztor" egy elektronikai elem, mint például egy ellenállás, dióda, vagy tranzisztor. A varisztornak van egy talán jól mondom, "Letörési feszültsége" . Alapesetben a varisztor nem vezeti a feszültséget. Ezért aztán be lehet kötni a gerjesztőtekercs és a motor fémrésze, tehát a testelése közé. Amikor a motor elkezd jobban pörögni, és vele el kezd növekedni a feszültség, akkor a varisztor, a rá jellemző feszültség elérésekor vezetővé válik, és a tulajdonképpen zárlatra viszi a tekercset, de nem engedi tovább növekedni a feszültséget. Így óvja meg a varisztor a tirisztoros elektronika tönkremenetelét.

Ténylegesen a Simsonokban a (régiekben) nem volt feszültségszabályozó. Ami volt bennük, töltőberendezésnek nevezték, és csak azokhoz a motorokhoz kellett, amelyben akkumulátor is volt. De az egy másik történet.
előzmény: (90415) Lukács Gábor

90415: Lukács Gábor -luky21- 2021-01-23 22:02:33

Helló Miki!

Elsősorban köszönöm neked és a többieknek a segítséget,így már értem.A boltban elmondtam, világosan,hogy mit szeretnék,(gyári,ismétlem,gyári S51n-t megszakítóst-tirisztorosra alakítani)elég sokan járnak oda vásárolni,ahogy látom-hallom értenek hozzá mármint az eladók.Megkérdeztem mi kell az átalakításhoz? - Alaplap tekercsekkel,lendkerék,trafó,tirisztor.A feszültségszabályzót senki a világon nem említette.Annyit mondtak,hogy úgy kössem,hogy egy billenőkapcsolóval álljon le és ne a slussal a bilux kapcsolón.Ok.A gyári 51n-s ben pedig gyárilag nincs fesszabályzó(vagyis tirisztoroshoz való) ezt a boltban tudhatták vna. mégsem mondták.Most nem az mert látom rákerestem az még +12000ft,de akkor tudom,hogy anélkűl el se vigyem a cuccokat,mert kisüti a gerjesztőtekercs a tirisztort a picsába!Na mind1!2 db tirisztor kisütve.46000 bukó és nincs gyújtás.Sajnos későn regisztáltam ide,mert itt tudtam meg azt is utólag,hogy a hőtágulások miatt a jeladó-impulzustekercs is meg fogja adni magát előbb-utóbb még ha működik a rendszer akkor is(azt is lehet majd faragni forrasztgatni).Drága tapasztalat,maradok a megszakítós gyújtásnál olvastam itt 1-2 trükköt a stabilizálására.

Még egyszer köszönöm nektek a magyarázatot és a segítséget!
előzmény: (90408) Horváth Miklós

90414: Horváth Miklós -MIKI- 2021-01-23 13:13:43

Hát de ha igaz, ami a filmen van, akkor ennél nem nagyon lehet egyszerűbbet csinálni. A megfelelő kapacitású és feszültségű kondenzátor, meg egy home made tekercs.
előzmény: (90413) Fehér Ferenc

90413: Fehér Ferenc 2021-01-23 10:56:11

Régebben nézegettem ilyeneket, én valami indukciós főzőlap átalakításon gondolkodtam.
előzmény: (90409) Horváth Miklós

90412: Fehér Ferenc 2021-01-22 19:52:39

Mindkettőre volt már példa.
előzmény: (90411) Horváth Miklós

90411: Horváth Miklós -MIKI- 2021-01-22 19:30:18

De feltételezem, Te építettél egy új elektronikát, és abba tetted bele a varisztort. Tehát nem egy boltban vásárolt elektronika mellé van odabiggyesztve.
előzmény: (90410) Fehér Ferenc

90410: Fehér Ferenc 2021-01-22 17:41:00

Ahogy olvastam egy külső tekercs jutott eszembe, aztán írtad is a végén. Én az enyémbe egy varisztort tettem ez végzi a szabályozást/védelmet.
előzmény: (90408) Horváth Miklós

90409: Horváth Miklós -MIKI- 2021-01-22 15:30:45

Llax ha erre jársz, légy szíves nézd meg a filmet, és írd le a véleményed. Tényleg működhet a dolog?

90408: Horváth Miklós -MIKI- 2021-01-22 19:36:12

Te nem rontottál el semmit, nem a Te hibád.
Az alaplapon lévő gerjesztőtekercs a hibás. Valamiért ezt a tekercset nem úgy készíti az utángyártó, mint az eredetit. Az eredeti az úgy épül fel, hogy a tekercstesten legalul van egy nagy keresztmetszetű kis menetszámú tekercs, melynek tekercselési iránya ellentétes a gerjesztő tekercsel, és ez a "Sönt tekercs" rövidre van zárva.
Ennek olyan hatása van, hogy amikor a motor fordulata alacsony, akkor a kis menetszám de még inkább a kis frekvencia miatt szinte semmit nem csinál a "sönt tekercs" . A fordulatszám növekedésével viszont elkezd életre kelni, és teszi a dolgát, tehát megpróbálja lerontani a vasmagban kialakuló mágneses erőteret. A méretezéséből adódóan ez éppen úgy sikerül neki, hogy a gerjesztőtekercs még elegendő feszültséget állítson elő a tirisztoros elektronikában lévő tárolókondenzátor töltéséhez, de még ne károsítsa az elektronikában lévő félvezetőket.

Sajnos az utángyártott gerjesztőtekercsekből hiányzik ez a rövidre zárt tekercs. Ennek hiányában a tekercs feszültsége olyan nagy mértékben megnő, hogy tönkreteszi a félvezetőket az elektronikában.
Érdemes rámérned így, hogy éppen nincs üzemképes tirisztoros elektronika a motorodban, hogy rúgásra mekkora feszültség jön le a piros színű vezeték és a fém rész között.Gyanítom, hogy már rúgásra is a 200V -ot közelíti.

Megoldás egy eredeti, gyári NDK-s gerjesztő tekercs lehetne. Illetve én még megpróbálkoznék utólag, a tekercsre kívülre egy sönt tekercset készíteni. Persze ez szöszölős munka, mert a tekercselés irányát is csak próbával lehet megállapítani. A tekercs hűtését is hátrányosan befolyásolja egy ilyen sönt. szóval nyögvenyelős, de próbálkozni lehet.
előzmény: (90407)

90443 - 90408 | 90407 - 90378 | 90377 - 90348 | 90347 - 90318