Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
4348 - 4292 | 4291 - 4262 | 4261 - 4232 | 4231 - 4202
|
4341: | |
Fényi Csaba |
2021-02-06 13:43:11 |
|
|
Sziasztok
Évek óta van egy SR50-es robogóm, amit az elmúlt 3 évben nem használtam, garázsban állt.
Idén tervezem, hogy ismét használni fogom, munkába járáshoz.
Mit nézzek át rajta, mi az amit feltétlen cserélni illik ilyenkor?
Valamint régebben, mikor még rendsezresen motoroztam vele, volt egy budapesti bolt, aminek a weboldalán nem csak gagyi, de kiefejezetten jó minőségű alkatrészeket is lehetett kapni. A link sajnos már nincs meg, melyik üzletet ajánlanátok. Tömítéseket, akkumulátort, meg a szükséges dolgokat előre megrendelném.
Köszi
|
|
|
|
|
4338: | |
Polgár Géza -dedix- |
2020-11-28 20:04:43 |
|
|
Sziasztok!
S51E. Mi a helyes beállítása a keverékcsavarnak? Hány tekerés kifelé?
Az a gondja, hogy alapjárat marha magas, behörög gázadásra, szivatóval megy. Szétszedtem már a karbit, ki van pucolva, vadi új fúvókák, tűszelep... úszó nem lyukas, szint ok, súbertű a 4. barázdában. 16N3-4 amúgy a karbija. Ja a légszűrő is új. Tudom, hogy a keverékcsavart nem lett volna szabad kiszednem, de most már... Tekergettem már mindenfelé a keverékcsavart és a levegőcsavart is, de nem tudom belőni.
Amúgy minden ok volt vele, majd leverettem magasnyomásúval a mocit és utána kezdte el azt, hogy szivató nélkül (melegen is) befulladt és leállt, csak szivatóval ment, de ugye sokat kapott és szarul, meg füstölt, stb., ekkor szedtem szét a karbit, mert dugulásra gondoltam. Nem tudom, ennek lehet e köze a kialakult jelenséghez? Összerakás után pedig a fent említett hiba jelent meg. Gyújtás ok, szép őszbarna volt a gyertya, mikor kiszedtem, de csont száraz. Cseréltem is másikra, hátha...
Ha valakinek van tippje, írja már meg, mert szétvet az ideg.
|
|
|
|
|
4334: | |
Dein Dávid -Csipkés Tyson- |
2019-07-30 10:28:27 |
|
|
Sziasztok!:)
Vásároltam 2 hónapja egy S51B-t. Ez a 3. simsonom, és alapfelhasználói szinten értek hozzá, viszont!!! :) Egy 2 hete elkezdte, hogy felfelé váltásnál recsegnek a fogaskerekek, de lefelé váltásnál nem, és álló helyzetben pedig nem fullad a motor. a hernyó csavart sikerült annyira betekernem, hogy a berúgókart éppen, hogy tudjam használni, szóval meg van a "holtpont" de akárhogy állítottam eddig, mindig recseg felfelé váltásnál. Jövőhéten állok neki újra csapágyazni, és szimeringezni a blokkot, akkor gondolom úgy is látom, mi kopott el vagy mi lehet a ludas. Sajnos azért kell a szezon közepén, mert a kuplungkosár csapágya annyi kivan kopva, hogy kezet tudok fogni a kuplung kosárral!:) :/ esetleg ez is lehet a ludas, és ha csapágyat kicserélem akkor megszűnik a jelenség? egy kis+ 4. sebességet is szeretnék beletenni!:) ezt csak úgy írtam, hátha van valami jó tanács ilyenkor! :) Segítséget, és a válaszokat előre is köszönöm!:)
|
|
|
|
|
4308: | |
Teleki Zsolt |
2015-01-03 22:57:04 |
|
|
Tényleg, most, hogy visszanéztem a lap aljára, látom, hogy augusztusban még reflektáltam is. Bocsánat. Úgy néz ki, vacakol a memóriám.:(
Teljesen kiment már a fejemből... Újra megnézve a fotókat és a kisfilmet - az a trike elképesztő -, azzal a nagyon drágáért vásárolt műszerfallal nagyon jól jártál, tökéletes állapotban van, eredeti narancs mutatóval. Hát, nagyon remélem, hogy valamikor személyesen is megnézhetem, meghallgathatom élőben a hangját.
Így, hogy néha mész vele, természetesen nem szükséges kihajtani.
Az újabbik pirost a befogadó ház gazdája rendes papírral kölcsönbe kapta, és gondját viselte, így nem állt ki fél-háromnegyed évre az üzemből. Még azt is megtette télen, hogy csak úgy kiszedte a nyári konyhából, hogy meg legyen pöfögtetve. Akkut töltőre rakta. Tényleg nagyon megbecsülte, és vigyázott rá, nem is volt tavasszal vele semmi gond. El kellett adnom, mert sok volt három motor. Az "öreget" az említett képeken is látható okból nem volt pofám eladni, pedig még ennek a sérülésnek tudtában is megvették volna. Akkor sem. Meg amúgy is kellene a blokkjából a váltó.
Így a jobbik pirosnak kellett búcsúznia.
Viszont részben ennek árából fedeztem a kék talpra állítását, máshogy nem ment volna. Valamit valamiért.
Mikor először felfedeztem a még eredeti, összetört cockpit éjjeli fényét, nagyon megtetszett. Lehet, nevetségesen hangzik, de jórészt ennek köszönhetően dőlt el, hogy egyben marad a váz és blokkja, és így lesz bármilyen áron rendbe téve.
Mindig lenyűgöz, ha csak meglátom. Lehet, másnak ez nem lényeges dolog, nálam ez ilyen gógyi, mánia.
S50. Ha jó gazdája volt az előző, imádni fogod. Első Simson, amivel mentem, az volt. Az a halál finom sebváltó, főleg a Komár, meg Romet Kadet kőkori szerkezete után, szinte felfoghatatlan volt. Meg az erő, és az "igazi" motorkerékpár tökéletes illúziója.
Túra: Bakonyt tényleg nem tudok megígérni, egyszerűen nem tudok programot kifundálni hozzá, ami nem ugyanannyi, mint '12-ben. Meg hát anno a Bükkön szinte csak átrohantunk, egy jó részt sötétben, és dög hidegben. Így most nagyon oda húz a vándorösztön.
|
|
|
|
|
4307: | |
Fényi Csaba |
2015-01-03 20:26:27 |
|
|
Itt van néhány kép a nyári túránkról, a Villámról is van pár kép.
Őszintén megmondva most nem járattam ki az üzemanyagot, csak az akkumulátort szedtem ki. Ennek az az oka, hogy sajnos autóm már nincs, így ha nagy ritkán el kell ugorni valahova, akkor motorral megyek. Ez havonta kb 1-2 utat jelent, ezért komolyabb téliesítésnek nem láttam értelmét. Mindössze annyi, hogy most nem naponta van használva.
A kéked nagyon szép lett, tudom hogy a pirossal vannak gondjaid. A másik piros is megvan még? Vagy azt már eladtad?
Ha jobbra fordul a sorsom, akkor tervben van ( pár hsz-el lejjebb olvashatod is ) hogy egy fórumtárs S50-es mociját megvegyem, innen is üzenem, hogy olcsóért veszem meg :D Szép az a motor, és inkább nálam álljon, mint valaki szétvagdalja.
A túrára majd még visszatérünk, nagyon szeretnék menni a nyáron, de ez sok mindentől függ. Rendszeresen olvasom a fórumot, ha kiírjátok hogy merre mentek, látni fogom.
|
|
|
|
|
4306: | |
Teleki Zsolt |
2015-01-03 20:02:58 |
|
|
Lehet, hogy láttam, de sajnos egyáltalán nem rémlik.
Nagyon örülök, hogy akkor végül is sikerült kiküszöbölni a betegségeit.
Ha hosszabb időre leállítottad, akkor remélem, a porlasztóból kihajtottad a benzint. Ha nem, tedd meg. Amíg tőlem távol volt, a régi pirosból nem volt érkezésem megtenni. Tavasszal ki tudtam menni végre hozzá, hogy az időközben szerzett garázsba hazavigyem, de már fuldoklott. Rögtön tudtam, miért. Olyan makacs zöld trutyi maradt az elpárolgott benzin után, hogy kis híján ráment az egész porlasztó. Szóval, csúnyák a mai benzinek.
Bakony túra részemről nincs tervben, valami balatoni kempingezésre gondoltam, akár tök egyedül is, meg a Mecsek felfedezése most már abszolút must do. Amúgy legszívesebben a Bükkbe mennék újra, azt a túrát nagyon beárnyékolta a 8fokos, extrém szeles idő. De ennek ellenére is, számomra az volt az egyik legemlékezetesebb és van elképzelésem, milyen élmény lenne 20-25fokban, lágy szellő mellett.:)
Igen, még engem is meglepve nagyon okéra sikerült a kék, pedig valami Puch-Maxi, vagy Vespa PK50 típushoz tartozó az a karbi, ami rajta van (a gyáriját sajnos eltörték). Emiatt nehézkes, és hetekig tartó legózással sikerült csak valami normális keverékképzést elérni vele, a kezdeti vaskos füstölgések által megdobott első kanna pocsék átlaga után szerencsére úgy néz ki, hogy mégis csak atomszerény étvágya lesz.
Nagyon-nagyon szeretek menni vele, egyszerűen imádom.
Sajnálom a helyzeted, remélem, jobbra fordul.
|
|
|
|
|
4305: | |
Fényi Csaba |
2015-01-03 19:03:13 |
|
|
Szia
Kék Villámmal minden a legnagyobb rendben, éppen a téli álmát alussza :)
Egy ideje már szépen működik. Voltam is vele túrázni a nyáron, láthattad is a képeket :)
Nagyon örülök neki, hogy aztán végül is nem adtam el a gépet, mert most már nagyon szeretem.
Sajnos az idei évről még nem tudok nyilatkozni, hogyan fog alakulni. A tavalyi nyaram úgy alakult, hogy sok szabadidőm volt, ámde volt munkám is. Azóta már másodjára vagyok munkanélküli, jelenleg is munkát keresek. Sok minden függ attól, hogy milyen melóhelyem lesz, de ha az időm és az anyagiak úgy engedik, mindenképpen szeretnék elmenni hosszabb túrára is. Ha lesz Bakony túra, megpróbálok oda eljutni.
Annak örülök, hogy a Te géped szépen muzsikál. Másik topikban szoktam róla olvasni, bár hozzászólni csak nagyon ritkán szoktam.
|
|
|
|
|
4297: | |
Kaszás Gergő -Kenny^^- |
2014-12-23 22:00:56 |
|
|
Rendben! Fel lesz újjítva még, kábelek át lesznek nézve, indexek, égők cseréje, láncvédőgumi, bakelit, a repedt dekni is le lesz cserélve, gyújtás át lesz nézve, be lesz állítgatva.
Csak ez szép lassan, hétvégén talán, akkor lesz rá valamennyi időm.
|
|
|
|
4348 - 4292 | 4291 - 4262 | 4261 - 4232 | 4231 - 4202 |