Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

22825 - 22796 | 22795 - 22766 | 22765 - 22736 | 22735 - 22706 | 22705 - 22676 | 22675 - 22646 | 22645 - 22616 | 22615 - 22586

22705: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-07-09 10:30:18

Tipikus keverék elszegényedés, hamis levegő.
előzmény: (22703) Császár Martin

22704: Császár Martin -Ice- 2006-07-09 10:25:53

Ja és ez még mindig a 16n1-11-es karbi. A P20-aba már megrendeltem az alkatrészeket. :)
előzmény: (22703) Császár Martin

22703: Császár Martin -Ice- 2006-07-09 10:25:04

Hát ez nemigaz. Még mindig túlságosan pörög a motor... Amég le nemn mostam, jó volt, Ez azért kicsit fura. Súbertűt és úszót még akkor cseréltem rajta, amikor még magától pörgött fel. Most ha ráhúzom a gázt, elég gyakran nagyon nehezen esik le a fordulat. Ha menet közben behúzom a kuplungot, szintén felpörög. A gyújtásnak lehet köze ehez? Mert a mosásnál a törött oldaldelnim iatt beázott minden. 1 napig nem is ment, de aztán megszáradt.

22702: Kovács Krisztián -Krisz03- 2006-07-08 19:12:41

Örülök neki. :)
előzmény: (22701) Sebestyén Dávid

22701: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-07-08 19:10:27

Ahha. Most már helyéreértettem. :)
előzmény: (22700) Kovács Krisztián

22700: Kovács Krisztián -Krisz03- 2006-07-08 19:06:31

Nem-nem. Félreértetted. A blokkban lévő kart nem bírom mozgatni (fel-le). Én úgy vettem észre, mintha a bovden gombája kattogna abban a részben, ahova beakarszom.
Nekem szerencsére sikerült szerválnom eredeti kart, így azzal semmi gond sincs. Csak mintha abban a füles részében kattanna néha a bovden.
Most bezzeg nem bírom előidézni azt a kattanást, hiába piszkálom. :D
előzmény: (22699) Sebestyén Dávid

22699: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-07-08 15:06:41

Igen, pontosan erről beszéltem. Ha függőlegesen elmozdítod, arrébb kerül a vályat így nem ugrik bele a kinyomópálca --> nincs kattanás
előzmény: (22690) Kovács Krisztián

22698: Mezei Róbert 2006-07-08 12:36:22

Üdv!
Megvettem a csapszeget, tűgörgőt. Sajnos SKF csapágyboltban nem tudtak nekem olyat adni, ami kellett volna, rendelni is csak bizonytalan időre tudtak volna. Elmentem és megvettem motorosboltban a felső tűgörgős kosarat. 2 fajta volt, azt mondták, a fekete színűt kerüljem el, így megvettem a szürke színű (állítólag német) alkatrészt (580 Ft). Annyit szeretnék tudni, hogy ha valóban német dologról lenne szó, akkor nem lenne-e vmilyen spéci jelzés, hogy valóban az-e, vagy csak egy utángyártott szart adtak el nekem?

22697: Vida Bálint -Vidra- 2006-07-08 10:15:24

Ha most tettél bele új gyűrűt, akkor az új gyűrű veri a hengerfalban az eddig kialakult vállat. Hány kilóméter van benne? Én is épp az új gyűrűket járatom.
előzmény: (22696) Kollár János

22696: Kollár János -kokosys- 2006-07-08 08:11:55

T Mindenki

Némi segítséget kérnék tőletek.
Van egy 1985-ös eredeti (szinte gyári anyagokból álló, gyűrű csapszeg tűgörgő cserélve) S51 E tip simsonom.
A motor amikor elérte az üzemi hőfokot halk fémesen pattogó hangot hallat, olyan mintha egy fémdarab repkedne benne,(szétszedettem de semmit nem találtak) megy szépen ami a korához képest jó.
Mi okozhatja a hangot ?
A másik ügy számításaim szerint kb 100 euróból felujítható a motorom (picit erejét vesztett) az a kérdésem másik megoldásként milyen nem túl feltűnő 100-125 ccm -es blokkot lehetne beledobni ?

22695: Horváth Dezső -sanchoo- 2006-07-08 08:07:51

star-ügyben (22662) valaki?

Please!

22694: Mezei Róbert 2006-07-08 00:26:48

A súberben a tűt megpróbálhatnád 1-el fentebb rakni. Nekem is hasonló tüneteim voltak egy hibás visszarakás után, cseréltem én is sok minent rajta, erre pont a karbin belül kellett volna keresnem. Persze, nem biztos, hogy neked is ez lesz, de egy próbát megér
előzmény: (22648)

22693: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-07 23:32:42

hát ez fogós kérdés de sztem menni fog
előzmény: (22692) Fuchs Gábor Andor

22692: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-07-07 23:15:23

Még nem próbáltam,de holnap megnézem...miért lehet,hogy megy?...
előzmény: (22689) Vajda Sándor

22691: Tóth László -Laca #510- 2006-07-07 22:23:49

Helló ! Olyan problémám van hogy haver 3 sebeséges simsonjába nem lehet magtalálni a 2. fokozatot . Hiába álítgatom . Pedig már nem egyszer beállítottam magamnak és másoknak is váltót . De ilyenel még nem találkoztam . Csak a 2 es nincs . Szóval 1 es és 3 as van . Mi lehet a baja ? Mit nézek meg ? lehet hogy szétkopott belűl minden ? Válaszotokat elöre is köszönöm !

22690: Kovács Krisztián -Krisz03- 2006-07-07 22:22:05

A kuplung kattogáshoz:
Én azt vettem észre, hogy azon a részen kattog, ahova bekasztom a bovdent, ott lent a kuplungkarba. Ha egy picit elnyomom vagy fel vagy le a bovden végén lévő gombát, akkor megszűnik a kattanás. :)
Szóval nem csak a kopás okozhat kattogást.

22689: Vajda Sándor -Sami- 2006-07-07 22:04:24

ha kettesbe betolod akkor megy a gép?
előzmény: (22681) Fuchs Gábor Andor

22688: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-07-07 21:52:13

Igen megvígasztal! :)
előzmény: (22685) Horváth Miklós

22687: Elek Péter 2006-07-07 21:51:29

Hmmm... nem rossz ötlet, de ha kiköszörültük, picikét többet rá kell állítani a kuplungra.
előzmény: (22685) Horváth Miklós

22686: Elek Péter 2006-07-07 21:47:27

Az a baj, hogy ez így nagyon tág dolog. Több variáció lehetséges sajnos.
Először is cseréld ki a gyújtás oldalon is a szimmeringet. Ha a gyújtás rendben van és a fékeid jók, azaz nem szorulnak a kerekek, akkor már csak a karburátor környékén kell keresni a bibit. Hogy a karburátort kizárd, szerelj rá egy jól működő karbit súberrel és próbáld ki azzal.
A karbi táján nagyon sok bibi lehet: súber (esetleg kopott), súbertű, fúvóka (35, 60, 70 a megfelelő helyen), karbi bekalibrálása, úszószint, tömítései illetve a henger illetve a karbi közötti tömítés.
előzmény: (22681) Fuchs Gábor Andor

22685: Horváth Miklós -MIKI- 2006-07-07 21:45:54

Ha ez megvígasztal, akkor én is veled értek egyet Tényleg az a kis gömbfészek alakú kopás tud ilyet produkálni. De szerintem sokan túl lihegik a dolgot. Kicsit meg kell köszörülni, hogy eltűnjön ez a mélyedés, oszt GO.

MIKI
előzmény: (22684) Sebestyén Dávid

22684: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-07-07 21:42:47

Az enyém akkor is ezért kattog :) (és szerintem a kollégáé is)
előzmény: (22680) Elek Péter

22683: Kovács Tibor -Ötvös Csöpi- 2006-07-07 21:41:00

Hát ha már a kattogásnál tartunk, nekem mikor a váltómban hajtóműolaj volt. akkor mint az említett esetekben irdatlanul kattogott, még néha menet közben is+télen nem igazán akart kiemelni a kuplung, aztán lecseréltem az olajat, "Castrol GTD Magnatec Diesel 10W-40"-re amit fater használ a Mercedes Vito-jába, azóta semmi kattogás, se üzemmmeleg motornál- se hideg motornál, semmi zörej, télen is tökéletes a kuplung és a váltó is. Ja és kb. bő félévente cserélek olajat.
előzmény: (22670) Sebestyén Dávid

22682: Hatvani Gábor -gaben51- 2006-07-07 21:39:41

igen.tiszta.meg fogom nézni hogy mennyi.köszi a segítséget
előzmény: (22673) Elek Péter

22681: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-07-07 21:38:41

Ok,köszi.....a kérdés már csak az marad (mivel ugye nem nekem írtad az előző hozzászólást),hogy mi baja az én drágámnak,hogy nagyon jól indul, pörög,egészen addig amig sebességbe nem rakom,de akkor még életben lehet tartani,viszont,akárhogy csúsztatom a kuplungot lefullad..:(((
előzmény: (22679) Elek Péter

22680: Elek Péter 2006-07-07 21:38:05

Láttam már éjjeliőrt nappal aludni.
Ezt csak úgy tudnánk bizonyítani, ha új kart tennénk be, de ha lehet, akkor eredetit, mert az utángyártottról nem sok jót hallottam.
előzmény: (22678) Sebestyén Dávid

22679: Elek Péter 2006-07-07 21:34:29

A nagy korong az az alaplap, az előtt pedig a főtengelyre csavarral van felerősítve a lendkerék, amely azon kúposan szorul meg.
A főtengelyről lecsavarod a csavart, ami a lendkereket rögzíti. Aztán fogsz egy lendkerék lehúzót és leveszed a lendkereket. Az alatta lévő alaplapot két csavar rögzíti egy-egy füllel. Egy csavarhúzóval jelöld meg a blokkon jól látható helyen, hogy milyen helyzetben van az alaplap, mert ha nem ugyan úgy teszed vissza az alaplapot, akkor nem valószínű, hogy helyes lesz a gyújtásod.
A többit már te is tudod.
előzmény: (22675) Fuchs Gábor Andor

22678: Sebestyén Dávid --Trioda- (-007-)- 2006-07-07 21:30:05

Ha hiszed, ha nem, így van. Sajnos nincs digit fényképezőm, de megmutatnám szívesen az én kuplungkaromat. Egy gyönyörűszép mélyedés van benne. :( Kb 0,2 a mélysége. Bár azt nem tudom megmondani, hogy mennyit futott a gép.
előzmény: (22676) Elek Péter

22677: Fuchs Gábor Andor -Fuxy2101- 2006-07-07 21:26:31

jaaa ezt nem is nekem írtad :) bocsi....valaki tud nekem segíteni??

22676: Elek Péter 2006-07-07 21:26:01

Ezt megcáfolnám. A gyakorlatban ez szerintem máshogy van.
A 6.000 km-es szűz enduromnak is kattan egy kicsit a kuplungja ha behúzom a kart. Pedig nincs használva a motor.
A szűz B-sem pedig eddig 32.700 km-t futott (19.601 km-rel vettem), de ennek a kuplungját viszont még soha sem hallottam kattanni, pedig napi szinten van használva városi forgalomban.
A kuplung kattanására én sem tudok ésszerű magyarázatot adni, de ha végiggondolom, akkor logikus lenne a magyarázatod.
előzmény: (22670) Sebestyén Dávid

22825 - 22796 | 22795 - 22766 | 22765 - 22736 | 22735 - 22706 | 22705 - 22676 | 22675 - 22646 | 22645 - 22616 | 22615 - 22586