Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
182352 - 182323 | 182322 - 182293 | 182292 - 182263 | 182262 - 182206 | 182205 - 182176 | 182175 - 182146 | 182145 - 182116
|
182226: | |
Lengyel László -llax- |
2018-10-11 22:27:32 |
|
|
Tartósabb 10g-nél igen (pl. centrifugában), a rövid idejűt (néhány sec.) bírniuk kell. Szimulált harci helyzetekben simán összehoznak 8-9g-s fordulókat. Pl. Vári Gyula, a Magyar Légierő többszörös bajnok bemutatópilótája a mutatványai közben a fordulókat 9g-vel csinálta (elég sűrűn) a MiG-29-cel (ennyi a gépre "üzemszerűen" megengedett, éles harci helyzetekben akár 12g-ig is el lehet vele menni - a Gripen-nél is ugyanezek a limitek).
Utasszállítón, normál körülmények között fél g alatt van a legnagyobb túlterhelés (vészhelyzetben lehet több is). A szerkezeti limit 2...2,5g, ennél kicsit többtől károsodhat, sokkal többtől valami törik/szakad. Legtöbb repülőgépen műszer törölhetetlenül rögzíti a csúcsértéket: a limit átlépése után teljes átvizsgálás szükséges, ha nagyon átlépték, akkor megy fémhulladékba.
Egyéb, nem műrepülésre tervezett kisgépeken 2,5-3,5g a limit, a gyakorlatban a gyors fordulókban 1-2g előfordul.
Űrhajók felszállásakor 3g-re korlátozzák a legnagyobb gyorsulást, ugyanis itt 8-9 percen át szinte folyamatosan kapják a terhelést (de ezt is csak egy-egy fokozat kiürülése előtt érik el - mivel itt a tömeg legnagyobb része üzemanyag, a tolóerő/tömeg arány minden fokozatnál az üzemanyag fogyásával jelentősen nő).
F1-ben egy gumifalba/szalagkorlátba csapódáskor 30-50g csúcsterhelés is előfordul - ekkor még saját lábon kiszáll a pilóta.
Ez a túlterhelés olyan mint az áramütés: az áram nagysága mellett az időfaktor majdnem ugyanannyira számít.
|
|
|
|
|
182220: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-10-11 19:19:29 |
|
|
Akkor majd én mindjárt adomázok egyet.
Idén az egész szezonban rengeteg munkám volt. Máskor már tavasszal, vagy a nyáron apránként összefűrészeltem anyámnak a télire való tüzelőt, aztán felhasogattam, majd visszavittem hozzá. Hát idén erre nem volt idő. Így kb négy hete volt annyi időm, hogy nekikezdjek. Illetve csak kezdtem volna, mer tudtam, hogy már tavaly is fura hangokat hallatott a fűrészgépem felső kerekének csapágyazása. Meg is vettem már a nyár elején az új csapágyakat. (Talpas "Y" csapágyházas csapágyak) Na, szétszedtem, és orcára estem. A tengelyből, a csapágy felfekvőfelületén hiányzott vagy fél milliméter. A bal oldali az.
Na, nekiálltam, és készítettem helyette egy újat. A dolog kicsit bonyolult, mert a kerék önzáró kúpon van, és az sem utolsó szempont, hogy a kerék épp ott szoruljon meg a kúpon, ahol az alsó kerék is éppen alatta van. Na, de mindegy, sikerült. Elővettem vigyorogva a két új csapágyat, majd le is fagyott a vigyor a képemről. Az egyik csapágy úgy ahogy kell, rákapott, de nem ment rá. Ez így jó, majd felütjük, elvégre 0,01 plusszosra csináltam a tengelyt. A másik csapágy viszont ráesett a tengelyre. Basszus! Elqrtam a méretet? Rámérek, nem. Leveszem a másik csapágyat, átteszem ide, az itt sem megy a tengelyre, csak rákap. Viszont a másik csapágy a másik oldalra is ráesik. Basszus! Mérethibás csapágy? Igen, az. De nem csak a belső mérete bővebb, cserébe a külseje meg kisebb. Mivel ezeknek a csapágyaknak a külső gyűrűje egy gömbszelet, a csapágyház meg az ellendarabja, ezért ezek így önbeállóak. De az én csapágyam lötyögős volt. Szépen összepakoltam a tengelyt, meg a csapágyakat, és elzarándokoltam a boltba, ahol pár hónapja vettem a a csapágyakat. Természetesen számlát nem kértem akkor sem, de visszajáró vagyok, tehát ismernek. Mondjuk nem is volt gond, kicserélték szó nélkül. Ekkor elgondolkodtam rajta, hogy akkor hat éve sem én hibázhattam, és nem én szedtem alá a tengelyt, hanem valószínűleg akkor is belefutottam egy mérethibás csapágyba, ami sosem ült fixen a helyén. Ezért ette meg a tengelyt. Most már mindegy.
Összeszereltem a csapágyházat és a tengelyt.
A szerelvényt beépítettem a fűrészgépbe, és nekiláttam a fűrészelésnek. Hát az valami fenomenális érzés volt! Ekkor jöttem rá, hogy a gép szép lassan, feltűnésmentesen ment szarrá, és ezért nem vettem észre, hogy mennyire szar. Most olyan volt vele dolgozni, mint az álom.
A fűrészelés után jön a hasogatás. De az sem lehet problémamentes, elvégre hét éve dolgozik a hasító hibamentesen. Hát itt volt az ideje, hogy az is beadja a kulcsot. De arról majd a másik történetben.
|
|
|
|
|
182215: | |
Almási Tibor -horex Kistarcsa- |
2018-09-26 15:29:36 |
|
|
Jó napot
Itt mindenkinek van esztergapadja csak nekem nincs :)
Készítene nekem valaki egy ilyen csavart és postázná?
Esetleg valami "szívósabb" anyagbol.
Más fórumon volt aki nagyon kedvesen ajánlotta, de azóta szünet
Ha valaki, akkor természetesen költségtérités utalással / az elnyalt menetet nem kell elnyalni :) /
|
|
|
|
182352 - 182323 | 182322 - 182293 | 182292 - 182263 | 182262 - 182206 | 182205 - 182176 | 182175 - 182146 | 182145 - 182116 |