Események, Rendezvények:

Pest

Tour Slovenija + Videó
2010-08-06

Az összes kép letöltése (RAR - 23 MB)

Augusztus 6-án, a túra hivatalos kezdeti napján, motorra ültem reggel negyed 10-kor, miután nagy nehezen elértem Donát elnök urat, hogy tartsa meg a megbeszélt helyzetjelentést a szombathelyi időjárásról. Szerencsére az idő kedvezett és kitartott egész nap, pedig esőt jelzett az időjós. Szombathelyre érve a Spar parkolóban már vártak. Megvártuk az Elnököt míg elvégzi csoki vásárlását és indultunk tovább.

KT-hoz érve felkészítettük a motorokat a nagy útra (elsőfék javítás, spirál csere, huzat csere, stb.), Donáttal „hontalanok” révén, a helyi bisztróban megettük a 4 kolbászos ebédünket és tovább áltunk, leforgattuk a délutánra megbeszélt filmet (hamarosan...). Forgatás után elindultunk ismét a Spar parkolóba, ott fájdalmas búcsút vettünk Tomitól, és Ádámmal együtt, 3-an elindultunk Magyarlakra, szerény kis hajlékomba. Ádám és Donát hamar otthon érezték magukat, majd hajnalban fél 2 kor nyugovóra tértek.

Reggel fél 7 kor ébredtem, nagy csodálatomra esett az eső. Ádámmal kocsiba ültünk és elmentünk a helyi kisboltba, hogy megvegyük az útravalót és a reggelit. Donátot ismét felkeltettük majd megreggeliztünk. Fél 10-kor úgy határoztunk, hogy eléggé alább hagyott az eső ahhoz, hogy elindulhassunk, majd kicsivel 10 óra után útra keltünk a szlovén határ felé.

Határhoz érve löttünk pár fényképet Szlovénia első métereiről, majd nekivágtunk az ismeretlennek. Az aszfaltos utat hamar poros/sáros út váltotta fel, ahol egyeseknek gondjai voltak az úton maradással. Hamar rájöttem hogy a GPS rosszul van beállítva. Első megálló Murska Sobota (Muraszombat) volt, ahol megnéztük a Szapáry kastélyt. Útban Maribor felé egy buszmegállóban megálltunk pihenni és Donát ecsetelte, hogy neki mennyire melegszik a motorja. Mivel én voltam a GPS birtokában, a hosszabb, több km-es szakaszokon intésemmel előre engedtem, majd az út végén bevárt minket.

Mariborban sajnos csak a Piramidákat tudtk megnézni idő hiány miatt. Ádámék elég nehezen tudtak felmászni a parton a kilátohoz, de végül is sikerült nekik. A lejövetel már könnyeben ment, viszonylag (videó). Maribor után Ptujba motoroztunk át, de fél úton megállítottak minket a rend szlovén őrei. Mindjárt galibát okozott nekünk, hogy Donát otthon hagyta a zöld, biztosítást igazoló lapot. Szerencsére a csinos fiatal rendőrlány hamar tovább engedett minket, lehet hogy Donát kétségbe esett angol nyelvre kicsit hasonlító magyarázkodásának köszönhetjük csak. Folytattuk az utunkat Ptuj-ba, ahol megnéztük a több, mint 500 éves víztornyot, aminek az oldalán még bent voltak az ágyú golyók. Ádám elfogyasztotta a jól megérdemelt hazai hamburgert, majd tovább áltunk és Magyarország felé vettük az irányt. Kb 30 km-re a határ előtt a GPS lemerült, de szerencsére segítőkész MZ-s motorosok segítettek, és elmagyarázták merre van a legközelebbi határ.

Kicsit motoroztunk még Szlovéniában, de a határ után betértünk egy pizzára Őribe, majd mindenki, mint a jóllakot óvodás, az Ádám szerint 1-1 kiló többlet súllyal, elindult hazafelé.