Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
166735 - 166706 | 166705 - 166676 | 166675 - 166646 | 166645 - 166616
|
166729: | |
Almási Tibor -horex Kistarcsa- |
2023-09-22 18:19:21 |
|
|
Köszönöm, akkor a lábam romlott bizonyára. Panaszkodtam én a dokinőnek, de érszűkületnek szokása javulni :(
Rémlik nekem hogy a váltóban van egy acél darab, két körömmel rajta ami lökdösi a váltóhengert
Ha az a két köröm "közelebb lenne egymáshoz"...?
Erő növelés nem megy, így is ócska már a lábam :(
|
|
|
|
|
166728: | |
|
Sallay György -skac- |
2023-09-22 13:56:32 |
|
|
Azzal a nagy pedálúttal nem tudsz mit kezdeni, az szerkezeti adottság. (perverzebbek esetleg, ha rövidítenek a karon, akkor csökkenhet, de megnő a váltáshoz szükséges erő egyúttal, meg kényelmetlenebb is lesz, úgy, hogy nem javaslom)Az a kis holtjáték ami alapból van, azt a központosító rugó két fülének hajlításával ki lehet küszöbölni, főleg kisipari rugónál van vele ez a jelenség. De az a holtjáték annyira kicsi, kicsi hogy nem érdemes bántani.
|
|
|
|
|
166727: | |
Almási Tibor -horex Kistarcsa- |
2023-09-22 11:55:00 |
|
|
Jó napot!
Sajnos újra itt :( Kivonták az autómat a forgalomból, nem az én hibámból, úgyhogy most Simson S51
Szerintem nagy a váltókarom holtjátéka az 1es és a kettes között. Lehet-e ezt korrigálni a beállítócsavarral, vagy akkor a többi sebesség beállitása romlik el?
A váltókarnak van egy pici holtjátéka le fel, amikor még a rugóerőt nem érezni, később érezni a rugót hogy ha húznám-tolnám váltana. Ezek a holtjátékok nyilván összeadódnak
A többi sebességgel nincs gondom
Ha az állítócsavar változtatás nem old meg semmit, milyen alkatrész kellene előre megvenni, mert a lábamnak /és a botomnak/ nagyon mesze van a motorosbolt?
Szavam nem lehet rá mert az utóbbi években csak filc, km + a többi bowden olajozgatás volt, pöccre indul és gyenge 60-at megy
Persze már a lábfejem se mozdul ahogy kellene más gond is van, szoval megöregedtem a motorozáshoz, de most ez van
|
|
|
|
|
166709: | |
Kaluczky Marcell -Marsellus- |
2022-06-26 16:50:27 |
|
|
Sziasztok!
Kuplung problémával kapcsolatban tudnátok segíteni, illetve tudtok valakit, aki nagyon-nagyon ért a weboldal névadó motorkerékpárjának szereléséhez?
Horváth Miklós mestert elértem telefonon, de ő is csak azzal a javaslattal tudott élni, hogy a csepeli Molnár Zoltánt keressem fel és tőle érdeklődjek, őt azonban a buzerpipa@freemail címén és facebookon (https://www.facebook.com/zsoli.zsoker) nem tudom elérni, nem válaszol. Ha valaki tudja esetleg a telefonszámát, vagy egyéb élő elérhetőségét, azt esengve kérem, hogy ossza meg velem!
A probléma hosszabban kivejtve a következő:
A blokkot legutóbb magam szedtem szét és raktam össze, igen nagy odafigyeléssel. A kuplungot első nekirugaszkodásra meghagytam az eredetinek. A kuplung már az első indításnál éktelen csörömpölő hangot hallatott. Mikor egyáltalán rájöttem, hogy ezt a hangot a kuplung okozza, nosza rajta levettem azt és nagyon örültem, mert azt HITTEM meg van a hiba oka. A kuplungkosár bronzperselyei szét voltak verve.
Ekkor felmértem a kuplung alkatrészeinek állapotát és mérlegelni kezdtem, mit lenne érdemes tenni: felújítani az eredetit, vagy komplett újat venni. (A kuplungagy meglehetősen szar állapotú volt, a lemezek már közepes mértékben lógtak rajta, a perselyek cseréjére eszközök hiányában nem akartam vállalkozni, a tányérrugó fogainak végei erősen elhasználódtak, stb.) Újat vettem, (kosár és betét, illetve főtengely fogaskerék is) MZA gyártmányt, bíztam ebben a márkában.
Az alkatrészek megérkeztek, felszereltem őket, nagy nehezen összehalásztam egy megfelelő vastagságú hézagolót (0,2-0,25 mm lett az axiális játék) és akkor el mertem vele indulni.
Már kezdetben is - ha jól emlékszem hallható volt valami zaj, de némiképp mérséklődött... aztán visszaerősödött. Leengedtem az olajat, levettem a kosarat és megrökönyödésemre tapasztaltam, hogy az új kosár perselyét is elkezdte szétverni a különös jelenség manifesztációja.
Sokat agyaltam és nézelődtem rajta, míg nagy nehezen észrevettem, hogy a tányérrugó ferdén emel ki! (Tehát a kinyomó pálcák nyomására a kuplungtányér az egyik szélén kevésbé távolodik a lamelláktól, mint a túloldalán.)
Amikor EZT a hibát is megtaláltam, megint nagyon megörültem, mert gondoltam ez okozza a gondot... mostanra sokat agyaltam rajta és már nem vagyok benne olyan biztos.
Itt hozzáteszem, hogy mielőtt magam újítottam fel a blokkot, a kuplungtengelyen már láthatók voltak a kosár perselyei által képződött szétverés nyomai, tehát a magam okozta felújítás előtt a probléma már megvolt, csak akkorról nem voltak olyan határozott emlékeim. (Előttem az egyik klubtagra bíztam rá a blokkot, ő rakta össze, az eredeti 3-as váltótengelyemet nem kaptam tőle vissza, a berúgóracsnit sem, a váltódobnak bő 0,5 mm axiális játékot hagyott [ahhoz képest hihetetlenül jól működött az új], a blokk aljában pedig - mikor szétszedtem - egy közepes tömítésdarabot találtam, ami csak úgy úszkálhatott addig ott az olajban...)
Ha segít valaki, azt nagyon szépen köszönöm!! :)
|
|
|
|
166735 - 166706 | 166705 - 166676 | 166675 - 166646 | 166645 - 166616 |