Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
923 - 894 | 893 - 864 | 863 - 834 | 833 - 791 | 790 - 761 | 760 - 731 | 730 - 701
|
811: | |
Kara Gábor -Négykilencven- |
2004-10-05 15:49:35 |
|
|
Help!
Sürgős, mert szana szét hever a motorom!
Egy s51 Enduro, tirisztoros, 1989-es Simson indexe 1-ik napról a másikra eeeszált. Úgy kattog, mint ha az összes égő ki lenne égve, de nincsenek, az akksiból vészesen fogy a sav!
Biztosítékot már kicseréltem, de ugyanaz. Gondolom a relé.
DE HOL VAN A RELÉ??? Van egy vadi új relém, de nem tom hova tenni.
Van benne egy fekete doboz plombált csavarokkal, az kattogott. A plombát levakartam, a fegőtkifeszítettem, csett, eltört egy valami, ami akkor törik el, ha eltávolítják a fedőt, azon megy keresztül az áram. Áthidalás nélkül is ugyanúgy kattog.
Ja meg a dobozba 4 kábel ment, a reléhez csak 2(mármint az újhoz).
Nem az a relé, csak kőkorszaki?
No, hova tegyem a relét, hogy kössem be?
|
|
|
|
|
802: | |
Varga György -gylab- |
2004-09-27 23:30:38 |
|
|
Figyi, ez egy fórum, nem a szeretetszolgálat. Ha kapsz segítséget, akkor azt megköszönheted, ha nem akkor ezért nem szabad leb@szni senkit. Főleg nem a fórum olvasóit/íróit úgy általában.
Én leírtam a véleményemet, eddigi tapasztalatom alapján sehogy. Nem lehet minden háromfázisú motort egy fázisról használni. Neked nyilván ilyened van.
Akkor még egyet próbálhatsz: csillagba kötöd, csak egy fázisra adsz delejt, egy másikra meg kondin keresztül indítást, de ezt ki kell kapcsolni, amikor már forog. Ha nem áll le terhelésre, akkor használható lesz. Ha leáll, akkor nem.
Mivel 2.2kW-os a cucc, ezért a folyamatos segédfázist felejtsd el. Az csak 100-200W-os motorokon működik, de azoknak más a tekercselése, 60 fokra van a segéd, nem 120-ra.
Ja és a teljesítménye maximum egyharmada lesz, ezért írtam, hogy cseréld el árában egy kisebb egyfázisúra.
|
|
|
|
|
792: | |
Varga Péter -Izirájderöcsém- |
2004-09-27 21:11:00 |
|
|
A 380/220 V-os feszültség azt jelenti, hogy a háromfázisú motor tekercselése olyan, hogy Y-delta kapcsolásban lehet használni. Háromfázisú hálózatnál Y kapcsolásban 220, delta kapcsolásban 380V jut egy tekercsre. Az indításlor fellépő áramlökést csökkentik azzal, hogy Y-ban indítják a motort, majd az üzemi fordulatszám elérésekor átkapcsolják deltába (pl hegesztődinamók).
Ha egy fázisról akarod működtetni, akkor először is a tekercseket aaz Y kapcsolásnak megfelelően kell bekötni.
Ezután hálózat egyik pólusát a csillagpontra, a másikat valamelyik fázisra kapcsolod, valamivel felpörgeted, utána menni fog, persze a teljesítménye kisebb lesz.
Kondenzátoros indításnál nulla a csillagpontra, fázis a motor valamelyik fázisára, kondenzátoron keresztül fázis a motor valamelyi fennmaradó fáziskapcsára. Az egyiknél jobbra forog, a másiknál balra.
|
|
|
|
923 - 894 | 893 - 864 | 863 - 834 | 833 - 791 | 790 - 761 | 760 - 731 | 730 - 701 |