Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

923 - 894 | 893 - 864 | 863 - 834 | 833 - 791 | 790 - 761 | 760 - 731 | 730 - 701

833: Varga György -gylab- 2004-10-08 07:19:40

Tervezés ingyen. Proci felprogramozva 1000Ft darabonként.
előzmény: (832) Dóczi Bence

832: Dóczi Bence -kd- 2004-10-07 20:36:59

huhuhu..
Mennyiért vállalnád? nálam csak ez számít, más nem:D
előzmény: (827) Varga György

831: Báhidszki Márton -Marci- 2004-10-07 17:03:26

Én tudom, hogy meg tod csinálni!
előzmény: (829) Varga György

830: Varga György -gylab- 2004-10-07 16:08:26

Ja és a proci ára 300Ft.
előzmény: (829) Varga György

829: Varga György -gylab- 2004-10-07 16:08:04

OK, de te azt hitted, hogy viccelek. Pedig nem. Ez teljesen komoly volt.
előzmény: (828) Báhidszki Márton

828: Báhidszki Márton -Marci- 2004-10-07 15:34:04

:)
előzmény: (827) Varga György

827: Varga György -gylab- 2004-10-06 22:40:58

Ha túl bonyi, tervezek neked egy processzorosat. Az jó lesz? Kapsz hozzá egy felprogramozott procit is.
előzmény: (825) Dóczi Bence

826: Tóth Barnabás -Brown- 2004-10-06 20:26:49

Ha nyomsz ímélt, megláttyug :-)
/linket ,nna/
előzmény: (825) Dóczi Bence

825: Dóczi Bence -kd- 2004-10-06 20:10:59

Köszi!
Megnéztem mindkettőt, de ezt én soha meg nem tudnám csinálni, Brown-nal nincs pofám, meg gondolom drágák az ic-k:(
előzmény: (823) Varga György

824: Vida Bálint -Vidra- 2004-10-06 17:23:19

de még mindig fönt van
a tech. info/tuning/egyik sem részem
előzmény: (822) Dóczi Bence

823: Varga György -gylab- 2004-10-06 17:08:38

A szocimotoroson van fent egy.
előzmény: (822) Dóczi Bence

822: Dóczi Bence -kd- 2004-10-06 16:39:12

Emberek, György barát!

Nem tudjátok, hogy hova lett az oldalról a ledes ford.számmérő kapcsolási rajza? Úgy rémlik mintha lett volna fennt ilyen réges-rég. Vagy esetleg nincs valakinek ilyen kapcsolási rajza?

821: Varga György -gylab- 2004-10-06 11:12:27

Nem értem, mi köze a gyújtásnak a világításhoz?
előzmény: (820) Gádoros Márk

820: Gádoros Márk -Markhez- 2004-10-06 11:04:48

hali! tudom, béna vagyok, de nemigen értek még az elektronikai dolgokhoz... szóval, van egy babetta gyújtásom, viszont a világítástekercsek rendre hiányoznak. annyi a kérdés, h babetta, v simson tekercset keressek?amúgy a kereskínálban már van hírdetésem, de tekercsem még mindíg nincs... ha lehet mailt írjatok. előre is köszi..

819: Tóth Barnabás -Brown- 2004-10-05 22:10:07

hmm... Az én szimómnak is összevissza villog az indexe, most, hogy nekem is kipurcant a zselés akksim, legalább normálisan tud villogni. Kicsit lassabban, halványabban, de biztosan....
előzmény: (817) Varga Péter

818: Kondrák Péter -Petimotor- 2004-10-05 21:47:12

bekötési rajz van itt a honlapon.

Peter
előzmény: (816) Popomájer Lajos László

817: Varga Péter -Izirájderöcsém- 2004-10-05 21:27:41

Igen, az akombinált fesszabályzó-villogórelé van (volt) Neked. Ennél a villogás frekvenciája fügetlen az izzók teljesítményétől, valszeg azért kattog szaporán, mert kipurcant az akku. Ha vészesen foy belőle a sav, akkor túltöltődik. Ezt okozhatja a fesszabályzó hibája de az is lehet, -szerintem ez a valószínűbb - hogy valamelyik cella zárlatos, így a többi túltöltődik és "elpezsgi" a savat.
Szóva nézd meg az akkut közelebbről.
A fesszab javítása nem reménytelen. Az érintkezők közül a kiöntőmassza kikaparható, ezután fájdalommentesen ki lehet húzni (két csavar eltávolítása után) az egész panelt. Szerintem a letört valami visszaforrasztható.
előzmény: (811) Kara Gábor

816: Popomájer Lajos László -Popi- 2004-10-05 20:18:51

Heloka segitsen valaki ha tud. Simson schwalbi nak kene azelektromos terkepe mert nem tudok ki igazodni a sok tyukbelen talan azert mert ben vagyok.
Elöre is öszönöm! forever simson!:-)

815: Vida Bálint -Vidra- 2004-10-05 18:51:06

vacakot ugysem akartam venni.
minimum a sigma.
a haver faterjának a honda hornetjén is van egy bicajóra csak azé hogy tudja mennyi az idó
és az övének sincs semmi baja.
(mondjuk az egy 600 hornet)
előzmény: (814) Jenei András

814: Jenei András -rxdns- 2004-10-05 18:42:18

valszeg minden működni fog, nekem legalábbis működik. de a legrosszabb leggagyibb legolcsóbb bicajórák igy se bírják sokáig! :(
előzmény: (813) Vida Bálint

813: Vida Bálint -Vidra- 2004-10-05 18:18:02

most olvastam a cikket a gyertyákról, abban a cikkben van egy kép valami zavarszűrős gyertyapipáról.
ha szerzek egy ilyen gyertyapipát, plusz ha lesz nekem egy bicajkilométerórám akkor a gyújtás nem fog bezavarni a kilométerórának?

előre is köszi.

812: Jenei András -rxdns- 2004-10-05 17:06:56

jujjjj, asszem egy ELBA kombinált töltő és villogó berendezést zúztál széjjel! :( bekötésben nem tudok segíteni, de nézz utána kapcsolási rajzokon, nem lesz nehéz.
előzmény: (811) Kara Gábor

811: Kara Gábor -Négykilencven- 2004-10-05 15:49:35

Help!

Sürgős, mert szana szét hever a motorom!

Egy s51 Enduro, tirisztoros, 1989-es Simson indexe 1-ik napról a másikra eeeszált. Úgy kattog, mint ha az összes égő ki lenne égve, de nincsenek, az akksiból vészesen fogy a sav!

Biztosítékot már kicseréltem, de ugyanaz. Gondolom a relé.

DE HOL VAN A RELÉ??? Van egy vadi új relém, de nem tom hova tenni.

Van benne egy fekete doboz plombált csavarokkal, az kattogott. A plombát levakartam, a fegőtkifeszítettem, csett, eltört egy valami, ami akkor törik el, ha eltávolítják a fedőt, azon megy keresztül az áram. Áthidalás nélkül is ugyanúgy kattog.
Ja meg a dobozba 4 kábel ment, a reléhez csak 2(mármint az újhoz).

Nem az a relé, csak kőkorszaki?

No, hova tegyem a relét, hogy kössem be?

810: Szekeres Ákos -Szeki- 2004-09-29 15:55:44

Tíííz.

809: Szekeres Ákos -Szeki- 2004-09-29 14:22:05

Utána kéne nézzek, de nem tudom hol vannak a könyveim. Többször költöztem már a suli óta. Ha megtalálom, megírom. Egyébként nem szoktunk ilyet csinálni, ebből a motorból lesz egy egyfázisú kb 800W-os motor, nyomatéka meg semmi.
előzmény: (808) Kondrák Péter

808: Kondrák Péter -Petimotor- 2004-09-29 14:05:13

Hello.
ha te tudod, hogy kell egy 380/220 motort 220-ról működtetni, légyszi irj nekem emilbe.
Peter
előzmény: (807) Szekeres Ákos

807: Szekeres Ákos -Szeki- 2004-09-29 12:37:11

Tudom.
előzmény: (806) Varga Péter

806: Varga Péter -Izirájderöcsém- 2004-09-29 11:06:52

Láttad?
előzmény: (805) Szekeres Ákos

805: Szekeres Ákos -Szeki- 2004-09-29 07:16:40

Tisztelt Urak!

A 380/220 azt jelenti, hogy a motor 3 fázisú 3 x 380V feszültségről üzemeltethető DE KIZÁRÓLAG 220 V-os tekercsek vannak benne!!!!!!!!
Senki se akarja Deltába kötni, csak ha nem akar egy 2,2kW-os szemetet készíteni!
előzmény: (792) Varga Péter

804: Kolb Tamás -custom- 2004-09-28 11:32:13

Majd előtte konzultálunk.
előzmény: (801) Varga György

803: Varga Péter -Izirájderöcsém- 2005-02-17 18:53:54

Miután lerobbant a csilivi gyerek, és otthagytuk Szemesen, beállt elém Papp Miki, és végig toltuk 80-al. :)
A lényeg, hogy normális Simóval nem olyan vészes. Odafele Áron ment elöl 55 körüli tempóval.
előzmény: (802) Varga György

802: Varga György -gylab- 2004-09-27 23:30:38

Figyi, ez egy fórum, nem a szeretetszolgálat. Ha kapsz segítséget, akkor azt megköszönheted, ha nem akkor ezért nem szabad leb@szni senkit. Főleg nem a fórum olvasóit/íróit úgy általában.
Én leírtam a véleményemet, eddigi tapasztalatom alapján sehogy. Nem lehet minden háromfázisú motort egy fázisról használni. Neked nyilván ilyened van.
Akkor még egyet próbálhatsz: csillagba kötöd, csak egy fázisra adsz delejt, egy másikra meg kondin keresztül indítást, de ezt ki kell kapcsolni, amikor már forog. Ha nem áll le terhelésre, akkor használható lesz. Ha leáll, akkor nem.
Mivel 2.2kW-os a cucc, ezért a folyamatos segédfázist felejtsd el. Az csak 100-200W-os motorokon működik, de azoknak más a tekercselése, 60 fokra van a segéd, nem 120-ra.
Ja és a teljesítménye maximum egyharmada lesz, ezért írtam, hogy cseréld el árában egy kisebb egyfázisúra.
előzmény: (784)

801: Varga György -gylab- 2004-09-27 23:23:41

Gyere át, összerakjuk valamikor. A LED-eket típus szerint vedd meg!
előzmény: (796) Kolb Tamás

800: Kolb Tamás -custom- 2004-09-27 22:40:03

az 800-at!!!

799: Kolb Tamás -custom- 2004-09-27 22:39:47

... aki meg későn fekszik,
előzmény: (798) Kolb Tamás

798: Kolb Tamás -custom- 2004-09-27 22:39:24

Aki korán kel, aranyat lel ...

797: Kolb Tamás -custom- 2004-09-27 22:39:02

Jajaja, mindjárt 800, és ti alszotok?

796: Kolb Tamás -custom- 2004-09-27 22:38:27

Gyuri!
Meg akarlak majd környékezni én is ledes hátsó lámpa ügyében. Megveszek mindent, amit kell, csak az összerakást szeretném ellesni.
előzmény: (787) Varga György

795: Tálas Antal 2004-09-27 21:20:13

Adótorony közelében " alatta " a neon cső is világít,, !!!
előzmény: (793) Tálas Antal

794: Tálas Antal 2004-09-27 21:17:53

Na igen, mit nem adnék most egy három fázisú hegesztő dinamóért.
Nincs nála jobb teljesítményben és egyenletes ívhúzásban,,,
Pontosan kézzel kellett kapcsolni indításkor Y állásban és, amikor teljesen felpörgött akkor deltára kapcsolni,, Viszont piszokúl fütyült.:)))
előzmény: (792) Varga Péter

793: Tálas Antal 2004-09-27 21:12:27

Én is azért írtam ,, valóság!!!..:)))
Bár csupán tiszta fizika,,,,!!
előzmény: (791) Tóth Barnabás

792: Varga Péter -Izirájderöcsém- 2004-09-27 21:11:00

A 380/220 V-os feszültség azt jelenti, hogy a háromfázisú motor tekercselése olyan, hogy Y-delta kapcsolásban lehet használni. Háromfázisú hálózatnál Y kapcsolásban 220, delta kapcsolásban 380V jut egy tekercsre. Az indításlor fellépő áramlökést csökkentik azzal, hogy Y-ban indítják a motort, majd az üzemi fordulatszám elérésekor átkapcsolják deltába (pl hegesztődinamók).
Ha egy fázisról akarod működtetni, akkor először is a tekercseket aaz Y kapcsolásnak megfelelően kell bekötni.
Ezután hálózat egyik pólusát a csillagpontra, a másikat valamelyik fázisra kapcsolod, valamivel felpörgeted, utána menni fog, persze a teljesítménye kisebb lesz.
Kondenzátoros indításnál nulla a csillagpontra, fázis a motor valamelyik fázisára, kondenzátoron keresztül fázis a motor valamelyi fennmaradó fáziskapcsára. Az egyiknél jobbra forog, a másiknál balra.
előzmény: (784)

791: Tóth Barnabás -Brown- 2004-09-27 20:45:09

"Ez is olyan mint a harmatos saláta amin a Kossuth rádió szól reggelente ,, az adótorony tövében,, Senki sem hiszi el pedig valóság"
Ilyen tényleg volt, nagyapám mesélte :))
előzmény: (786) Tálas Antal

923 - 894 | 893 - 864 | 863 - 834 | 833 - 791 | 790 - 761 | 760 - 731 | 730 - 701