Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
90443 - 90408 | 90407 - 90378 | 90377 - 90348 | 90347 - 90318
|
90439: | |
Balázs K. Gábor |
2023-06-20 15:35:49 |
|
|
Szia!
Az nem normális, hogy a jeladó bele ér a mágnesbe, ha minden jó, akkor nem szabad neki S50, Turbós blokkon sem.
Meg kell nézni nem üt-e a főtengely, vagy akár a lendkerék, központosan van-e felrakva az alaplap.
Az utángyártott ék is okozhatja mert túl magas és nem fekszik fel tőle normálisan a lendkerék kúpja a főtengelyre (tehát ütni fog).
A 180 fokkal való elforgatást simán meg tudod oldani úgy is, hogy nem raksz éket (az ék nem tart, csak pozícionál) a főtengelybe és nem az alaplapot forgatod el, hanem a lendkereket.
A legnagyobb gond szerintem a turbós blokknál a gyári elektronikus (tirisztoros) gyújtással, hogy a lendkerékre tudtommal nem lehet felrakni a turbó hűtés lapátját.
|
|
|
|
|
90438: | |
Szőcs Ferenc -Feri38707- |
2023-06-16 12:45:44 |
|
|
Üdvözlet minden Simsonosnak!
Régebben egyik hozzászóló megkérdezte,hogy a turbós Schwalbéjába hogyan tudna elektronikus gyújtást beszerelni.Ez a blokk gyakorlatilag ugyanolyan,mint a Staré.A felsorolt alkatrészek,úgymint :jeladós alaplap,a hozzávaló lendkerék,a tirisztor(steuergeber) az ELBA,az EWR rendelkezésre állnak,de:az alaplap jeladója
a lendkerék ráhúzásakor egymásbaér!Nem szólva arról,hogy a gyújtás nem lent,mint a megszakítósnál,hanem fent történik,azaz az alaplapot száznyolcvan fokkal el kell fordítani ahhoz,hogy a felső holtpont,az alaplapi jeladó,és a lendkerék adópontja egy helyre essen.
Kérdés:van erre megoldás?Vagy pedig marad a megszakítós hat voltos,15/15w .
Köszönöm a választ.
|
|
|
|
|
90433: | |
Gy. Zoltán -Zolly- |
2021-05-11 21:31:51 |
|
|
Sziasztok!
Akkor pár szóban...
Mutat akku töltöttséget és 2darab hőgomba van a dobozban, ami 150fokig mér. Az óralapján 1gomb található, azzal tudod a méréseket váltogatni. Meglepően pontos de, hogy meddig lesz... A bekötés nagy része egyszerű (autónál)
Amit én alkalmaztam, azoknál az óráknál jó amin van 6hengeres állítás.
A kis panelről leforrasztottam a szenzort, (ez egy mágnesérzékelő ami a mágnes polaritását is meg tudja különböztetni, így a 6ból csak 3 mágnest fok jelezni) egy vékony 3eres kábelt iktattam a panel és a szenzor közé, akkorát ami beér az akku mellé, ott kapott helyet a panel.
Lábak: GND- negatív, VCC- pozitív, A0- megy az órára
A szenzornál a vezetékre vékony zsugorcsöveket használtam, így kb olyan vastag lett a szigetelés mint a szenzor. 4,5mm-es fúróval fúrtam egy lyukat a világítás és a töltőtekercs közé, kb 3mm-re a peremtől, ide húztam be a kis szenzort úgy, hogy az egyik lapos fele kifelé nézzen.
az egész nekem 6000ft-ba került (ez sajnos változott)
Remélem valamennyire érthető :)
Ha sikerül rakom a képeket is (ha nem akkor kérném valaki segítséget)
https://www.aliexpress.com/item/10000310488017.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dA7zwEG
https://www.aliexpress.com/item/32824654109.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4djSsGQ0
|
|
|
|
|
90419: | |
Gy. Zoltán -Zolly- |
2021-03-29 19:41:53 |
|
|
Sziasztok!
Én is új vagyok.
Szintén segítséget kérnék..
Keresgéltem, de nem találtam hasonló jegyzetet.
Van egy gyerekkori dédelgetett szimim :)
Az elmúlt hónapokban kb 20 év után vettem elő.
(eddig gondosan takargatva, csak néha büszkén mutogatni toltam ki)
Ripityáraszedés után most állt össze..
6 voltos tirisztoros volt (lehet nem gyári) , most 12voltos lett. Sajnos rám is gagyi cuccot sóztak.
A feszültségszabályzó egy kalap k...t nem ért. Így körbenéztem mi van itthon és kezdtem a gányolást. Tettem bele még egy 12v 42w-os világítótekercset egy Kínai feszültségszabályzót és egy egyenirányító diódát még a biztosíték elé.
Így most töltés remek, 1. tekercs csak egy az első led-es izzót küldi, 2.tekercs a többit, minden működik,.
Kérdésem: szerintetek okozhat bármi kárt, vagy maradhat? (azt tudom, hogy gányolás)
2.a már itt emlegetett kínai feszültségszabályzó
REGLER lábával nem tudok mit kezdeni... :-s
A többit kötöttem és van megfelelő töltés.
Akinek van benne tapasztalata/ rálátása kérem írja le a véleményét.
|
|
|
|
|
90417: | |
Fehér Ferenc |
2021-01-24 10:13:22 |
|
|
Az említett varisztor. A 275V AC nem tudom sok-e hátha más tudja.
szöveg amire klikkelsz
És a cdi
Megbontás nélkül is beköthető a 14 és 31 pont közé.
|
|
|
|
|
90416: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2021-01-24 00:26:17 |
|
|
Félreértettél bennünket.
Régen úgy volt minden igaz, ahogy a kereskedők mondták neked. A gyújtáshoz az általad vásárolt alkatrészeken kívül semmi másra nem volt szükség. De aztán ahogy írtam, a ma kapható gerjesztőtekercsek már nem olyanok, mint a gyáriak. Ezt a hibájukat nem feszültségszabályozóval lehet kiküszöbölni. A Feri által említett "varisztor" egy elektronikai elem, mint például egy ellenállás, dióda, vagy tranzisztor. A varisztornak van egy talán jól mondom, "Letörési feszültsége" . Alapesetben a varisztor nem vezeti a feszültséget. Ezért aztán be lehet kötni a gerjesztőtekercs és a motor fémrésze, tehát a testelése közé. Amikor a motor elkezd jobban pörögni, és vele el kezd növekedni a feszültség, akkor a varisztor, a rá jellemző feszültség elérésekor vezetővé válik, és a tulajdonképpen zárlatra viszi a tekercset, de nem engedi tovább növekedni a feszültséget. Így óvja meg a varisztor a tirisztoros elektronika tönkremenetelét.
Ténylegesen a Simsonokban a (régiekben) nem volt feszültségszabályozó. Ami volt bennük, töltőberendezésnek nevezték, és csak azokhoz a motorokhoz kellett, amelyben akkumulátor is volt. De az egy másik történet.
|
|
|
|
|
90415: | |
Lukács Gábor -luky21- |
2021-01-23 22:02:33 |
|
|
Helló Miki!
Elsősorban köszönöm neked és a többieknek a segítséget,így már értem.A boltban elmondtam, világosan,hogy mit szeretnék,(gyári,ismétlem,gyári S51n-t megszakítóst-tirisztorosra alakítani)elég sokan járnak oda vásárolni,ahogy látom-hallom értenek hozzá mármint az eladók.Megkérdeztem mi kell az átalakításhoz? - Alaplap tekercsekkel,lendkerék,trafó,tirisztor.A feszültségszabályzót senki a világon nem említette.Annyit mondtak,hogy úgy kössem,hogy egy billenőkapcsolóval álljon le és ne a slussal a bilux kapcsolón.Ok.A gyári 51n-s ben pedig gyárilag nincs fesszabályzó(vagyis tirisztoroshoz való) ezt a boltban tudhatták vna. mégsem mondták.Most nem az mert látom rákerestem az még +12000ft,de akkor tudom,hogy anélkűl el se vigyem a cuccokat,mert kisüti a gerjesztőtekercs a tirisztort a picsába!Na mind1!2 db tirisztor kisütve.46000 bukó és nincs gyújtás.Sajnos későn regisztáltam ide,mert itt tudtam meg azt is utólag,hogy a hőtágulások miatt a jeladó-impulzustekercs is meg fogja adni magát előbb-utóbb még ha működik a rendszer akkor is(azt is lehet majd faragni forrasztgatni).Drága tapasztalat,maradok a megszakítós gyújtásnál olvastam itt 1-2 trükköt a stabilizálására.
Még egyszer köszönöm nektek a magyarázatot és a segítséget!
|
|
|
|
|
90408: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2021-01-22 19:36:12 |
|
|
Te nem rontottál el semmit, nem a Te hibád.
Az alaplapon lévő gerjesztőtekercs a hibás. Valamiért ezt a tekercset nem úgy készíti az utángyártó, mint az eredetit. Az eredeti az úgy épül fel, hogy a tekercstesten legalul van egy nagy keresztmetszetű kis menetszámú tekercs, melynek tekercselési iránya ellentétes a gerjesztő tekercsel, és ez a "Sönt tekercs" rövidre van zárva.
Ennek olyan hatása van, hogy amikor a motor fordulata alacsony, akkor a kis menetszám de még inkább a kis frekvencia miatt szinte semmit nem csinál a "sönt tekercs" . A fordulatszám növekedésével viszont elkezd életre kelni, és teszi a dolgát, tehát megpróbálja lerontani a vasmagban kialakuló mágneses erőteret. A méretezéséből adódóan ez éppen úgy sikerül neki, hogy a gerjesztőtekercs még elegendő feszültséget állítson elő a tirisztoros elektronikában lévő tárolókondenzátor töltéséhez, de még ne károsítsa az elektronikában lévő félvezetőket.
Sajnos az utángyártott gerjesztőtekercsekből hiányzik ez a rövidre zárt tekercs. Ennek hiányában a tekercs feszültsége olyan nagy mértékben megnő, hogy tönkreteszi a félvezetőket az elektronikában.
Érdemes rámérned így, hogy éppen nincs üzemképes tirisztoros elektronika a motorodban, hogy rúgásra mekkora feszültség jön le a piros színű vezeték és a fém rész között.Gyanítom, hogy már rúgásra is a 200V -ot közelíti.
Megoldás egy eredeti, gyári NDK-s gerjesztő tekercs lehetne. Illetve én még megpróbálkoznék utólag, a tekercsre kívülre egy sönt tekercset készíteni. Persze ez szöszölős munka, mert a tekercselés irányát is csak próbával lehet megállapítani. A tekercs hűtését is hátrányosan befolyásolja egy ilyen sönt. szóval nyögvenyelős, de próbálkozni lehet.
|
|
|
|
90443 - 90408 | 90407 - 90378 | 90377 - 90348 | 90347 - 90318 |