A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
Egyébiránt a kulcsos tokmányoknak is megvan az előnyük. Némelyik filmemben feltűnik a jó öreg Skil fúrógépem. Azon kulcsos tokmány van, és bár meg is vettem, mégsem cserélem le kulcs nélkülire. Az akkus géppel azért nem tudok menetet fúrni, mert nem lehet annyira megszorítani a menetfúrót, hogy ne forogjon el. A kulcsossal nincs ilyen probléma.
Én szeretek vele babrálni, csak időm nemigen van rá. Van egy 36-os fúróm, amit úgy vettem a mórahalmi piacon, hogy MK4-es szára van, amit valaki már elkezdett átalakítani. Én is azzal a szándékkal vettem, hogy átesztergálom MK3-ra, mert az én gépembe az a jó. El is kezdtem, de még nincs készen.
Köszönöm! Az évek alatt sok fúrótokmány összegyűlt, de a kulcsokkal mindig bajban vagyok. Így váltani akartam erre a kulcs nélküli változatra. Mostanában ilyen kúp dolgokat csinálom meg pl. van még fúrószár átalakítás. Aztán egy időre elfelejtem. :)
Nekem is van három, vagy négy darab. De az enyémek mind kúposak, nem menetesek. Azért van ennyi, mert az asztali fúrógépen akartam lecserélni, de mindig elfelejtettem, hogy milyen kúp van a gépen. Elsőre vettem egy B16-os tokmányt. Kiderült, hogy kicsi. Amikor legközelebb megint venni akartam, már elfelejtettem, hogy milyen is a kúp. De a 16 valahogy megmaradt bennem. Hát megint vettem egyet. Aztán pár év múlva ismét. Aztán ismerősöm, akinek az ugyanilyen fúrógépét átfestettem, szintén vett magának egy B16-osat, amit később nekem ajándékozott, mert az övére is, meg az enyémre is B18-as kellett.
Szóval van pár darab, úgy, hogy vettem pár morsekúpos szárat, 16-os kúppal, így most el tudom használni őket az esztergához. Egyébként is volt már egy a géphez, de nem MK3, hanem MK2 kúppal. Ezért egy átalakítóhüvelyt kellett hozzá használnom. De arra meg azért lett szükségem, mert vettem egy készlet fúrót, amiknek MK2-es szára van.
Egyébként ebből a fajta tokmányból kivenni a kúpos szárú tüskét agyrém. Számtalan módszert kipróbáltam, de csak egy volt célravezető. Teljesen szét kell szerelni a tokmányt, hogy a benne lévő furaton keresztül meg lehessen ütni egy tüskével a szár végét. Minden más módszer zsákutca.
Régen én is készítettem ilyen morse szárat. Kicsit tökölős, mire tökéletes lesz. A szögét mindig elfelejtem. Szóval respekt érte. A legvégén krétával szoktam ellenőrizni, és csiszolópapírral korrigálni.
A napokban vettem egy fúrótokmányt. Ebbe kellett készíteni egy MK2-es kúpot.
Érdekesség kedvért a tokmányban 1/2 collos menet van 20 menet egy collban.
Erről másoltam.
Itt már a menet kivágva.
Nagyolás, kicsit még hosszabb is.
Itt pedig a kész darab.
182827:
Sándor László -Laci/lackó-
2019-06-22 11:21:28
Huh ez nagyon durva. Gondolom utángyártot... Nekem is volt ilyen gondom, akár mit csináltam vele kifújt... Kidobtam, és egy gyárit tettem föl. Sajnos evvel tapasztalatom szerint nem éri meg a bajoskodást és a rengeteg mérgelődést hogy akár mit csinál vele az ember csak ki fúj valahol.
Öntéskor keletkezett zárványok.
Hogy okoz-e gondot az üzemnél (esetleges kopogásos égés), azt a próbajáratás mondja majd meg. Ha kihegyezett üzem a cél, egy másik darabot érdemes felrakni.
Ezt ugye gugli fordította?
Meg erősen leesett a teljesítménye a gépnek. Előszőr még 10 kW volt, aztán kiderült, hogy 3,5. Itt meg már csak 1,1. :) Utóbbi elég kevéskének tűnik, még a praktikeres is aszem 500 W, ez meg egy "picit" nagyobb.
Neten talált adatok alapján.
Műszaki adatok - 1K62 gép paraméterek
Az ágy feletti átmérő, mm 400
A feldolgozás átmérője egy tartó felett, mm 220
A központok közötti távolság 1000 / 1500
Pontossági osztály a GOST 8-82 szerint H
A belső kúp mérete az orsóban Morse 6 M80 *
Az orsó vége a GOST 12593-72 szerint 6K
Átmenő furat átmérője az orsóban, mm 55
300
A központokban rögzített rész maximális tömege, kg 1300
A patronban rögzített munkadarab legnagyobb tömege, kg 23
Az orsó fordított elfordulási frekvenciáinak száma 12
A főorsó közvetlen forgatásának határértékei, min-1 12,5 - 2000
A főorsó fordított forgatásának határértékei, min-1 19 - 2420
A munkatápok szakaszainak száma - hosszirányú 42
A munkatáblák szakaszai - keresztirányú 42
A munkaterületek határai - hosszirányú, mm / ford 0.7 - 4,16
A munkadarabok határértékei - keresztirányú, mm / ford 0,035-2,08
A vágandó metrikus szálak száma 45
A vágni kívánt hüvelykes szálak száma 28
A menetes moduláris szálak száma 38
A vágási helyek száma 37
A menetes szálak száma - archimedes spirál 5
A legnagyobb csavaró pillanat, кНм 2
A tükör legnagyobb mozgása, mm 200
Keresztirányú elmozdulás, mm ± 15
A szerszám legnagyobb keresztmetszete mm 25
Fő motor teljesítmény 10 kW
Villamos motor teljesítmény a gyors mozgatáshoz, kW 0,75 vagy 1,1
Hűtőszivattyú teljesítménye, kW 0,12
A gép teljes mérete (H x Sz x M), mm 2812 / 3200h1166h1324
Gép súlya, kg 3035
Be lett szerezve, fel lett szerelve, a tegnapelőtt félbehagyott munka be lett fejezve.
Ugyanakkor felmerült, hogy a nagyobbik akkus fúróm akkupakkját újra kellene építeni. Pár éve simán indította a gépet már akkor sem "százas" akkuval. Most jól jött volna :) (mert azt szükség esetén a kert végére is utána tudom vinni)
Én sem igazán költöttem ekkora összeget a használós motoromra, közel 20 év alatt sem.
Néhány hónapja fizettem tizenpárezer Ft-ot alkatrészekre, de évekre előre vásároltam be.
Lefutott az első gumi, amit még a 2014-es Grossglockner kirándulás előtt tettem fel. (A hátsó is lassan cserés lesz.)
Vettem két NGK-t tartalékba. A mostani is már vagy 30 E km-t futott.
Engedett a karbi tömítés, így vettem két parafásat. Úgy néz ki, jó.
Olajcserekor cserélem a kuplungdekli tömítést, ebből is kettőt vettem, ja és az olajleeresztőhöz rézalátéteket.
Megszakítóból "betáraztam" még vagy 15 éve, Táboritól. Ez annyit jelent, vettem vagy hármat-négyet, nem emlékszem már. Valahol ott vannak a polcon. Az elsőt használom az eredeti után. Ha ezek tényleg elfutnak nálam 80 E km/db, akkor jó ideig nem kell vennem.
Méretpontos bovdeneket még Langéktól rendeltem évekkel ezelőtt, jó néhányat, tartalékba. Bár, ha az ember keni, ápolja rendszeresen, egész tartósak. A mostani kuplungbovden is már vagy 30 E km-t futott, nem tudom pontosan, meg kéne néznem, fel van írva.
Amit nem találtam méretpontosat, az a km spirál. Egy gyárit tettem be, vigyázok rá, kenem rendszeresen.
Futár Peti féle kipuff tömítés is jónak bizonyul, olyan 50-60 E km óta van benn, jól teszi a dolgát. Ebből is van még négy darab tartalékban.
Ha a motor üzembiztosan indul, és nem nekifutásból rántják meg az indítókötelet, akkor elég sokáig bírja a műanyag nyelves is. A nekifutás alatt azt értem, hogy sokan valóban "berántó"-ként viszonyulnak hozzá. A jó terminus az, amikor lassan húzzuk kifelé a kötelet, és amikor érezzük, hogy beakadtak a körmök, csak azután rántjuk meg a kötelet. Mondjuk ezt nem is Neked mondom, mert Te tisztában vagy vele.
Azért is kérdezem, mert a fémnyelves az elég sokat kibírt, a műanyagnyelves már ránézésre sem tetszik (de ha az sem kérészéletű, akkor nem kell nézegetni). Komplett fémnyelvest nem kapok, alkatrészt is csak rendelni tudok hozzá, a műanyagnyelveshez meg némi túlzással minden sarkon van minden kilóra + a régi újjáépítése közel annyiba kerülne, mint egy komplett műanyagnyelves.
Volt annak a motornak más baja, de most nincs, egész könnyen, legtöbbször elsőre indul. Közel 30 éves motor... Az indítónyelveket már eddig is a szentlélek tartotta a helyükön, annyira ki volt kopva a fészkük, korábban is esett ki (most pl. 3 évet kibírt).
Hát, hogy nem szeretem. Ez elég negatív? Ha kiköpi az indítónyelveket, akkor célszerű a házon, meg a visszahúzórugón kívül mindent cserélni. Vezetőgyűrűt szoktam esztergálni acélból és behegeszteni két pöttyel. Mindazonáltal azt szoktam mondani, ha szétrángatták az indítót, akkor van annak a motornak más baja is.
Akkor marad a "keverem a dolgokat".
Na mindegy. Kíváncsian várom a videókat. Tiédet, és MIKIét is.
Erről amúgy majdnem lemaradtam. Mivel pont egy olyan a kép a "borító", amiről az általa is említett videó jutott eszembe, amit már láttam. Aztán most asztali gépen láttam a főoldalon, így meg már feltünt a név. Telefonon valamiért nem. Igaz itt is megláttam volna. Meg mondjuk megnézem időnként nincs-e új videója, mivel újabban "sunyin" dolgozik. Csinál videót, ide meg nem rakja be, úgy kell youtube-on rákeresni :)
Szerintem nem. Időben sok eltérés van. Az enyémről az volt az utolsó diskurzus, hogy készítek róla videót amire azóta sem volt időm. Vagyis idő lett volna csak a fontossági sorrend más.
Nem pont a Te rádiusz esztergád kapcsán jött szóba, hogy kapott ilyet? :)
Habár lehet keverem a dolgokat.
Nem tudom, hogy akkor nem láttam a képeket, vagy elképzelésem se volt, hogy mi van a képen.
Ennek az összegnek majdnem a felét a 60/4-es hengerszett és a 19-es Amal karbi tette ki, aztán 15000 volt a kilométeróra, 7000 az akksi és még a rengeteg egyéb alkatrész (csapágy, tömítés, index, üléshuzat, kondi, megszakító, bowdenek, fékpofák és még a fene tudja mi). Elég könnyen elment a 130000 Ft.
MIKI!
A Briggs motorok műanyagnyelves indítószerkezetével vannak negatív tapasztalataid?
Mert szerezni kellene egy komplett szerkezetet, de most mindenütt csak műanyagnyelveset látok (amihez saját csésze is kell), a fémnyelveset jelenleg csak alkatrészenként tudnám összeszedni.
Egy új kötélorsó és nyelvek (kiköpte, nem találtam meg) mindenképp kellenének, de a házban az átvezető gyűrű is csúnyán kopott = legjobb kompletten cserélni.
182801:
Fehér Ferenc
2019-06-12 20:52:52
Én még 130-at soha nem költöttem simsonra max amikor megvettem.
A jelenlegi Simsonommal én is hasonlóan jártam, miután eléggé lepusztultan megvettem és elkezdtem szétszedni hát akkor csodálkoztam hogy ez hogy a fenébe indult be és ment eddig, mikor a karbi, a gyújtás, a váltó mind rossz. Ezenkívül csapágyas, szimeringes, a henger kikopva a fenébe. Ja, és az elektronika és a fékek is halottak. Na de két hónap alatt összeállt a gép , igaz hogy kb 130000 Ft-ot kihúzott a zsebemből de azóta hozzá se kell nyúlni, ez volt két éve.
Én azt javaslom ha nem akarsz vele kínlódni akkor nézesd meg egy simsonos szakival (már ha van ilyen ismerősöd).
Jaj má' Feri. Hát ez a film ma reggel került fel. A második rész még várat magára. Tegnap alig volt melóm. Ma meg majd meg szakadtam, tehát hobbizni nem volt idő.
Ezek ilyenek, szisztematikusan kell javítani mindent. Utána jó lesz, főleg, ha kiismered.
Nekem jelenleg 4 simsonon van, mind másképp viselkedik pl. indításkor. stb.
Egy új blokkal sem jársz jobban, kezdheted előről az egész mizériát.
Köszönöm, azt is ellenőrizni fogom és beállítom.
Ezekmellett még egy valamit észrevettem. A kuplungom kúszik, pedig reszeltem a lamellákon és a kosárban sem szorul, mégis sebességbe rakásnál kicsit megugrik és az ürest is nehezen veszi.
Lehet nem ide tartozik, de már rahedli sokat költöttem erre a blokkra (főtengely, gyújtótekercs, kondi, karbi, megszakító, csapágy, szimering és még sorolhatnám), de egyszerűen mindig előjön valami betegsége. Például már április óta nem megy, ez a baja, az a baja. Februárban lett rendbe rakva a blokk, és 2 hónapig tökéletesen működött. Azóta nagyon ritkán használom. Maguk szerint eladjam a blokkot és vegyek valami működőképeset? Mert már csak az idegeskedés megy vele, arról hogy mikor hagy az út szélén...😕
Ja, hát története van annak. Kb. egy hónapja bejött a műhelybe egy úr, és mondja, hozott nekem pár esztergályos cuccot. Gyanakodva mondtam neki, hogy én nem kértem senkitől semmit, azt sem tudom mit hozott, de legfőképp azt nem, hogy mit mennyiért ad. Azt mondja ingyért. Na, akkor nézzük csak! De most hogy idáig értem a mondandómmal, már be is ugrott, hogy írtam én itt erről. Gyuri még reagált is rá. Szerintem képeket is tettem be. Vagy az album linkjét. Na ott van a képeken a cuccok között ez a szerkezet.
Persze, hogy piszkálta a csőrömet, hogy van is, meg nincs is, mert használni nem lehet a sérült csigakerék miatt. De csak tervezgettem, hogy megjavítom. Aztán volt ez a pünkösdi ünnepkör, amikor jutott rá egy kis idő, illetve tegnap is kevesebb melóm volt, így be tudtam szorítani ennek a javítását.
A sörös doboz talán jó ha 0.4 mm-re össze tudod hajtogatni, a papírt nem ajánlom (könnyen gyűrődik). De a legjobb a hézagmérő lenne, 1000 Ft körül kapsz egy készletet úgyhogy nem is drága. Azzal a gyertya elektródahézagot is pontosan be tudod állítani (az is 0.4 mm legyen)
Én csak szemre állítottam be, speciális eszközöm (hézagmérőm) nincs hozzá. Esetleg van valami anyag, ami megegyezik a 0,4 mm-es vastagsággal? Gondolok itt papírra vagy sörösdobozra. Tolómérővel próbáltam anyagokat mérni oda, de ugye azzal sem lehet pontos értéket meghatározni.
Pár éve tönkre ment egy kismegszakító. Lecserélték vasárnap, de azt mondták, hogy ki van adva, hogy ilyenkor a többit is le kell cserélni. Mivel vasárnap volt estefelé megegyeztünk, hogy napokon belül jönnek cserélni. Ennek pár éve. Ha arra kerül a sor majd felelevenítem az ügyet.
A leírtak az abszolút minimum értékek (amikor minden a lehető legjobb), jó lenne látni a motor adattábláját is (közben számolgattam is - D karakterisztikával legyen 3x16A a minimum és lágyindítós C esetén is 3x16A).
3xD16A vagy 3xC20A vagy 3xB32A esetén már biztosan megy. D karakterisztikás kismegszakítót a szolgáltató lakóházra nem tesz, a C-ért kell némi ismeretség vagy nagyon verni kell az asztalt.
Kinéztem egy esztergát csak nem tudom, hogy nálam bírná-e a kismegszakító. Dokumentáció szerint 10KW-os motor van rajta azt nem láttam benne, hogy milyen indítása van.
Gondolom az indulás miatt kérdés.
3xD10A vagy 3xC16A vagy 3xB25A (de inkább 3xC20A vagy 3xB32A), de ha csillag-delta átkapcsolással, vagy egyéb lágyindító megoldással indul, akkor talán a 3xB16A vagy 3xC10A is elég. (a 3xD10A minden esetben)
Ha nem az olcsó után gyártott karbi akkor annak is jónak kell lennie. Az általad leírtak alapján pedig működnie kéne a motornak. Így látatlanban több ötletem egyenlőre nincs.